کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مضرات روغن ذرت

منتشره شده در سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

مضرات روغن ذرت

روغن ذرت، مضرات متعددی مانند سمی‌بودن، افزایش خطر سرطان، افزایش خطر بیماری قلبی‌عروقی، ناراحتی معده و افزایش وزن دارد. حتی درصورت مصرف کم هم، افرادی که دنبال روغن گیاهی سالم هستند، معمولا از روغن ذرت فاصله‌می‌گیرند. به‌هرحال، اگر قصد استفاده از این روغن را دارید، از روغن ذرت ارگانیک و تصفیه‌نشده استفاده‌کنید که بالاترین سطح ترکیبات مفید را داراست.

  1. سلامت قلب را به خطر می‌اندازد: اگرچه، چربی‌های تک‌غیراشباع و چندغیراشباع در روغن ذرت وجوددارند، اما تعادل بین امگا۳ و امگا۶، مستقیم نیست و همین مسئله، باعث بالابودن چربی این روغن می‌شود. یک قاشق غذاخوری از این روغن، بیشتر از ۲۰ درصد چربی مجاز روزانه را در خود دارد. این، می‌تواند باعث بروز مشکلات مربوط به کلسترول در افرادی که مصرف بالایی از این روغن دارند، به‌ویژه آن‌هایی که به مشکلات قلبی‌عروقی مبتلا هستند، شود.
  2. خطر سرطان را افزایش می‌دهد: برخی مطالعات، ارتباطی را میان میزان بالای اسید چرب امگا۶ و افزایش سرطان پروستات یافته‌اند. اگرچه برخی از عناصر روغن ذرت می‌توانند به جلوگیری از سرطان کمک‌کنند اما باقی عناصر، خطر آن را به شکل دیگری افزایش‌می‌دهند.
  3. احتمال دارد این روغن سمی باشد: به‌دلیل سطح بالای استفاده از علف‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها در کارهای کشاورزی و کشورهای متعددی که ذرت تولیدمی‌کنند، احتمال سمی‌بودن روغن وجوددارد. این می‌تواند باعث مشکل در کبد و کلیه‌های شما شود. همان‌گونه که قبلا گفته‌شد، مهم است که منبع روغن ذرت خود را بشناسید.
  4. ممکن است باعث بروز چاقی شود: روغن ذرت، فوایدی برای سلامتی دارد اما کالری آن بالاست ( بیشتر از ۱۲۰ کالری در هر قاشق غذاخوری در مقایسه با کالری ۴۰ در هر قاشق غذاخوری روغن زیتون). درنتیجه، استفاده بیش‌ازحد از روغن ذرت می‌تواند به‌شکل قابل‌توجهی مصرف روزانه کالری شما را افزایش‌دهد و ممکن است شما متوجه آن نشوید و بر اهداف کاهش وزن‌تان تاثیربگذارد.
برچسب ها : ، ، ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *