کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خواص و مزایای سلامتی گل کلم

منتشره شده در شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸

خواص و مزایای سلامتی گل کلم

  1. جلوگیری از استرس اکسیداتیو:گل کلم همچنین حاوی ویتامین C ، منگنز و دیگر اکسیدان های قوی است که به تغذیه بدن کمک می کند.همچنین فیات شیمیایی دارد که گلوکاناستروتین نامیده میشود و آنزیم ها را تحریک می کند و از سلول های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت میکند.
  2. گل کلم برای بهبود سلامت قلب و عروق:گل کلم ویتامین K دارد که دارای خواص ضد التهابی است، مصرف منظم گل کلم، گردش خون سالم را تضمین می کند و به حفظ رگ های خونی کمک می کند. این مزایای عنوان شده از گل کلم در بخش سلامت نمناک به دلیل وجود گلوکورافانین است. گلوکورافانین تبدیل می شود به ایزوتوسیانات که فعالیت های ضد التهابی را فعال می کند و مانع انباشت لیپیدها در رگ های خونی می شود. این امر سبب جریان خون بدون انسداد می شود و همین خطر بیماری هایی مانند آترواسکلروز را کاهش می دهد و سلامت قلبی و عروقی را ارتقاء می دهد.
  3. گل کلم برای کمک به جلوگیری از سرطان:گلوکوزینولات که در گل کلم موجود است، به منظور تولید ترکیبات سالمی مانند سولفورفان و ایزوتیوسیانات ها به نام های ایندول -۳- کاربینول تجزیه می شود.مطالعات نشان داده ­اند که این ترکیبات اثرات کموپریونتیو و ضد استروژن دارند که به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کنند.پژوهش ها شواهدی ارائه داده اند برای پشتیبانی از این واقعیت که مصرف سبزیجات خانواده ی کلمیان مانند گل کلم به کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مانند سرطان ریه، سرطان مثانه، سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان تخمدان و سرطان دهانه رحم کمک می کنند.
  4. گل کلم برای پیشگیری از اختلالات معده:گل کلم منبع فیبر غذایی است که به فرآیند هضم کمک می کند و روند حذف سموم بدن را افزایش می دهد.گلوکوزینولات، گلوکورافانین و سولفورفان موجود در گل کلم، از پوشش معده محافظت می کند و به مقاومت در برابر رشد باکتری های هلیکوباکتری پیلوری کمک می کند. افزون بر این مکانیسم دفاعی، ایزوتیوسیانات غذایی موجود در گل کلم از خطر بروز اختلالات مختلف شکم مانند زخم معده و سرطان روده جلوگیری می کند.
  5. گل کلم برای کمک به جذب آهن:ویتامین C موجود در گل کلم به جذب آهن در خون کمک می کند و به افزایش هموگلوبین در بدن نیز کمک خواهد کرد.
  6. گل کلم برای درمان مشکلات تنفسی:پاپیلوماتوزیس تنفسی، ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی است که بر حنجره، ریه و برونش تاثیر می گذارد. مطالعات همچنین نشان می دهد که افزایش مصرف سبزیجات، مانند:گل کلم به کاهش شدت این مشکل تنفسی کمک خواهد کرد.
  7. گل کلم ممکن است که به کاهش وزن کمک کند:گل کلم ها دارای خواص متعددی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند:اول این که حاوی کالری کمی می باشد، حدود ۲۵ کالری در هر فنجان.شما می توانید مقدار زیادی از آن را بدون افزایش وزن مصرف کنید، همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای با کالری بالا مثل برنج و آرد باشد.گل کلم همچنین به عنوان یک منبع خوب از فیبر است که هضم را بهبود می بخشد و به طور خودکار تعداد کالری که در طول روز مصرف می کنید و یک عامل مهم در کنترل وزن می باشد را مدیریت می کند و محتوای آب زیاد آن نیز که حدود ۹۰ درصد از وزن آن را تشکیل می دهد باعث کاهش وزن میشود.
  8. گل کلم برای کمک به بهبود سلامت استخوان ها:گل کلم حاوی ویتامین C است که نقش مهمی در تولید کلاژن دارد.کلاژن از مفاصل و استخوان ها در برابر آسیب های التهابی محافظت می کند.گل کلم همچنین، حاوی ویتامین K است که ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان در مردان و زنان کمک کند.
  9. گل کلم برای کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا :گل کلم غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است، بنابراین ممکن است در کاهش خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) که می تواند منجر به نابینایی، به ویژه در سالمندان شود، موثر باشد.سولفورفان موجود در گل کلم از بافت های شبکیه در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند، و از آسیب دیدگی و اختلالات چشم مانند آب مروارید جلوگیری می کند.
  10. مراقبت از پوست با گل کلم:مطالعات نشان میدهند که سولفورفان موجود در گل کلم در محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از اشعه ی ماوراء بنفش موثر است.اثر محافظتی سولفورفان بدن را در برابر التهاب، سرطان پوست، اریتیم ناشی از UV و آسیب سلولی محافظت می کند.
  11. گل کلم برای مراقبت از مو:گل کلم علاوه بر داشتنی پوستی سالم، باعث افزایش رشد مو به علت وجود گوگرد و سیلیکون میشود.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *