کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

۸ استراتژی برای مدیر موفق

منتشره شده در شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸

۸ استراتژی برای مدیر موفق

جهانی را تصور کنید که همه مشتاقانه از خواب بیدار می‌شوند تا به سر کار بروند. اما متاسفانه چیزی که در واقعیت وجود دارد افراد خسته و فرسوده و بی علاقه به شغل شان هستند. هشت تن از مدیر عامل‌ها و اعضای اوراکلز استراتژی شماره‌ی یک خود را برای ساختن و اداره‌ی یک تیم نخبه و پر بازده با شما به اشتراک می‌گذارند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا استراتژی های یک مدیر موفق را بدانید تا بتوانید یک مدیر عامل کارکشته شوید.
در ادامه استراتژی های یک مدیر موفق را می خوانیم

  1. معمولی‌ها را تشویق کنید که خارق‌العاده شوند:تعداد کمی از ما آن به اصطلاح «شغل رویایی» را داریم، شغلی مثل ستاره‌ی موسیقی راک یا یک ورزشکار حرفه‌ای بودن. اکثر مشاغل کاملا معمولی هستند. بنابراین – به ویژه وقتی احساس می‌کنید کارکنان‌تان بی‌رمق، بی‌علاقه، و بی‌اهمیت شده‌اند – برای به حداکثر رساندن کارایی‌شان چگونه عمل می‌کنید؟سبک‌های رهبری سنتی حول محور کنترل متمرکز هستند. مدیران انتظاراتی را تعیین می‌کند و بعد بررسی می‌کنند تا ببینند آیا آن انتظارات برآورده شده است یا نه. با وجود این، نوع رهبری از بالا به پایین نهایتا کارساز نخواهد بود. در شرکت‌های موفق امروز، تصمیم‌های بیشتری در سطوح پایین‌تر گرفته می‌شود.پیرو همین موضوع، ما باید به جای تلاش برای کنترل کردن سعی کنیم تاثیرگذار باشیم. بهترین رهبران، فارغ از این که کجای سازمان قرار گرفته باشند، آدم‌های معمولی را تشویق می‌کنند تا از طریق کارهایی که انجام می‌دهند به افرادی خارق العاده تبدیل شوند.دوتی هرمان، مدیر عامل داگلاس الیمان، کارگزاری املاک و مستغلات با بیش از ۲۷ میلیارد دلار فروش سالانه.
  2. به عنوان یک مدیر موفق اهداف بسیار بزرگ تعیین کنید:رهبران تاثیرگذار با دیدگاه‌شان الهام بخش دیگران هستند و مدام به تیم‌شان کمک می‌کنند بر روی تاثیرگذارترین امور تمرکز کنند در حالی که سر و صدای مزاحم اطراف را حذف می‌کنند.اهداف بزرگی تعیین کنید و به تیم‌تان انگیزه بدهید، سپس برای با هم رسیدن به آن اهداف یک طرح ایجاد کنید. انسان‌های بزرگ با چالش‌های بزرگ به هیجان می‌آیند. متقاعد کردن آن‌ها برای پیوستن به مطالبه‌ی شما در حالی که هدف‌تان را انجام کاری خطیر و مهم تعیین کرده‌اید آسان‌تر است.همچنین از یک مربی بهره بگیرید! تمام بهترین تیم‌های ورزشی جهان برای اطمینان از بیشترین عملکرد مربیانی دارند، بنابراین ما هم برای تیم‌های‌مان مربیان داخلی استفاده می‌کنیم. آدم‌هایی که ستون موفقیت شما باشند، پس حمایت از آن‌ها باید اولویت اول شما باشد.ملانی پرکینز، موسس و مدیرعامل کانوا (Canva)، که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
  3. بدون قضاوت کردن کارکنان را به بازخورد دادن تشویق کنید:زمانی کارل ساگان منجم گفت: «هیچ چیزی به مانند یک سوال احمقانه نیست». در حالی که این جمله‌ی معروفی است، اکثر آدم‌ها در باور کردن آن مشکل دارند – و اگر آدم‌ها از سوال پرسیدن بترسند، احتمالا حتی از پیشنهاد دادن نیز واهمه پیدا خواهند کرد.تمام کسب و کارها برای رشد کردن به پیشنهادهای مفید نیاز دارند. از کارکنان تازه وارد گرفته تا مدیران، کسانی که در خط مقدم کسب و کار شما هستند اغلب بهترین ایده‌ها را دارند. از طرف دیگر، می‌توان دامنه‌ی گسترده‌ی اختیارات مدیرعامل‌ها را محدود کرد.یکی از راه‌های تشویق کارکنان به بیان عقایدشان به صورت آشکارا می‌تواند از طریق جلسات توفان فکری باشد. ما یک بار در هفته یک جلسه‌ی گروهی داریم که بدون قضاوت هر ایده‌ای را می‌توانیم به بحث بگذاریم. شعار ما این است که هیچ ایده‌ی بدی وجود ندارد، مگر آن‌هایی که گفته نمی‌شوند.
  4. افرادی را استخدام کنید که با فرهنگ شما سازگار باشند:هنگام استخدام، همیشه مهم است که به دنبال ویژگی‌هایی باشید که با فرهنگ شرکت شما سازگار هستند. در هر دوی ClickMeeting و GetResponse ما یک هدف را دنبال می‌کنیم: فراهم آوردن بهترین راه حل‌ها برای مشتریان‌مان و لذت بردن از انجام آن. ما یک تیم هستیم و شما می‌توانید امتحان‌مان کنید!وقتی به دنبال آدم‌های تازه هستیم که به ما ملحق شوند، همیشه دنبال کسانی می‌گردیم که جاه طلب باشند و روحیه‌ی تیمی داشته باشند. اگر با تیم همراه بمانید، هرگز فقط یک مدیر نخواهید بود. شما یک مدیر موفق و رهبر با کلاس جهانی خواهید بود که برای کل شرکت‌تان موفقیت آفرین است، فارغ از هر نقشی که دارید.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *