کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

گل کلم چیست

منتشره شده در شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸

گل کلم چیست

متعلق به خانواده کلمیان است، که شامل بروکلی، کلم کالی و کلم برگ نیز می باشد. گل های روی گل کلم با فاصله ی نزدیکی کنار هم قرار گرفته اند و از جوانه های گل تشکیل شده اند که آنها به یک ساقه ی میانی وصل هستند. از طعم و نرمی گل سرخ آنها در برابر نور خورشید محافظت می شوند تا از تولید رنگدانه ی کلروفیل و بیش از اندازه رسیدن آن جلوگیری شود. زیستگاه گل کلم آسیا است، اما سالها بعد در منطقه ی مدیترانه، ترکیه و ایتالیا حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد پدیدار شد. در اواسط قرن شانزدهم، گل کلم در فرانسه و اروپای شمالی نیز شناخته شد.امروزه هند، چین، ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده تولیدکنندگان برتر گل کلم در سراسر جهان می باشند.

ارزش غذایی و ویتامین های موجود در گل کلم

گل کلم یک منبع عالی از ویتامین C،فولات، ویتامین K ، ویتامین های پیچیده B و ویتامین E است. گل کلم همچنین، حاوی ماده معدنی حیاتی، مانند:کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و آهن است که بدون اضافه کردن کلسترول، برای بدن مضر نمی باشند.

همچنین یک منبع خوبی از پروتئین و چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳ است و فیبر رژیمی را فراهم می کند و مقادیر کمتری از قندهای طبیعی را در مقایسه با سایر اعضای خانواده گیاه شناسی مانند بروکلی دارد.

گونه‌های گیاه‌شناسی

گل کلم و کلم بروکلی ساختارهای بسیار مشابهی دارند.

  • ایتالیایی:این نوع کلم ظاهر متنوعی دارد و شامل کلم‌های سالانه و دوسالانه با رنگ‌های سفید و گونه‌های سبز، بنفش، قهوه‌ای و زرد است. این نوع کلم را اجداد سایر کلم‌ها به شمار می‌آورند.
  • شمال غربی اروپا دوسالانه:برداشت این نوع کلم در زمستان و اویل بهار است و از قرن ۱۹ ام بیشتر در فرانسه کشت و برداشت می‌شود.
  • شمالی اروپا سالانه:برداشت این نوع کلم در تابستان و پاییز است و از قرن ۱۸ ام بیشتر در آلمان کشت شده‌است و در شمال اروپا و آمریکای شمالی کشت و برداشت می‌شود.
  • آسیا:گل کلم‌های استوایی یا آسیایی بیشتر در چین و هند کشت و برداشت می‌شود و از قرن ۱۹ در هند کشت آن توسعه یافت.[۷]

رنگ‌ها

  • سفید:گل کلم سفید رایج‌ترین رنگ از گل کلم در سراسر جهان است.
  • نارنجی:گل کلم نارنجی ۲۵ برابر نوع سفیدش دارای ویتامین آ می‌باشد.
  • سبز:گل کلم سبز، نوعی دیگر از کلم است که نمونه رایج ان کلم بروکلی است.
  • رنگ ارغوانی:این نوع کلم که به رنگ‌های قرمز و شرابی نیز وجود دارد رنگ ارغوانی این نوع کلم به علت وجود آنتی اکسیدان آنتوسیانین در ان است.
برچسب ها : ، ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *