کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

۲۰ غذای لاغر کننده

منتشره شده در پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸

۲۰ غذای لاغر کننده

لیست غذاهای مفید برای کاهش وزن و تناسب اندام

  • تخم مرغ و تناسب اندام
تخم مرغ
تخم مرغ

موقعی بود که به علت سطح بالای کلسترول در تخم مرغ مردم از آن می ترسیدند. اما مطالعات جدید نشان داد که کلسترول تخم مرغ نمی تواند در سطح کلسترول خون و در نتیجه حملات قلبی اثری بگذارد. اگر قصد دارید لاغر شوید بهترین کار این است که تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.این غذای لاغر کننده با سطح بالای پروتئین ها و مقادیر چربی های سالم سبب می شود که زودتر احساس سیری کرده و کالری بیشتری نیز بسوزانید.یک مطالعه روی ۳۰ زن مبتلا به اضافه وزن نشان داده خوردن تخم مرغ برای صبحانه به جای شیرینی میتواند تا ۳۶ ساعت آینده به آن ها احساس سیری و بی اشتهایی بدهد.مطالعه دیگری نشان داد که مصرف ۸ هفته مداوم تخم مرغ به جای شیرینی برای صبحانه می تواند سوخت کالری را در رژیم غذایی افزایش دهد.تخم مرغ سرشار از مواد مغذی بوده و به شما کمک می کند تا کالری کمتری در بدن تان داشته باشید. جالب است بدانید که تقریبا تمام مواد مغذی ضروری برای بدن در زرده تخم مرغ موجود است.

  • تاثیر سبزیجات برگ سبز در لاغری
سبزیجات برگ سبز
سبزیجات برگ سبز

این سبزیجات شامل کلم ٬ اسفناج ٬ برگ چغندر و سبزی های مشابه دیگر می باشد . این سبزی ها نوعی غذای لاغر کننده محسوب می شوند. این سبزیجات کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما سرشار از فیبر می باشند. خوردن سبزی های برگ سبز یک راهکار عالی برای افزایش حجم وعده های غذایی بدون افزایش کالری است. مطالعات متعدد نشان می دهد که وعده های غذایی با چگالی انرژی پایین سبب می شود که افراد کالری کمتری در بدن شان داشته باشند.سبزی های برگ دار فوق العاده مقوی بوده و سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در مقادیر بالا هستند. همچنین مقادیر بالایی کلسیم نیز در این سبزیجات مشاهده می کنید که برای سوزاندن چربی مفید است.

  • ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا

ماهی های چرب مانند قزل آلا فوق العاده سالم و مقوی هستند.با مصرف این ماهی می توانید ساعت های طولانی احساس سیری کرده و اشتهایتان را از دست بدهید. ماهی قزل آلا دارای پروتئین هایی با کیفیت بالا بوده و چربی های سالم و مقوی دارد. به علاوه انواع دیگری از مواد غذایی مقوی هم در آن مشاهده می شود. ماهی و غذاهای دریایی به طور کلی مقادیر بالایی ید نیز در خود دارند. ید برای عملکرد مناسب و درست غده تیروئید ضروری بوده و سوخت و ساز بدن را نیز بهبود می بخشد.مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم در دریافت ید دچار بحران و کمبود می باشند.ماهی قزل آلا با اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهاب که نقش عمده ای در چاقی و مشکلات متابولیسم دارد، نیز موثر می باشد.ماهی خال خالی، قزل آلا، ساردین، شاه ماهی و انواع دیگر ماهی های روغنی در این زمینه خواص بسیاری دراند.

  • سبزیجات
سبزیجات
سبزیجات

کلم ها مانند کلم بروکلی، گل کلم ، کلم بروکسل و کلم معمولی مانند سایر سبزیجات سرشار از فیبر بوده و می توانند در کاهش وزن شما بسیار موثر باشند. پس سبزیجات نیز نوعی غذای لاغر کننده هستند. این دسته از سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از پروتئین بوده که با پروتئین حیوانی و حبوبات متفاوت است. اما کلم ها حاوی مقادیر بالایی از این قسم پروتئین ها در خود می باشند.ترکیبی از پروتئین، فیبر و چگالی انرژی پایین سبب می شود که کلم ها مواد غذایی لاغر کننده بوده و برای کاهش وزن ایده آل باشند.به علاوه این دسته از سبزیجات برای مبارزه با سرطان ها هم خواص مناسبی دارند.

  • گوشت گاو بدون چربی و سینه مرغ
گوشت گاو بدون چربی
گوشت گاو بدون چربی

در سال های اخیر گوشت به شکل ناعادلانه ای مضر و مخرب شناخته شده است. با اینکه هیچ مدرک معتبری دال بر این امر وجود ندارد گوشت را مسبب بسیاری از مشکلات سلامتی می دانند. اگر چه فراوری برخی غذاهای گوشتی ناسالم است اما مطالعات نشان می دهد که گوشت قرمز فراوری نشده خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش نمی دهد.با توجه به دو مطالعه و بررسی بزرگ انجام شده، گوشت قرمز ارتباط بسیار ضعیفی با سرطان در مردان و نبود همبستگی در تمام زنان وجود دارد.حقیقت این است که گوشت یک غذای لاغر کننده است چرا که حاوی مقادیر زیادی پروتئین در خود می باشد.پروتئین ها مواد مغذی هستند که مصرف آن ها به طور روزانه می تواند سوخت کالری را ۸۰ تا ۱۰۰ واحد افزایش دهد.مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف پروتئین تا ۲۵ الی ۳۰ درصد می تواند میل به خوردن غذا و اشتها را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. اگر تنها اشتهای شما در آخر شب کور شود می توانید در هفته نیم کیلوگرم وزن کم کنید.اگر شما یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات نیز به همراه مصرف گوشت های کم چرب داشته باشید می توانید به راحتی به وزن ایده آل تان برسید. در صورتی که نمی توانید کربوهیدرات را از رژیم غذایی تان حذف کنید مصرف گوشت های بدون چربی مناسب تر خواهد بود.

  • سیب زمینی آب پز
سیب زمینی آب پز
سیب زمینی آب پز

سیب زمینی خواص غذایی زیادی داشته و برای کاهش وزن و سلامت کلی بدن مطلوب است. بنابراین سیب زمینی آبپز نوعی غذای لاغر کننده است. این دسته از سبزیجات ریشه ای حاوی محدوده فوق العاده ای از مواد مغذی می باشند که ما تقریبا به همه آن ها نیاز داریم. حتی می توان گفت که تنها با خوردن سیب زمینی می توانید تا مدت زیادی زنده بمانید. سیب زمینی پتاسیم زیادی داشته و با توجه به کمبود این ماده در رژیم غذایی بسیاری از مردم مصرف سیب زمینی ممکن است کمک شایانی به آن ها بکند تا در کنترل فشار خون خود و عدم گرفتاری به بیماری های فشار خون موفق باشند.همچنین سیب زمینی آب پز دارای شاخص سیری بالایی بوده و می تواند اشتهای شما را برای مدتی از بین ببرد.اگر شما سیب زمینی را در آب جوش قرار داده و سپس اجازه دهید تا خنک شود آن ها نشاسته مقاوم خود را تبدیل به یک نوع فیبر می کنند که خواص درمانی متفاوتی دارد. یکی از مزایای این خواص درمانی تاثیر آن در کاهش وزن می باشد. سیب زمینی شیرین، شلغم و دیگر سبزیجات ریشه ای نیز تاثیر خوبی در این زمنیه دارند.

  • ماهی تن
ماهی تن
ماهی تن

ماهی تن کم کالری بوده و دارای پروتئین بالا می باشد. این ماهی جز ماهی های چرب می باشد بنابراین چربی زیادی در آن وجود ندارد. ماهی تن در بدن سازی و تناسب اندام یک غذای محبوب به حساب می آید و نوعی غذای لاغر کننده شناخته می شود. چرا که دارای پروتئین بالا بوده و کم کالری و کم چربی است.اگر در حال تلاش بر ای مصرف پروتئین بیشتر هستید می توانید روی ماهی تن حساب کنید.

  • لوبیا و حبوبات
لوبیا و حبوبات
لوبیا و حبوبات

برخی از حبوبات برای کاهش وزن موثر می باشند. حبوباتی مانند لوبیا سیاه، لوبیا معمولی و غیره.این غذاها دارای پروتئین بالا و فیبر زیاد بوده و در نتیجه می توانند به سرعت سبب ایجاد سیری در شما شوند. به علاوه در آن ها برخی از انواع نشاسته های مقاوم هم یافت می شود. مشکل اصلی حبوبات این است که بسیاری از مردم مشکل تحمل مصرف آن ها را دارند و دلیل اصلی آن نیز اغلب در شیوه آماده سازی و طبخ آن هاست.

  • سوپ، یک غذای لاغر کننده
سوپ
سوپ

همانطور که قبلا گفتیم وعده های غذایی با چگالی انرژی پایین مردم را به مصرف کالری کمتر متمایل می کند.اکثر غذاها با چگالی انرژی پایین حاوی مقادیر زیادی آب می باشد از جمله سبزیجات و میوه جات.اما گاهی تنها با اضافه کردن حجم زیادی آب به مواد غذایی می توانید این چگالی پایین انرژی را فراهم کنید برای مثال غذای سوپ.برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن مواد غذایی جامد معلق در آب مانند سوپ یا آش باعث می شود که افراد با مصرف مواد غذایی کمتر احساس سیری کرده و اشتهای شان را از دست بدهند. به این ترتیب کالری کمتری به بدن آن ها خواهد رسید.

  • پنیر
پنیر
پنیر

فراورده های لبنی با پروتیئن بالا می توانند جز غذاهای لاغر کننده شمرده شوند.یکی از بهترین آن ها پنیر است که کالری کمی نیز دارد. پنیر همچنین کربوهیدرات کم و چربی پایینی نیز دارد.خوردن مقدار زیادی پنیر یک راه عالی برای دریافت پروتئین می باشد. به این ترتیب می توانید زودتر احساس سیری کرده و کالری بیشتری نیز بسوزانید. فراورده های لبنی با کلسیم بالا می توانند در روند چربی سوزی موثر باشند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.