کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

۲۵ ماده غذایی سرشار از روی

منتشره شده در شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸

۲۵ ماده غذایی سرشار از روی

فهرست مواد غذایی قید شده در این نوشتار به شما کمک خواهد که بدانید چه‌طور می‌توانید غذاهای مختلف را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا نیاز بدن‌تان را به این ماده‌ی معدنی تامین کنید.

  • اسفناج

شاید اسفناج بیش‌ترین میزان روی را نداشته باشد، اما باید در نظر گرفت که یک منبع گیاهی برای دریافت روی است. روی فقط یکی از ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است که اسفناج به داشتن‌شان معروف است، و یک دلیل دیگر برای این‌که این سبزی را بیش‌تر بخوریم.

اسفناج
اسفناج

خوردن سالاد حاوی اسفناج راه آسانی برای شروع دریافت روی بیش‌تر در رژیم غذایی‌تان است، به ویژه هنگامی که این سالاد را با دیگر مواد غذایی دارای روی ترکیب می‌کنید. هر وعده اسفناج (۱۰۰ گرم) ۰.۵۳ میلی‌گرم روی و ۲۳ کالری دارد.

  • گوشت گاو

گوشت گاو، یک ماده‌ی غذایی عالی برای افزایش سطح روی در بدن‌تان است زیرا گرم به گرم آن بیش از بسیاری از غذاهای دیگر سرشار از روی است.

گوشت گاو
گوشت گاو

این بدان معنی است که یک وعده‌ی مناسب از گوشت گاو میزان زیادی روی به بدن‌تان می‌رساند. برخی از دیگر مواد غذایی موجود در این فهرست ممکن است روی بیش‌تری داشته باشند، اما بعید است که شما در یک نوبت بتوانید میزان زیادی از آنها را بخورید، مثل تخمه‌ی کدو تنبل. اما یک وعده استیک درست و حسابی تا حد زیادی نیاز شما به روی را در آن روز برطرف می‌کند. هر وعده گوشت گاو (۱۰۰ گرم) ۴.۱۸ میلی‌گرم روی و ۲۵۴ کالری دارد.

  • میگو

میگو یک غذای خوب سرشار از روی است، و فواید دیگری نیز برای بدن دارد مثلا این‌که یک پروتئین با کیفیت است، و در عین حال کالری کمی دارد. میگو همچنین یک منبع شگفت‌آور آنتی اکسیدان است.

میگو
میگو

معمولا در بحث آنتی‌اکسیدان‌ها به میوه‌ها و سبزیجات اشاره می‌شود، اما میگو نیز میزان نسبتا بالایی آنتی‌اکسیدان دارد که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می‌کند و می‌تواند سبب تسکین کسانی شود که از نوعی اختلال التهاب رنج می‌برند. هر وعده میگو (۱۰۰ گرم) ۱.۳۴ میلی‌گرم روی و ۸۵ کالری دارد.

  • لوبیا قرمز

لوبیا قرمز یک منبع غیر گوشتی عالی سرشار از روی است و این می‌تواند خبر خوبی برای گیاهخواران و وگان‌هایی باشد که به دنبال دریافت روی مورد نیاز بدن‌شان هستند. این نوع لوبیا همچنین سطح قند خون را در حالت طبیعی نگه می‌دارد، انرژی بخش است و شما را به مدت طولانی سیر نگه می‌دارد بدون این‌که متعاقبا دچار افت انرژی شوید.

لوبیا قرمز
لوبیا قرمز

لوبیا قرمز را می‌توان به عنوان مخلفات کنار غذای اصلی خورد یا آن را برای افزایش مصرف فیبر و افزودن پروتئین بیش‌تر به غذای اصلی اضافه کرد. هر وعده لوبیا قرمز (۱۰۰ گرم) ۲.۷۹ میلی‌گرم روی و ۱۲۷ کالری دارد.

  • تخم کتان

هرچند معروفیت تخم کتان به دلیل داشتن امگا ۳ و فیبر است، اما مقادیر مناسبی نیز روی در آن وجود دارد. به خاطر داشته باشید که این یک ماده‌ی خوراکی است که شما نمی‌توانید مقدار زیادی از آن را در یک وعده بخورید، اما می‌توانید آن را به عنوان بخشی از یک برنامه‌ی غذایی جهت دریافت روی استفاده کنید.

تخم کتان
تخم کتان

تخم کتان را روی خوراکی‌ها بپاشید تا مواد مغذی آنها افزایش بیابد یا می‌توانید آن در سوپ یا اسموتی‌ها بریزید و حتی متوجه وجود آنها نشوید. هر وعده تخم کتان (۱۰۰ گرم) ۵ میلی‌گرم روی و ۵۳۴ کالری دارد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *