کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خوراکی های چربی سوز شکم۳

منتشره شده در سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸

خوراکی های چربی سوز شکم۳

  • ماهی و گوشت بدون چربی
ماهی و گوشت بدون چربی
ماهی و گوشت بدون چربی

بدن هنگام هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به هنگام هضم کربوهیدرات یا چربی می‌سوزاند. یکی از بهترین گوشت‌های بدون چربی، گوشت بوقلمون است، اما برای حذف بیشتر چربی اشباع، ماهی بهترین گزینه است. ماهی‌های تن و سالمون سرشار از اُمگا۳ هستند که مانع از فرایندهای شیمیایی استرس و در نتیجه چاقی شکم می‌شود.

  • غلات سبوس‌دار
غلات سبوس‌دار
غلات سبوس‌دار

کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. غلات سبوس‌دار بخورید، فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می‌دارند. فیبر و مواد مغذی برخی از نان‌های گندم از آن جدا می‌شود. حتما اطمینان حاصل کنید نانی می‌خرید که از گندم سبوس‌دار تهیه شده است.

  • سبزیجات
سبزیجات
سبزیجات

اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات شما را به خوردن آن مجاب نمی‌کند، قدرت آن در لاغر کردن شکم حتما متقاعدتان می‌کند. سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم بروکلی سرشار از فیبر و بسیار کم‌کالری هستند. خوردن سالاد پیش از وعده‌ی غذایی باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

  • کره‌ی بادام‌زمینی
کره‌ی بادام‌زمینی
کره‌ی بادام‌زمینی

کره‌ی بادام‌زمینی سرشار از نیاسین است که سیستم هاضمه‌ی بدن را فعال نگه می‌دارد و از نفخ شکم جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید کره‌ی بادام‌زمینی چربی زیادی دارد، پس روزانه بیشتر از دو قاشق غذاخوری ار آن نخورید.

  • آووکادو
آووکادو
آووکادو

آووکادو علاوه بر داشتن اسیدهای غیراشباع چندپیوندی، منبع غنی از فیبر (۱۱ تا ۱۷ گرم در هر آووکادو) است که آن را به یک غذای فوق‌العاده برای جلوگیری از گرسنگی و انباشت چربی تبدیل کرده است. روزانه نصف فنجان آووکادو بخورید.

  • آیس تی(چای یخی)
آیس تی
آیس تی

چای، به‌ویژه چای سبز، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به متابولیسم بدن شتاب می‌دهند. بر اساس نتایج تحقیقی در سوییس، مشخص شد کسانی که چای می‌نوشند نسبت به دیگران، کالری بیشتری می‌سوزانند. اگر هدف شما از صرف چای، چربی‌سوزی ‌است آیس‌ تی‌ِ آماده نخرید، زیرا طی فرایند تهیه‌ی این نوع از چای‌ها مواد مغذی لاغرکننده‌ی آن از بین می‌رود. به جای آن، یک چای کیسه‌ای را برای ۲ دقیقه در آب گرم بگذارید، سپس ۲ حبه یخ در آن بیندازید و آن را بنوشید.

  • پنیر پارمزان
پنیر پارمزان
پنیر پارمزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

  • لوبیای سفید
لوبیای سفید
لوبیای سفید

این نوع لوبیاها حاوی فیبر منحصربه‌فردی هستند که در برابر هضم مقاومت می‌کنند. از آنجا که هضم کندتر باعث می‌شود برای فراوری غذا در بدن کالری بیشتری مصرف شود، وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود برای سوزاندن چربی شکم روزانه نصف فنجان لوبیای سفید بخورید.

  • روغن ماهی
روغن ماهی
روغن ماهی

روغن ماهی ساردین و سالمون خواص بسیاری دارد. این ماده‌ی غذاییِ سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ باید در رژیم غذایی گنجانده شود. اگر نمی‌توانید ماهی بخورید، روغن آن مکمل خوبی است. روغن ماهی به چربی‌سوزی و لاغری شکم کمک می‌کند.

  • سرکه
سرکه
سرکه

بر اساس تحقیقی در ژاپن، افراد چاقی که برای ۸ هفته روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه می‌خورند شاهد کاهش چشمگیر چربی بدن، به خصوص چربی شکم، بوده‌اند. یک نظریه این است که اسِتیک اسید موجود در سرکه پروتئین‌هایی تولید می‌کنند که چربی را می‌سوزانند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *