کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

چگونگی انتخاب و نگهداری توت فرنگی

منتشره شده در پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸

چگونگی انتخاب و نگهداری توت فرنگی

توت فرنگی فاسد و خراب می شود و باید چند روز قبل از استفاده آن را خریداری کنید. هنگام خرید توت فرنگی های قرمز روشن را انتخاب کنید. از خریدن توت فرنگی هایی که خشک شده اند، یا کپک زده اند اجتناب کنید.
از خرید توت فرنگی های خیس نیز اجتناب کنید. زیرا خیس شدن توت فرنگی نشان دهنده ی این است که در حال خراب شدن است. هم چنین به این نکته توجه کنید که توت فرنگی بدون برگ های سبز رنگ نیز احتمال آلودگی زیادی دارد و نباید آن را انتخاب کرد.
توت فرنگی خوب، باید سفت و براق باشد! اگر توت فرنگی ارگانیک در دسترس بود، آن را انتخاب کنید. (زیرا توت فرنگی در فهرست میوه ها و سبزیجاتی است که بیشترین میزان آفت کش برای آن ها استفاده می شود.)
بعضی از آشپز ها معتقدند که توت فرنگی های کوچک تر، به علت غلظت بالای قند، دارای طعم شیرین تری هستند. هنگام خرید توت فرنگی ها در نظر داشته باشید که زیاد بسته بندی نشده باشند، زیرا ممکن است باعث شود که خراب شوند یا آسیب ببینند.
به طور کلی، توت فرنگی ها در تمام طول سال در دسترس است، اما بهترین آنها در اواسط تابستان موجود است.

ذخیره سازی و نگهداری

برگ های سبز توت فرنگی را برش زده و جدا کنید. توت فرنگی را درون یک کیسه فریزر بگذارید و در یخچال قرار دهید. تا ۲.۳ روز پس از خرید می توانید آن ها را داخل یخچال نگه دارید و استفاده کنید، تا سالم بمانند.
اگر می خواهید برای مدت طولانی توت فرنگی داشته باشید و در فصل های دیگری هم از آن استفاده کنید، منجمد کردن گزینه خوبی است.
توت فرنگی ها را بشورید و برش بزنید. روی یک ظرف را با کاغذ پوستی بپوشانید. و توت فرنگی ها را با فاصله روی آن قرار دهید. ظرف را داخل فریزر بگذارید و به توت فرنگی ها زمان بدهید تا کاملا منجمد شوند. توت فرنگی های یخ زده را داخل یک کیسه فریزر محکم و بسته قرار دهید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *