مذاکره و اشتباهات فروشندگان
منتشره شده در شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
مذاکره و اشتباهات فروشندگان
گاهی وقتا یه سری اشتباهات توی فروشمون انجام میدیم و متوجه نیستیم و وقتی نتیجه نمیگیریم و فروش انجام نمیدیم فکر میکنیم تجارتی که داریم انجام میدیم غلط ولی با کمی بررسی و دقت توی نحوه صحبت و انجام فروش متوجه میشیم که کجا کارمون اشتباه بوده. امروز میخوایم درباره مذاکره و اشتباهات فروشندگان باهاتون صحبت کنیم.با ما همراه باشین و از تجربیاتتون برامون بگین.
- سادگی را رعایت کنید : سعی کنید همیشه توی بیانتون سادگی را رعایت کنید و پیچیده صحبت نکنین. بعضی از فروشنده ها هستن وقتی میخوان قیمت بدن از یه سری ارقامی استفاده میکنن که مشتری را تازه گیج میکنه مثلا میگن ۱۰۵۵۰ تومان خب یا بگین ۱۰۰۰۰ تومن یا بگین ۱۱۰۰۰ تومن.وقتی عدد مبلغ را روند بگین مشتری بهر میتونه تصمیم بگیره وگیج نمیشه.اگه میخواین درباره محصولتون توضیح بدین ساده توضیح بدین ن اینکه مطالب را پیچیده کنین.
- قیمت هاتون را مقایسه نکنین : مردم امروز اونقدر اطلاعاتشون زیاد شده که راحت میتونن همه چیز را تشخیص بدن و متوجه بشن که اگه محصول شما قیمت پایینتری داره نسبت به محصولات مشابهش در عوض چه سودی داره و چه مزایایی داره . برای همین بجای مقایسه قیمتاتون با قیمتای دیگه بیاین و از مزایایی که کارو محصولتون داره صحبت کنین.
- تجربه بفروشید : توی یه تحقیقی که انجام شده مشخص شده که اگه به مشتری تجربه بفروشین بهتر نتیجه میگیرین . به مشتری بگین توی بلند مدت چه سودی میتونهبدست بیاره و این نتایج چه تغییرات خوبی توی زندگیش ایجاد میکنه.
- الکی فروشتون را سختش نکنین : موانعی که مشتری برای خریدش داره را بردارین و خرید را برا مشتری آسون کنین. وقتی شرایط خرید برای مشتری راحت باشه سریعتر و آسونتر میتونه ازتون خرید کنه و مشتاق تر میشه برای خرید.
- درست ارائه کنین : یه سری فروشنده ها هستن که توی جذب مشتری ومتقاعدکردنشون برای خرید موفق هستن ولی موقع تحویل محصول درست عمل نمیکنن و به وقع محصول را تحویل نمیدن. اینجوری مشتری نسبت به شما و محصولتون بدبین میشه و دیگه برای خرید ازتون ترغیب نمیشه.