کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

بازاریابی موفق چرا وچگونه؟

منتشره شده در پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷

بازاریابی موفق چرا وچگونه؟
وقتی از نیازهای بازار خبر داشته باشیم و شرایط رقبا را هم بدانیم و به عبارت دیگر هم از وضع موجود و هم از شرایط هدف مطلع باشیم باید به ابزارهای رسیدن به اهداف فکر کنیم.
معمولا در جعبه ابزار شکلدهی به اقدامات بازاریابی چهار عرصه متمایز به چشممیخورد: سیاست محصولات و خدمات: شرکت کدام محصولات را میخواهد به طرزسودآوری بفروشد و چه خدماتی میتواند آن را تامین کند؟سیاست توزیع: اجرای سفارشهای مشتریان و گرفتن سفارشهای هر چه بیشترسیاست ارتباطی: بازار از محصولات و خدمات شرکت چه درسی میگیرد؟ چه چیزهایی میتواند به افزایش فروش منجر شود؟قیمت ها و قراردادها: چه نوع قیمتهایی میتواند به افزایش سفارشات منجر شود. چطور میشود مشتریان را به پرداخت بیشتر برای کیفیت بهتر ترغیب کرد؟
ایجاد تمایز :
ایجاد تمایز مقوله بسیار مهمی است. مشاوره در این زمینه میتواند بسیار مهم باشد و بر کار تاثیر بگذارد و به ایجاد تمایزهای مورد نظر کمک کند. عمق بخشیدن به حضور رسانهای، سرویس دهی انعطافپذیر و کیفیت بالا همه میتوانند در این ایجاد تمایزنقش ایفا کنند. جنگ قیمتها در بازار هم مقولهای است که میتوان با دادن سرویسهای بهتر باآن مقابله کرد.
مشتری با پای خودش نمیآید:
– مشتری خودش با پای خودش وارد محل کارش نمیشود. شما باید دنبال او بگردید.
برخی از راهکارها:
– در اینترنت جستوجو کنید: یکی از راههای رسیدن به مشتریان دستیابی به اطلاعات تماس آنها ازطریق اینترنت است که میتواند به تدریج به ایجاد یک پایگاه داده از ایمیلها و اطلاعات تماس دیگران منجر شود. البته به یاد داشته باشید ارسال ایمیل ناخواسته هم تبعاتی دارد. به گروههای شبکهای ملحق شوید و یا با افرادی که به خوبی نمیشناسید گروه تشکیل دهید، به مردم ابلاغ کنید که کارتان چیست و بازار هدفتان کیست. به دیگران هم با مرتبط ساختنشان با فراهمآورندگان و کارفرمایان بالقوه کمک کنید. به مرور این کمکها به نفع خودتان، متوجه خودتان خواهد شد.
حضور نمایشگاهی :
– در نمایشگاهها حضور پیدا کنید و بروشورهای مربوط به خدمات و محصولات خودتان را ارایه کنید. حضور در هر نمایشگاهی که به نحوی از آنها بهکارشما مربوط باشد، موثر است.
– استفاده از تبلیغات :
تبلیغات هم یکی دیگر از راههای رسیدن به مشتریان است. هر چند که تاثیرات آن هم تعریف شده است و تا حدودی محدود هم هست تبلیغات ممکن است جلب توجه کند، اما الزاما به افزایش فروش منجر نمیشود. ارایه آگهی در نشریات تجاری و تخصصی میتواند موثرتر باشد.
– خرید آدرسها :
در دنیای امروز عدهای هستند که آدرس میفروشند و عدهای هم خریدار اینآدرسها هستند. این آدرسها مثلا در آلمان از طریق اتاق بازرگانی اینکشور فروخته میشود و اطلاعاتی چون منطقه، تعداد پرسنل، ارقام فروش و…را در خود دارد.
– فروش از طریق همه کانالها :
دیگر مثل سابق نمیتوان به روابط فردی با مشتریان اکتفا کرد. باید از همه کانالها اقدام کرد تا به دامنه مشتریان افزود.
– مدیریت وقت :
همیشه مراقب مدیریت وقت باشید. نباید با صرف وقت فراوان یک کار را به پیش برد. باید هزینههای وقتهای اضافه را در نظر داشت.
– مشتریان دایمی :
مراقب مشتریان دایمی باشید. شرکتها میتوانند از طریق مشتریان دایمی خود درآمد فراوان و در عین حال درآمدی همیشگی داشته باشند.
– مشتریان جدید :
در مورد مشتریان جدید همیشه مراقب باشید که شما باید صورتحسابهای منطقیتری نسبت به رقبایتان ارایه دهید. در چنین موارد در نظر داشته باشید که سود درازمدت داشتن میتواند بهتر از سودهای کوتاه مدت و گذرا باشد.
– تمرکز روی تواناییهای اصلی :
بازار هدف و ارزشی که خدمت یا محصول شما برای بازار به همراه دارد را بشناسید. سعی کنید جهت تلاشهای بازاریابی و فروش شما به سمت این گروهها باشد.
از صرف وقت برای جلب مشتریانی که نمیتوانید بطور مناسب به آنها خدمات بدهید جداً خودداری نمایید.
– پیغام کوتاه و روشنی ارائه کنید :
آگهی ۳۰ تا ۶۰ ثانیهای درست کنید که بطور واضح توضیح میدهد شما چه کاری انجام میدهید برای چه افرادی و چرا بینندگان باید از شما خرید کنند، کاری کنید که این مطلب پیغام شرکت شما و دلیل موجهی برای شرکت شما باشد. پیغام خود را امتحان کنید و واکنش بیننده مقصد را ارزیابی کنید.
– مطالب ضمیمهای طراحی کنید :
هیچ چیزی بیشتر از لوگوی شرکت، کارتهای تجاری، بروشورها، نوشتافزارها و حتی در حد امکان وبسایت قادر به معرفی شرکت شما بعنوان شرکتی موفق نیست. همه آنها را ساده طراحی کنید و ذخیرهای بیشتر از ۶-۳ ماهه از مطالب چاپ شده، سفارش ندهید. زمانیکه این مطالب به جا و مناسب باشند از به کار بردن آنها خجالت نکشید.
– ارتباط شبکهایی هر روزه :
ارتباط تنها محدود به گروهها و جلسات مرتبط نمیشود. کارتهای تبلیغی- تجاری را همه جا با خود ببرید و آمادگی صحبت در مورد پیغام شرکت تان را در هر لحظه داشته باشید ممکن است موفقیت بعدی شما، درمغازه خوار و بار فروشی پشت سرتان ایستاده باشد.
مشتریان فعلیتان را راضی نگه دارید مشتریان خرسند و راضی بهترین عاملان فروش شما هستند از آنها بخواهید از شما تعریف کنند و راهنما و مرجعی برای مشتریان آینده شما باشند. در نظر داشته باشید برنامهای ارجاعی برای مشتریان طراحی کنید و خدمات رایگان یا همراه با تخفیف ویژه یا جایزه نقدی در ازای معرفی هر یک مشتری، قرار دهید. شرکای متعدد خود را توسعه دهید، به رابطههای استراتژیک با دیگران که محصولات یا خدمات رایگان به بازار هدف شما عرضه میکنند، توجه داشته باشید. این شرکا میتوانند در حد ارتباطهای دوطرفه یا اینکه در حد ساختاری رسمیتر باشند. در هر کدام از این ارتباطها هدف توسعه دستیابی شما ورای شبکه ارتباطی خودتان میباشد.
– به صنعتی پیشرو تبدیل شوید :
مردم علاقهمندند که از متخصصان و حرفهایها، خرید کنند بنابراین درصدد فرصتهایی باشید که مهارتها و استعدادهای خود را با نوشتن مقاله یا سخنرانی در حوزه تخصص خودتان، عرضه کنید. حتی تدریس دوره شبانه در سطح انجمن یا دانشکده محلی، اعتبار بیشتری به شما میبخشد.
– از تلاش نهراسید :
اگر نسبت به رشد و توسعه جدی هستید، مدتی را بیرون از ناحیه مطمئن و آرام خود سپری کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید.
گاهی اوقات ایدههای جدید به کار میآیند و گاهی هم کاربردی ندارند اما به هر جهت، این فرآیند مطلب جدید و با ارزشی در مورد خودتان و کارتان به شما میآموزد.
– از دیگران ایده بگیرید :
کار تجاری شما به خودتان مربوط است اما به این معنی نیست که شما باید جواب هر مسئلهای را خودتان بدانید. چه یک بازاریاب بالفطره باشید و چه کاملاً مبتدی و ناآشنا با مفاهیم بازاریابی با افرادی که به عقاید ونظراتشان اعتماد دارید، مشورت و بحث کنید هرگز نمیتوانید.
حدس بزنید “ایده بزرگ” بعدی شما از کجا سرچشمه میگیرد.
اینها فقط ۱۹ روش اجرایی ساده در خصوص بازاریابی کارتان بود. ایدههای قابل اجرای بیشتر دیگری هم وجود دارد. از این راهکارها بعنوان پایههای اصلی برای جلب مشتری و افزایش فروش استفاده کنید.
هرچند برای کسب نتایج بهتر توصیه میشود ابتکار و نوآوری را سرلوحه کل بازاریابی یا برنامه تجاری خود قرار دهید که بعنوان جهت یاب و راهنمای فعالیتهای روزانه شرکت،عمل کند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *