کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

ایزو و استاندارد

ایزو و استاندارد

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پورتال تخصصی مشاغل صنعت و صنایع ایران ، معرفی برخی از خدمات و شرکتهای ارائه دهنده ایزو و استاندارهای جهانی میباشد

ایزو :

 سازمانی است که برای ایجاد استاندارد های بین المللی در زمینه سیستم کیفیت محصول فعالیت می کند که کیفیت محصول درباب بررسی حداقل موارد فنی برای محصول می باشد، و تضمین کیفیت محصول مشخص کننده حداقل موارد لازم کیفی در کل گستره شرکت و فرایندهای آن است.

ایزو از اتحاد دو سازمان فدراسیون بین المللی انجمن های استاندارد ملی و کمیته هماهنگی استاندارد سازمان ملل متحد تشکیل شده است. در سال ۱۹۴۶ بیش از ۲۵ کشور در موسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید به نام ایزو ایجاد کنند که هدف آن تسهیل هماهنگی و هماهنگ سازی بین المللی استانداردهای صنعتی ( ایزو ) بود

ایزو در سال ۱۹۴۷ شروع به کار کرد و امروزه ایزو به کنفدراسیون نمایندگان بیش از ۱۵۰ کشور تبدیل شده است

چرا صدور گواهینامه ایزو اهمیت دارید؟

سه دلیل عمده برای اینکه شرکت ها یک سیستم مدیریت ایزو را اتخاذ می کنند وجود دارد :

۱) برای افزایش موفقیت در مناقصه عمومی و خصوصی

۲) برای بهبود کارایی داخلی و کاهش هزینه ها

۳) بازاریابی – با نشان دادن لوگوی ایزو در بازاریابی شما به مشتریان آینده نگر ثابت می کنید که معتبر هستید

شرح برخی از  انواع ایزو و استانداردجهانی

  • با ایزو ۹۰۰۱ مشتریان بیشتر نسبت به موضوع کیفیت آگاهی پیدا می کنند. آنها انتظار دارند که تامین کنندگان در تطابق کامل با بالاترین استانداردهای کیفی خدمات و محصولات باشند. آنها می خواهند این موضوع را از قبل بدانند، و مطمئن شوند که سازمان همواره درصدد برآوردن نیازهای آنهاهستند. این چالش بزرگی است و همچنان فرصتی برای شرکتها تا از آن بهره ببرند.
  • ایزو ۱۰۰۰۱:۲۰۰۷ در برنامه ریزی، طراحی، تهیه، پیاده سازی، نگهداری و بهبود رضایت مشتری راهنمایی هایی ارائه می کند. این ایزو برای انواع سازمانها قابل استفاده است، مانند شرکت هایی که دستورالعمل رضایت مشتری را برای استفاده دیگر شرکت ها طراحی می کنند.
  • ایزو ۱۰۰۰۲ : نارضایتی مشتری می تواند به تجارتها صدمه بزند. مدیر باهوش راه هایی برای متفاوت کردن خود از رقبا، تعریف استاندارد خدمات مشتری، و ارائه یک سیستم رسیدگی به شکایات مستمر برای مشتریان خود پیدا خواهد کرد.
  • ایزو ۱۰۶۶۸ بطور مختصر قواعد مورد نیاز برای ارزش گذاری هر برندی را مشخص می کند. این استاندارد شامل خلاصه ای از بهترین راهکارها است و عمدا از ارائه الزمات و مراحل کاری پر جزئیات و پیچیده اجتناب می کند. بدین گونه تا زمانی که از قواعد پیروی شود، ایزو ۱۰۶۶۸ مناسب تمام ارزش گذاری های برندهای اختصاصی و غیر اختصاصی است که در طول سالها تهیه شده اند.
  • ایزو ۱۳۴۸۵: سیستم مدیریت کیفیت – تجهیزات پزشکی
  • ایزو ۱۴۰۰۱ یک استاندارد بین المللی است که برای اجرای یک سیستم مدیریت زیست محیطی موثر چهارچوب کاری تعیین می کند. این استاندارد برای برقراری تعادلی ظریف بین حفظ سود دهی و کاهش اثرات زیست محیطی طراحی شده.
  • گواهینامه ایزو ۲۰۰۰۰ (گواهینامه فناوری اطلاعات) سازمان ها را قادر می سازد تعهد خود نسبت به ساختار قابل اعتماد آی تی را با حمایت متخصصان نشان دهد. استاندارد ایزو ۲۰۰۰۰ (استاندارد کنترل کیفیت آی تی) بر مدیریت مسائل آی تی تمرکز دارد.
  • ایزو ۲۰۲۵۲ استاندارد بین المللی جدیدی است که جانشین استانداردهای ملی موجود شده و سطح مشترکی از کیفیت برای تحقیقات بازاری بطور جهانی تعیین می کند.این استاندارد شرایط و ضوابط را به همراه الزامات خدمات برای سازمان ها و متخصصانی که تحقیق بازاری انجام می دهند مشخص می کند، به ویژه زمانی که در یک مقیاس بین المللی عمل می کنند.
  • ۱۸۰۰۱ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کاری و برای همه سازمانهایی که قصد پیاده سازی یک راهکار برای کاهش ریسک ایمنی و بهداشت در محیط کاری دارند مورد استفاده قرار گیرد
  • سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و زیست محیطی (HSE)، یک مقوله انضباطی چندگانه که برای به حداکثر رساندن میزان تولید و در عین حال ارتقا استانداردهای بهداشتی و ایمنی کارمندان و درنظر داشتن ایمنی زیست محیطی خط مشی هایی ارائه می کند. درکل، سیستم مدیریت HSE درزمینه تشخیص انواع خطرات، مدیریت کنترل ریسک و مهم تر از همه فراهم سازی ابزاری برای گزارش دهی در مورد هرنوع حادثه یا تصادف تکنیک هایی ارائه می دهد. خط مشی های HSE در هر تجارتی در هرکجای دنیا قابل پیاده سازی است.
  • ایزو ۱۰۰۰۴ : یک عامل کلیدی در موفقیت سازمان رضایت مشتری از آن سازمان و محصول است. بنابراین، نظارت و سنجش رضایت مشتری ضروری است. اطلاعات بدست آمده از نظارت و سنجش رضایت مشتری باعث کشف فرصت ارتقا استراتژی، محصولات، و پروسه های سازمان می شود که توسط مشتریان ارزش گذاری شده و جزو اهداف سازمان هستند. چنین پیشرفت هایی اعتماد مشتری را تقویت می کند و مزایای بازرگانی و سایر مزایا را بدنبال دارد. این استاندارد بین المللی در اجرای یک پروسه موثر نظارت و سنجش رضایت مشتری به سازمان کمک می کند.
  • استاندارد بین المللی ایزو ۱۰۰۱۵ مدیریت کیفیت و خط مشی هایی برای آموزش مانند یک جواهر کشف نشده در خانواده استانداردهای ایزو است. این استاندارد ارائه کننده خط مشی هایی برای سازمان ها و مدیران آنها بوده و در مسئله آموزش به آنها یاری می رساند.