کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

اثرات جانبی گیاهخواری و رژیم های وگان

منتشره شده در شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸

اثرات جانبی گیاهخواری و رژیم های وگان

بسیاری از وگان ها در ویتامین B12 کمبود دارند. ویتامین B12 برای عملکرد مغز، تشکیل RBC و سوخت و ساز مناسب ضروری است. کمبود ویتامین B12 می تواند موجب افسردگی، خستگی و کم خونی شود.وگان ها ممکن است کلسیم کمتری مصرف کنند زیرا آنها منابع کلسیم مانند شیر، ماست و غیره مصرف نمی کنند. این موضوع ممکن است سبب بروز مشکلات استخوانی شود. با این حال اگر آنها به طور مرتب خوردن سبزیجات برگ دار، نه چیزی شبیه به آن – را ادامه دهند، از آنجاییکه بدین طریق کلسیم بیشتری جذب بدن می شود، تا حدودی این مشکل رفع می شود.از آنجا که گوشت/ تخم مرغ منابع غنی از ویتامین D هستند، گیاهخواران و وگان ها می توانند کمبود ویتامین D داشته باشند که باعث آسیب به ایمنی و استخوان، مشکلات پوستی و غیره می شود.اگر شما یک گیاهخواری یا وگان هستید، احتمالا در زمینه بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی سالم مانند ویتامین C و منیزیم همراه با فیبر، مازاد دارید. اما ممکن است در بعضی از مواد مغذی نیز کمبود داشته باشید. از این رو، ارزشش را دارد از آنچه که می توانید برای کمک به بدن خود را برای غلبه بر این کمبود ها انجام دهید، آگاه شوید.

مکمل ها و جایگزین های غذایی در این رژیم ها

  1. عدس های مخلوط، لوبیا، آجیل، بروکلی و دانه ها را مصرف کنید.
  2. غذاهای های خانگی با آرد بادام، دانه های کنجد سفید و سیاه، بادام سیب، نارگیل خرد شده و شکلات وگان تهیه کنید.
  3. ویتامین و مواد معدنی مثل شیر سویا یا شیر بادام مصرف کنید.
  4. می توانید از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید.
  5. از خوردن مواد غذایی بسته بندی شده برای وگان ها اجتناب کنید. شما از کل غذاهایی که طبخ می کنید مواد غذایی بیشتری را نسبت به سایر منابع دریافت می کنید. البته باید گفت برنامه ریزی بهتر می تواند به شما کمک کند در حالی که از مزایای گیاه خواری و وگان بودن بهره مند می شوید. از بدن خود نیز محافظت کنید.

کدام رژیم غذایی (وگان یا گیاهخواری) برای سلامت مناسب است؟

هر دو رژیم غذایی گیاهی و وگان برای سلامتی مناسب است. هنگامی که تصمیم به انتخاب دارید در مورد راحتی، عادات غذایی، اراده برای ترک احتمالی چند خوردنی فکر کنید. بله، اگر شما به غذای گوشتی علاقمند هستید، گیاهخواری و یا وگان بودن می تواند سخت و چالش برانگیز باشد. بنابراین، به این موضوع فکر کنید. اگر گیاهخواری یا وگان هستید، مصرف غذاهای سالم و مصرف مکمل و یا انتخاب هوشمندانه درباره غذاها، برای شما سلامت و لبخند را فراهم می آورد.

در پایان، انتخاب نهایی به خورد شما بر می گردد. توجه به این نکته نیز ضروری است که انتخاب غذا یک انتخاب شخصی است. غذاهای گیاهی مغذی و فاقد هورمون، آنتی بیوتیک و استرس بسیار زیاد هستند . بنابراین اگر می خواهید گیاهخواری یا وگان شوید، به دنبالش بروید و آن را به عنوان یک شیوه زندگی نه صرفا رژیم غذایی، دنبال کنید!

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.