کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

برای درمان کمبود آهن چه بخوریم

منتشره شده در یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸

برای درمان کمبود آهن چه بخوریم

به غیر از مکمل‌های دارویی که به طور مستقیم باعث افزایش سطح آهن خون می‌شوند، استفاده برخی مواد غذایی و سبزیجات هم می‌توانند میزان آهن بدن را افزایش دهند. البته مصرف داروهای مکمل به دلیل مصنوعی بودن ممکن است از طرف همه پزشکان توصیه نشود. پس برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید به سراغ مصرف این مواد غذایی بروید تا سطح آهن خون خود را متعادل کنید:

  • انار

این میوه حاوی سطح بالایی از آهن است و برای درمان آنمی بسیار توصیه می‌شود. انار همچنین حاوی فیبر، پتاسیم و دیگر ویتامین‌هایی است که به افزایش جریان خون سالم کمک می‌کند. آب انار منبع غنی از آهن به شمار می‌رود.

  • گوجه فرنگی

این محصول کشاورزی به جذب آهن کمک می‌کند و برای فردی که به آنمی دچار است، مفید خواهد بود. می‌توانید گوجه فرنگی را به سالاد، خورشت و انواع مدل غذاها اضافه کنید.

  • میوه و سبزی

سبزیجات مختلفی مانند مارچوبه، میوه‌های خشک مانند برگه زرد آلو؛ هلو و آلو، گلابی، انجیر، کشمش و مویز باعث افزایش سطح آهن خون می‌شوند.

  • گیاهان دارویی

برخی از گیاهان باعث افزایش سطح آهن بدن می‌شوند ولی بهترین آنها شامل ریشه ترشک، ریشه قاصدک و گیاه گزنه می‌شوند. البته پیشنهاد می‌شود قبل از شروع به مصرف این گیاهان دارویی حتماً با پزشک مشاور و دکتر طب سنتی مشورت کنید.

کدام مواد غذایی از جذب آهن جلوگیری می‌کنند؟

همان‌طور که برخی از مواد غذایی باعث افزایش میزان آهن بدن می‌شوند، برخی از مواد غذایی هم از جذب آهن جلوگیری می‌کنند. این مواد غذایی باعث می‌شوند بدن نتواند آهن درون غذا را جذب کند، پس بهتر است زمانی که در حال افزایش میزان آهن بدن خود هستید، از مصرف این مواد غذایی جلوگیری کنید. این مواد خوراکی عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • شیر و پنیر
  • شکلات و قهوه
  • چغندر و لبو
  • نعناع فلفلی
  • سویا
  • اسفناج
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.