کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

کلاردشت بهشت گمشده ایران

منتشره شده در یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

کلاردشت بهشت گمشده ایران

تعطیلات تابستانی داره شروع میشه و بازار سیر و سفر داغه داغه… به همین منظور قصد داریم چند تا پیشنهاد برای مسافرت بهتون بدیم.

می خواهید بهشت روی زمین را ببینید؟ نه نیازی نیست که به خارج از کشور بروید بلکه در همین نزدیکی و در شمال ایران می توانید آن را پیدا کنید و در آن قدم بزنید. کلاردشت بهشت گمشده ایران، به خاطر داشتن طبیعت زیبا و بی نظیرش و آب و هوای مطبوع به خصوص در بهار و تابستان به این نام مشهور شده است. کلاردشت به خاطر زیبایی خود به یکی از مقاصد گردشگران تبدیل شده و هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.
کلاردشت در زبان محلی به معنی روستایی است که بر روی دشت ساخته شده است. کلاردشت شهری بر فراز کوه و در استان مازندران واقع شده است. چشم اندازهای زیبای کلاردشت، دریایی از ابر، دریاچه ولشت، جنگل ازو، علم کوه و تپه های دشتی بر فراز کوه نمونه هایی از طبیعت زیبای کلاردشت هستند و هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. کوه نوردی و پیکنیک دراین طبیعت زیبا محبوب است. برای راحتی و اقامت گردشگران آپارتمان ها و ویلاهایی ساخته شده است اما می توانند در طبیعت زیبای اینجا نیز یمانند. مردم در کلاردشت گیلکی، لکی و لری صحبت می کنند و بسیار مهمان نواز هستند.
در این سفر شگفت انگیز با ما همراه باشد تا با برخی از جاذبه های گردشگری در کلاردشت آشنا شوید.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

دریاچه ولشت در کلاردشت

در شمال شرقی کلاردشت و روستای کردیچال یک راه خاکی وجود دارد، بعد از گذر از این جاده خاکی که با درختان کاج پوشیده شده است، به دریاچه ولشت می رسید. اولین تصویری که بعد از طبیعت زیبای این منطقه به چشم می خورد، افرادی هستند که به ماهیگیری مشغول هستند. دریاچه دارای آب شیرین است و به همین خاطر زیستگاه ماهی هایی چون، قزل آلا، ماهی سفید، شاه کولی و اردک ماهی است. عمق این دریاچه در اطراف ۹ متر و در مرکز که عمیق تر است به ۱۸ متر می رسد پس اگر شنا بلد هستید، ولشت می تواند برای شما یکی از بهترین محل ها برای شنا باشد و اگر شنا بلد نیستید خود را با چیزهای دیگر در این دریاچه سرگرم کنید.
شنا بلد نیستید ولی دوست دارید به مرکز دریاچه بروید؟ نگران نباشید قایق هایی در اینجا هستند، که شما می توانید از آنها استفاده کنید. اگر می خواهید از این دریاچه دیدن کنید بهار و تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت بی نظیر و زیبا و هوای معتدل دریاچه است، چون زمستان و پاییز برای رفتن به این منطقه بسیار سرد است. در زمسنتان نیز این طبیعت به یکی از شگفتی های کلاردشت تبدیل می شود، چشم انداز برفی و دریاچه یخ زده این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی می شود اما هوا برای اقامت در اینجا بسیار سرد می شود.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

دریاچه ولشت در کلاردشت

جنگل های عباس آباد

از کلاردشت به سمت عباس آباد که حرکت می کنید، ۲۵ کیلومتر در یکی از رویایی ترین جاده های ایران حرکت می کنید. جاده ای در دل طبیعت بی نظیر با جنگل های انبوه، که از درختان انار، عشقه، آلوچه، ازگیل و تمشک پوشیده شده اند. در طول مسیر در دو طرف جاده درختان سرسبز را می توانید ببینید. در طی این مسیر همچنین آلاچیق ها و استراحتگاه هایی را دارید که علاوه بر استراحت می توانید از غذاهای محلی و شمالی لذت ببرید.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

جنگل های عباس آباد

روستای رودبارک در کلاردشت

در شرقی ترین نقطه کلاردشت و در۴ کیلومتری غرب حسن کیف (مرکز کلاردشت) روستای زیبا رودبارک با طبیعت بکر وجود دارد. طبیعت بی نظیر روستای رودبارک رودخانه خروشان سردآبرود با آبی زلال، قله تخت سلیمان، قله علم کوه که بزرگترین قله البرز در ایران است. همه از زیبایی های این روستا است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند و در ایمن روستا خودنمایی می کنند. روستای رودبارک مجموعه ای کامل از طبیعت طبیعت است. پس در سفر خود به کلاردشت این روستای زیبا را از دست ندهید.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

روستای رودبارک در کلاردشت

روستای مازیجال در کلاردشت

اگر تمایل دارید که یک روز را به دور از شلوغی شهر و امکاناتی مانند تلفن، برق و آب لوله کشی سر کنید باید به ۲۰ کیلومتری کلاردشت به روسنای سرسبز و زیبای مازیچال با آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبا بروید. مازیچال در بلندترین نقطه کلاردشت بر فراز قله ها و در بالای ابرها قرار دارد و به همین خاطر در اینجا شما همیشه با دریای ابر روبه رو هستید. مازیچال دارای درختان بلوط بسیاری است و دلیل نامگذاری این روستا نیز به همین خاطر است. مازی در زبان مازندرانی درخت بلوط و چال به معنی گودال، مازیچال یعنی دره ای که پر از درختان بلوط است.
بهار در مازیچال بهترین زمان برای بازدید است، کل مازیچال با گل های بنفشه و پامچال پوشیده می شود. صدای زنگوله گله ای که در اینجا در حال چرا هستند به گوش می رسد و در شب هوا سرد می شود و برای اقامت در اینجا باید چادر و کیسه خواب را با خود ببرید.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

روستای مازیجال در کلاردشت

روستای کردیچال در کلاردشت

روستای کردیچال به خاطر داشتن طبیعت وهم انگبز و زیبایی که دارد به مروارید کلاردشت معروف شده است. زمستان ها در این روستا طولانی و تابستان کوتاه است. یکی از شگفتی های این روستا بارش برف در بهار و تابستان است. پس اگر قصد سفر به این روستای زیبا و بکر را دارید در تابستان بروید و لباس گرم هم با خود ببرید.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

روستای کردیچال در کلاردشت

قله علم کوه در کلاردشت

علاقه ای بسیار به کوه نوردی دارید؟ دوست دارید آلپ را از نزدیک ببینید ولی امکان آن را ندارید؟ یک پیشنهاد عالی برایتان دارم، در جنوب غربی و ۲۰ کیلومتری کلاردشت دومین قله مرتفع ایران بعد از دماوند، علم کوه قرار دارد. علم کوه لقب آلپ ایران را یدک می کشد به آنجا بروید و از سفر خود لذت ببرید. علم کوه چشم اندازهای زیبا و بی نظیری را دارد و دارای گونه های جانوری چون، بز، خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، شغال، روباه و کبک و پوشش گیاهی متنوعی است. علم کوه مورد توجه کوهنوردان و صخره‌نوردان است و آن هم به خاطر موقعیت عالی جغرافیایی علم کوه است.
یکی از عجایبی که کوهنوردان در راه صعود به علم کوه با آن روبه رو می شوند سنگ سماور است. این سنگ به صورت عمودی و در ارتفاع ۴۵۰۰ متری قرار دارد. این سنگ یکی از شگفتی ها در کلاردشت است.

کلاردشت بهشت گمشده ایران

قله علم کوه در کلاردشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *