کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

میوه‌ها و سبزیجات

منتشره شده در یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸

میوه‌ها و سبزیجات

در ادامه فهرستی از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پروتئین را با هم می‌خوانیم.

  • بروکلی یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

۱ ساقه کلم بروکلی دارای ۴.۳ گرم پروتئین و ۵۱ کالری است ( و ۹% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

کلم بروکلی- یکی از بهترین انواع سبزیجات سرشار از پروتیین- یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان به شمار می‌رود. با توجه به اینکه بروکلی سرشار از فیتوکمیکال‌ها است، بعنوان یک ماده غذایی ضدسرطان به شمار می‌رود. این کلم منبعی غنی از فیبر و بویژه فیبر محلول است( که به تنظیم قند خون و کلسترول کمک می‌کند و از دیابت و بیماری قلبی جلوگیری می‌کند).همچنین بروکلی منبعی فوق العاده از ویتامین K است که موجب تقویت استخوان می‌شود( ویتامین K موج بالا رفتن جذب کلسیم می‌شود).

بروکلی
بروکلی

روش قرار دادن کلم بروکلی در رژیم غذایی:می توانید نصف فنجان کلم بروکلی را به غذای روزانه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید بروکلی خام را در سالاد خود استفاده کنید.

  • مارچوبه

۱ فنجان مارچوبه دارای ۳ گرم پروتئین و ۲۷ کالری است ( و ۶% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

ویژگی دیگر مارچوبه این است که می‌تواند از عفونت‌های مجاری ادراری جلوگیری کند. آمینو اسیدی به نام آسپاراژین که در این سبزی موجود است آن را به ادرارآور یا دیورتیک طبیعی تبدیل کرده است. مارچوبه همچنین دارای ویتامین E است که سلامت پوست را بهبود داده و آن را تقویت می‌کند.وجود فولات و ویتامین ب۶ در مارچوبه آن را به یک تقویت‌کننده طبیعی قوای جنسی تبدیل کرده است که می‌تواند احساس برانگیختگی را تقویت کند.

مارچوبه
مارچوبه

روش قرار دادن مارچوبه در رژیم غذایی:یکی از ویژگی‌های مارچوبه این است که نیازی ندارید تا آن را طعم دار کنید. مارچوبه طعمی متمایز و خاص دارد. یک راه ساده برای استفاده از آن بخار پز کردن مارچوبه است یا می‌توانید آن را به شکل خام همراه با ماست مصرف کنید.

  • ذرت شیرین یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

۱ سنبله بزرگ ذرت دارای ۴.۶ گرم پروتئین و ۱۲۳ کالری است ( و ۹% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

یک ویژگی مثبت این محصول آن است که چربی موجود در ذرت شیرین کم است. ذرت شیرین منبعی غنی از پتاسیم و ویتامین A است. پتاسیم معمولا در اثر تعریق از بین می‌رود و باین ترتیب دریافت منظم این ماده معدنی حائز اهمیت است زیرا پتاسیم با سلامت قلب و قدرت استخوان‌ها در ارتباط است. ویتامین A نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.ذرت شیرین همچنین منبعی غنی از فیبر است و همه ما با مزایاب فیبر آشنا هستیم.

ذرت شیرین
ذرت شیرین

روش قرار دادن ذرت شیرین در رژیم غذایی:اضافه کردن ذرت شیرین به سوپ آن را بسیار دلپذیر و لذیذ می‌کند. همچنین می‌توانید از ذرت شیرین در تهیه سالاد و خوراک‌های مختلف استفاده کنید.

  • گل کلم

یک عدد گل کلم بزرگ دارای ۱۶.۶ گرم پروتئین و ۲۱۰ کالری است( و ۳۳% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

همچنین گل کلم منبعی غنی از کولین به شمار می‌رود. کولین موجب تقویت حافظه و یادگیری می‌شود، خواب را بهبود می‌بخشد و به توان حرکتی ماهیچه‌ها کمک می‌کند. همچنین کولین به انتقال تکانه‌های عصبی کمک می‌کند و در فرآیند جذب چربی موثر است.ویتامین K موجود در گل کلم موجب تحکیم استخوان‌ها می‌شود. گل کلم سرشار از فیبر و آب است و به همین دلیل مانع از یبوست شده و خطر سرطان کولون یا روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

گل کلم
گل کلم

روش قرار دادن گل کلم در رژیم غذایی:یکی از روش‌های آسان برای استفاده از گل کلم در رژیم غذایی روزانه تهیه پوره گل کلم و اضافه کردن سیر و پنیر به آن است. مطمئن باشید که این غذا آنچنان خوشمزه است که نمی‌توانید از آن صرف نظر کنید.همچنین می‌توانید گل کلم را همراه با سس قارچ به سالاد سبزیجات اضافه کنید.

  • زردآلو یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

یک عدد زردآلو دارای ۰.۵ گرم پروتئین و ۱۷ کالری است( و ۱% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

زردآلو علاوه بر آنکه دارای پتاسیم و فیبر قابل توجهی است، منبعی غنی از آهن غیر هِم نیزبه شمار می‌رود( آهن موجود در گیاهان). یک رژیم غذایی سرشار از آهن موجب جلوگیری از کم خونی می‌شود. همچنین جذاب آهن غیر هم به راحتی جذب اهن هم انجام نمی‌شود و به همین دلیل باید زردآلو را با منبعی از ویتامین C مصرف کنید( ویتامین C جذب آهن را آسان می‌کند).

زردآلو
زردآلو

روش قرار دادن زردآلو در رژیم غذایی:می توانید زردآلوهای خرد شده را به سالاد عصرانه خود اضافه کنید.

  • نارنگی یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

یک عدد نارنگی بزرگ دارای ۱ گرم پروتئین و ۶۴ کالری است( و ۲% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

نارنگی سرشار از زردینه است- ترکیباتی که حاوی خواض ضدسرطانی هستند. زردینه‌ها رادیکال‌های آزادی که موجب بیماری می‌شوند را بی‌اثر می‌کنند و از بیماری قلبی پیشگیری می‌کنند. زردینه همچنین جریان خون سرخرگ‌های کرونری را بهبود می‌دهد.فولات یا اسید فولیک موجود در نارنگی از سلامت سلول‌های جدید در بدن محافظت می‌کند. پتاسیم موجود در این میوه نیز با پوکی استخوان مبارزه می‌کند.

نارنگی
نارنگی

روش قرار دادن نارنگی در رژیم غذاییمی توانید نارنگی را به عنوان یک عصرانه سالم مصرف کنید یا از آن در تهیه سالاد استفاده کنید.

  • نارگیل یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

روغن نارگیل خطر بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد

۱ نارگیل متوسط( گوشت نارگیل) دارای ۱۳.۲ گرم پروتئین و ۱۴۰۵ کالری است ( و ۲۶% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

آب نارگیل و پالپ نارگیل هر دو بسیاری مغذی هستند. آب نارگیل دارای فواید بسیاری برای سلامت انسان است و نوشیدن آن بویژه در فصل تابستان توصیه می‌شود.نارگیل نارس نیز منبعی غنی از تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط است که به کاهش وزن کمک می‌کند. یک وعده مصرف گوشت نارگیل مواد معدنی متعددی را وارد بدن شما می‌کند و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه شما به گونه‌ای اجتناب ناپذیر ارزش‌های غذایی آن را بالا می‌برد. مواد دیگر موجود در نارگیل نیز موجب تقویت سیستم ایمنی شما می‌شوند.

نارگیل
نارگیل

روش قرار دادن نارگیل در رژیم غذایی:پس از نوشیدن آب نارگیل پوسته آن را دور نیندازید. بخش گوشتی و نرم نارگیل نیز منبعی غنی از پروتئین است و طعمی بسیار دلچسب دارد. می‌توانید آن را به شکل خام یا همراه با سالاد استفاده کنید. شیر نارگیل نیز ترکیبی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است.

  • موز یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

۱ عدد موز بزرگ دارای ۱.۵ گرم پروتئین و ۱۲۱ کالری است ( و ۳% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

موز منبع بسیار خوبی از پتاسیم است. موز دیواره رگ‌های خونی را سست کرده و فشار خون را کاهش می‌دهد. این میوه گزینه بسیار خوبی برای مصرف در هنگام اسهال است. الکترولیت هایی مثل پتاسیم در طول اسهال دفع می‌شوند و موز به دریافت مجدد این ماده معدنی کمک می‌کند.موز با داشتن فیبر فراوان از دیابت و بیماری قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین منبعی غنی از آمینو اسیدها است و می‌تواند برای درمان پوست خشک به عنوان ماسک پوست مورد استفاده قرار بگیرد.می توانید اسموتی صبحگاهی خود را به منبعی غنی از پروتئین نیز تبدیل کنید- ۱ فنجان اسموتی موز دارای ۱۶ گرم پروتئین است.

موز
موز

روش قرار دادن موز در رژیم غذایی:می توانید موز‌های خردشده را به حلیم صبحانه خود اضافه کنید. اسموتی‌ها یا میلک شیک‌های میوه‌ای نیز گزین هایی سالم و لذیذ هستند.

  • آووکادو یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

۱ عدد آووکادو دارای ۴ گرم پروتئین و ۳۲۲ کالری است ( و ۸% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

این میوه سرشار از اسیدفولیک است و اسیدفولیک نیز برای دوران بارداری لازم و ضروری است. اسیدفولیک خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد و زایمان سالمی را برایتان تضمین می‌کند. همچنین آووکادو از تشکیل هوموسیستئین جلوگیری می‌کند- ماده‌ای که با تضعیف یا تخریب گردش خون و رساندن مواد مغذی به مغز می‌تواند منجر به افسردگی شود.مصرف آووکادو به سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

آووکادو
آووکادو

روش قرار دادن آووکادو در رژیم غذاییمی توانید کره صبحانه خود را با آووکادو جایگزین کنید یا می‌توانید بجای سس مایونز در سالاد مرغ یا تخم‌مرغ از آووکادو استفاده کنید.

  • گواوا یک ماده غذایی سرشار از پروتئین

۱ عدد گواوا دارای ۱.۴ گرم پروتئین و ۳۷ کالری است ( و ۳% از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می‌کند).

گواوا که منبعی غنی از فیبر است در تقویت سلامت گوارش موثر بوده و از اختلال‌های مرتبط با آن جلوگیری می‌کند. گواوا منبعی غنی از ویتامین C است و موجب تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست می‌شود.

گواوا
گواوا

روش قرار دادن گواوا در رژیم غذایی:می توانید میوه گواوا یا آب میوه آن را مصرف کنید یا می‌توانید آن را به سالاد اضافه کرده و لذت ببرید.انار، گریپ فروت و میوه گل‌ساعتی نیز میوه هایی هستند که هر فنجان از آنها دارای ۲ تا ۵ گرم پروتئین است.

منابع طبیعی پروتئین را با هم بررسی کردیم- آن دسته از مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند و به راحتی در آشپزخانه شما پیدا می‌شوند. اما با توجه به اینکه شیوه‌های کشاورزی ما در حال بدتر شدن هستند، باید بدانیم که تنها مصرف یک نوع میوه یا سبزی به ما در تامین پروتئین مورد نیاز روزانه کمک نمی‌کند. درواقع ما باید انواع متعددی از این منابع را مورد استفاده قرار دهیم که این کارهمیشه امکان‌پذیر نخواهد بود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *