کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

سبزیجات و میوه و غلات سبوس دار و غذا دریایی

منتشره شده در شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸

سبزیجات و میوه و غلات سبوس دار و غذا دریایی

  • سبزیجات

شما نمی توانید در مورد نداشتن منفعت بهداشتی رژیم غذایی سرشار از سبزیجات دلیل بیاورید. سبزیجات اشتهای تان را کنترل می کنند, بنابراین بیش از حد غذا مصرف نمی کنید. فشار خونتان را کاهش می دهند و خطر مشکلات چشمی و گوارشی را پایین می آورند. سبزیجات خطر سکته مغزی، بیماری های قلبی، و برخی از سرطان ها را کاهش می دهند.

سبزیجات
سبزیجات

مغذی ترین سبزیجاتی که می توانید بخورید بدین شرح است:

مارچوبه،آوکادو،کلم بروکلی،کلم بروکسل (کلم فندقی)،کلم پیچ،هویج،گل کلم،کرفس،خربزه،خیار،سیر،پیاز،سیب زمینی،کاهو،سبزیجات دریایی،اسفناج،کدو،سیب زمینی شیرین،برگ چغندر،گوجه فرنگی،شلغم،سیب زمینی هندی

  • میوه ها

میوه ها بهترین هدیۀ طبیعی دارویی سرشار از مواد معدنی, ویتامین, آنتی اکسیدان ها, و مادۀ مفید دیگر, بنام (phyto-nutrients) می باشد. این غذاها کالری و چربی بسیار کمی دارند, و هیچ کلسترولی ندارند. ارزش بالایی در پیشگیری از بیماری ها, شامل حفاظت از بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت و چاقی دارند.

میوه ها
میوه ها

برخی از مغذی ترین میوه ها که می توانید به رژیم غذایی تان اضافه کنید:

سیب،زردآلو،موز،زغال اخته،طالبی،کران بری،انجیر،گریپ فروت،انگور،کیوی،لیمو،پرتقال،عنبه هندی(پاپایا)،گلابی،آناناس،آلو،آلو سیاه،کشمش،تمشک،توت فرنگی،هندوانه

  • غلات سبوس دار

غلات سبوس دار چربی کم و فیبر بالایی دارند. به سالم نگاه داشتن روده بزرگ و قلب کمک می کنند و همچنین بافتهای ملتهب را بهتر می کنند, مانند تورم پاها.

غلات سبوس دار
غلات سبوس دار

برخی از مغذی ترین غلات در جهان عبارتند از:

جو،برنج قهوه ای،گندم سیاه،ذرت،ارزن،جو دو سر،کوینولا،چاودار،گندم کامل

  • حبوبات (لوبیا و نخود)

حبوبات یکی از بهترین منابع فیبر حلال است. حاوی مقادیر زیادی آهن, منیزم و فولیک اسید می باشد. آهن حبوبات به ویژه برای کسانی که گوشت نمی خورند مفید است. علاوه بر این, لوبیا و نخود خشک, چربی کمی دارند و سرشار از پروتئین هستند, که ترکیبی قدرتمند، و تقویت کنندۀ سلامت است.

حبوبات (لوبیا و نخود)
حبوبات (لوبیا و نخود)

برخی از مهمترین حبوبات مغذی جهان عبارتند از:

لوبیا سیاه و سفید،نخود خشک شده،لوبیا قرمز،عدس،لوبیای لیما،میسو،لوبیای چشم بلبلی سفید،لوبیا پینتو،سویا

  • غذای های دریایی

غذاهای دریایی ارائه دهندۀ مواد مغذی حیاتی (به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳، EPA و DHA) هستند که بیماری های مزمن, مانند دیابت، ورم مفاصل و بیماری قلبی را جلوگیری کرده و یا کاهش می دهند. سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) گفته, “ماهی, مادۀ غذایی با ارزش غذایی بسیار عالی است, پروتئین با کیفیت بالا و طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن فراهم می کند, از جمله ویتامین های A و D، فسفر، منیزیم، سلنیوم و در ماهی های دریایی, ید.”

غذای های دریایی
غذای های دریایی

بخاطر ارزش غذایی بالای, غذاهای دریایی, کارشناسان توصیه می کنند دو وعدۀ غذاهای دریایی در هر هفته میل کنید. برخی از مغذی ترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی که می توانید بخورید عبارتند از:

ماهی کاد،Halibut(نوعی ماهی پهن بزرگ)،ماهی آزاد،ماهی ساردین،حلزون اسکالوپ،میگو،ماهی تن

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *