کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مواد غذایی سرشار از منیزیم۲

منتشره شده در سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸

مواد غذایی سرشار از منیزیم۲

  • ملاس
ملاس
ملاس

آیا تا به حل توجه کرده‌اید که رنگ بسیاری از شیرین‌کننده‌ها سفید است؟ دلیلش این است که آنها عاری از مواد مغذی و مواد معدنی‌ای که طبیعت به آنها داده هستند. ملاس یک جایگزین بسیار سالم برای قند یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی است. یک قاشق غذاخوری از این ماده برای بدن بسیار عالی است چرا که هم عطر و طعم خوبی دارد و هم مواد مغذی فراوان: ملاس ۴۸ میلی‌گرم منیزیم دارد، یا به عبارت دیگر ۱۲٪ از آن‌چه یک فرد معمولی باید در روز دریافت کند.

هر وعده (۱ قاشق غذا خوری) ۴۸ میلی‌گرم منیزیم (۱۲٪ از ارزش روزانه) و۵۸ کالری دارد.

  • خرما
خرما
خرما

خرما ماه‌ها روی درخت می‌ماند تا به حدی برسد که بتوانیم آن را بخوریم. اما این همه صبر کردن واقعا ارزش‌اش را دارد، چرا که این ماده‌ی خوراکی به همان اندازه که شیرین و خوشمزه است، مغذی نیز هست. خرما سرشار از ویتامین و مواد معدنی از جمله منیزیم است. یک وعده‌ی ۱۰۰ گرمی از خرما تا ۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی یک فرد معمولی را به منیزیوم تامین می‌کند.

هر وعده (۱۰۰ گرم) ۴۳ میلی‌گرم منیزیم (۱۱٪ از ارزش روزانه) و ۲۸۲ کالری دارد.

  • بلغور جوی دوسر
بلغور جوی دوسر
بلغور جوی دوسر

اکثر مردم درحال‌حاضر می‌دانند که ثابت شده بلغور جوی دوسر می‌تواند کلسترول و فشار خون بالا را کاهش دهد. آنها همچنین می‌دانند که این مواد غذایی سرشار از منیزیم و فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند. اما بلغور جوی دوسر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان دیگری نیز دارد، و یکی از آنها منیزیم است. یک وعده بلغور جوی دوسر به میزان ۴/۳ فنجان ۴۷ میلی‌گرم منیزیم به بدن‌تان می‌رساند. این خوراکی یک صبحانه‌ی عالی برای شروع یک روز سالم است مخصوصا که سرشار از منیزیم است.

هر وعده (۴/۳ فنجان) ۴۷ میلی‌گرم منیزیم (۱۲٪ از ارزش روزانه) و ۱۲۴ کالری دارد.

  • لوبیا چشم‌بلبلی
لوبیا چشم‌بلبلی
لوبیا چشم‌بلبلی

لوبیا چشم‌بلبلی به حدی ارزان است که شما می‌توانید هر چه‌قدر که دوست دارید از آن بخرید و ذخیره کنید بدون این‌که لازم باشد پول زیادی خرج کنید. و خوشبختانه، این نوع لوبیا به اندازه‌ای که برای کیف پول‌تان فایده دارد، برای بدن‌تان هم مفید است. لوبیا چشم‌بلبلی یک بمب انرژی است که میزان بالایی فیبر، پتاسیم، پروتئین، و آهن به بدن‌تان می‌رساند. اگر لازم است منیزیوم بیش‌تری در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید، در هر یک فنجان لوبیا چشم‌بلبلی ۹۱ میلی‌گرم منیزیوم -نزدیک به یک چهارم از میزان توصیه شده‌ی روزانه- وجود دارد.

هر وعده (۱ فنجان) ۹۱ میلی‌گرم منیزیم (۲۳٪ ارزش روزانه) و ۲۰۰ کالری دارد.

  • موز
موز
موز

زمانی که به توانایی بیش‌تری برای سپری کردن روزتان نیاز دارید، موز و سایر میوه‌ها می‌توانند میوان‌وعده‌های انرژی‌بخش فوق‌العاده‌ای باشند. زمانی که احساس گرسنگی کردید یک موز بخورید، تا مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی به بدن‌تان برسانید. یک موز متوسط ۳۲ میلی‌گرم منیزیم، و همین‌طور پتاسیم، ویتامین C، فیبر، و مواد مغذی دیگر به بدن‌تان می‌رساند.

هر وعده (۱ متوسط موز) ۳۲ میلی‌گرم منیزیم (۸٪ از ارزش روزانه) و ۱۰۵ کالری دارد.

  • گردوی پی‌کان
گردوی پی‌کان
گردوی پی‌کان

اگر به دنبال میان‌وعده‌ای هستید که فورا به شما انرژی بدهد و مقدار زیادی مواد مغذی به بدن‌تان برساند که در تمام طول روز دوام بیاورید، دنبال چیزی غیر از گردوی پی‌کان نباشید. گردوی پی‌کان سرشار از مواد مغذی مفید، مواد معدنی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان است که هم به شما قوت می‌دهد و هم انرژی. باید اضافه کنم که این نوع گردو طعم فوق‌العاده‌ای هم دارد!

هر وعده (۲۸ گرم) ۳۴ میلی‌گرم منیزیم (۸٪ از ارزش روزانه) و ۱۹۳ کالری دارد.

  • ذرت زرد
ذرت زرد
ذرت زرد

ذرت یک ماده‌ی غذایی شیرین و خوشمزه است که نخستین مهاجران سکنی گزیده در قاره‌ی امریکا با خوردن آن زمستان‌های سرد و سخت را تحمل می‌کردند. امروزه، ذرت هنوز هم یک غذای خوشمزه و مغذی است که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد. یک فنجان ذرت زرد شیرین بیش از نیمی از مقدار توصیه شده‌ی روزانه‌ی منیزیم را فراهم می‌کند. این خوراکی خوشمزه همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است و کالری نسبتا پایینی دارد.

هر وعده (۱ فنجان) ۲۱۱ میلی‌گرم منیزیم (۵۳٪ از ارزش روزانه) و ۲۰۰ کالری دارد.

  • لوبیای پخته
لوبیای پخته
لوبیای پخته

اگر قرار است در برنامه‌ی باربیکیوی بعدی‌تان ذرت هم بخورید، فراموش نکنید که کمی لوبیای پخته نیز به بشقاب‌تان اضافه کنید. هر دوی این مواد غذایی سرشار از منیزیم هستند، یک ماده‌ی معدنی ضروری برای داشتن استخوان‌های قوی، کاهش گرفتگی عضلات و کاهش درد مزمن. یک فنجان لوبیای پخته حاوی ۶۸ میلی‌گرم منیزیوم است.

هر وعده (۱ فنجان) ۶۸ میلی‌گرم منیزیم (۱۷٪ از ارزش روزانه) و ۲۳۹ کالری دارد.

  • اسفناج پخته
اسفناج پخته
اسفناج پخته

اسفناج پخته تقریبا همه‌ی ماده‌های مغذی موجود در کره‌ی زمین را به وفور دارد. این ماده‌ی غذایی یک ابرخوراکیِ فوق‌العاده سالم و کم‌کالری است که در هر فنجان آن ۱۵۷ میلی‌گرم منیزیم وجود دارد. شما همچنین می‌توانید اسفناج را به صورت خام بخورید، که یک گزینه‌ی عالی برای تهیه‌ی سالاد است. با این حال، اگر اندکی قبل از مصرف اسفناج آن را کمی بپزید، مقدار مواد مغذی که بدن شما جذب می‌کند، افزایش خواهد یافت.

هر وعده (۱ فنجان) ۱۵۷ میلی‌گرم منیزیم (۳۹٪ از ارزش روزانه) و ۴۱ کالری دارد. این سبزی سرشار از منیزیم است.

  • کنگر فرنگی (آرتیشو)
کنگر فرنگی (آرتیشو)
کنگر فرنگی (آرتیشو)

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند قسمت میانیِ آرتیشو را بخورند، اما بیش‌تر مواد مغذی این سبزی منحصر به فرد در سطح این گیاه قرار دارد. اگر عادت به مصرف برگ آرتیشو ندارید، دفعه‌ی بعد در مورد ایجاد یک تغییر فکر کنید. بدن شما متوجه تفاوت خواهد شد. یک وعده کنگر فرنگی به میزان یک فنجان دارای ۷۱ میلی‌گرم منیزیم است. این گیاه مقوی همچنین منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان و فیبر است.

هر وعده (۱ فنجان) ۷۱ میلی‌گرم منیزیم (۱۸٪ از ارزش روزانه) و ۴۵ کالری دارد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *