کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مشتری خودتون را حفظ کنید

منتشره شده در سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مشتری خودتون را حفظ کنید
Keep your customer

مشتری خودتون را حفظ کنید

مشتری مهمترین بخش هر کسب و کاری و باید راه جمع آوری و حفظ این مشتری ها را بدونین وگرنه با شکست توی کارتون مواجه میشین . مشتری در واقع کسیه که شما را توی پیشرفت کارتون کمک میکنه و باعث رسیدن سود و درآمد براتون میشه . امروز میخوایم راه هایی را بهتون معرفی کنم که با استفاده از اونا بتونین مشتری خودتون را حفظ کنید و اینجوری کسب و کار و برند خودتون را رونق بدین.یه قانونی هست که میگه شما ۲۰ درصد از توانت را برای یه کاری بزاری میتونی ۸۰ درصد برداشت داشته باشی. پس بیست دقیقه زمانتون را بزارین وتا آخر این مطلب را با دقت بخونین و ازش ۸۰ درصد برداشت کنین.البته شایم کمتر زمان ببره!!!

  • اولین کاری که میتونین برای حفظ مشتریتون انجام بدین این که از خدمات خوبی برای مشتریاتون استفاده کنین : بزارین دقیقتر براتون بگم فرض بگیرین میرین توی یه مغازه و فروشنده درست پاسخگو شما نیست و یا اینکه هیچ تخفیف بهتون نمیده و یا اینکه به شما توجه درستی نمیکنه آیا شما از اون فروشنده خرید میکنید؟آیا کسب و کار و مغازش را به کس دیگه معرفی میکنین؟ قبل اینکه جواب بدین این وضعیت را هم در نظر بگیرین ، فرض بگیرینرفتین توی یه مغازه و فروشنده به احترام شما از جاش بلند میشه و به سمت شما میاد و با لبخند جوابگو تمام سوالاتتون میشه و در آخر وقتی دارین خریدتون را نهایی میکنین شما را غافلگیر میکنه و به عنوان اشتانتیون و یا تخفیف هدیه ایی به شما میده و یا درصدی از مبلغ را کسر میکنه.از کدون فروشنده حس بهتر مگرین و اون رابه دیگران معرفی میکنین؟ من از دومی چون خدماتی که به مشتری ارائه میده از ابتدایی که وارد میشه تا آخر سر که بدرقه میکنه همه در جهت احترام به من و من را ترغیب میکنه به اون و کسب و کارش احترام بزارم.اینه که میگم خدمات خوبی برای مشتریهاتون ارائه بدین.
  • ثابت بودن کیفیت محصولتون دومین رکن برای حفظ مشتری : بعضی از کسب و کارها هستن که در اول شروع کاریشون محصولاتشون از کیفیت خوبی برخوردارن ولی به مرور و با زیاد شدن مشتریهاشون از کیفیت کاریشون کم میکنن و اینکار باعث میشه مشتریهاشون کم بشه و بعد میگن چی شدکه اینجوری شد؟.اگه کاری را شروع کردین جوری برنامه ریزی کنین که همیشه با همون کیفیت کار کنین اینجوری هم مشتریهای قدیمیتون را ثابت نگه میدارین و هم مشتریهای جدیدی براتون میاد.
  • نظافت از رکن های مهم برای حفظ مشتری : گفتیم برخورد خوب و مناسب توی کسب و کار مهم ولی هیچکس از یه مغازه کثیف که فروشندش اخلاق خوبی داره خرید نمیکنه!!!بله درسته همه چیز اخلاق نیست و نظافت مغازه و محل کسب و کارتون را هم باید رعایت کنین.
  • نظر سنجی و نظر خواهی از مشتریهاتون را انجام بدین : وقتی نظر سنجی انجام بدین بهتر میتونین پیشرفت کنین چون میدونین نقاط قوت و ضعف کارتون کجاست و میتونین برای پیشرفت نقاط ضعفتون تلاش کنین و نقاط قوتتون را هم تقویتش کنین و اینجوری بهتر بتونین نظر مشتری را به خودتون جلب کنین و مشتری را برای خودتون نگه دارین.
  • یه فروشنده خوب به موقع از مشتریش تشکر میکنه : تشکر کردن راه هایزیادی داره و از روشهای مختلف میشه اینکار را انجام داد گاهی وقتا همین که با لبخند از مشتریتون استقبال کنین و پاسخش را بدین یعنی تشکر کردین و گاهی وتا با دادن یه تخفیف و یا یه اشناتیون و گاهی وقتا هم با گفتن از خرید شما ممنونم میتونین از مشتریتون تشکر کنین و اینجوری در ذهن مشتریتون برای همیشه بمونین چون حس خوبی بهش دادین.
  • در شبکه های اجتماعی در کنار مشتریهاتون باشین : امروزه بیشترین زمان مردم توی فضای مجازی و اینترنت میگذره و افراد بیشترین زمانشون را در این شبکه ها میگذرونن. شما هم برای کسب و کارتون یه پیج یا گروه متناسب فراهم کنین و در کنار مشتریهاتون باشین .اینجوری میتونین مشتریهاتون را از مثلا تخفیفاتی که میزارین آگاه کنین و اونها بدونن و برای خرید بیان و در کنار این فروش انلاین هم داشته باشین.

شما برای حفظ مشتری که کارهایی را پیشنهاد میدین؟

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *