کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

چانه زدن وتخفیف گرفتن

منتشره شده در دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷

چانه زدن وتخفیف گرفتن

چانه زدن وتخفیف گرفتن
از قدیم گفته اند سود در خرید است و نه در فروش! در این مطلب به نکته ای در رابطه با چانه زدن و گرفتن تخفیف می پردازم.
۱) همواره چانه بزنید.
یکی از اساتید تعریف می کردند: برای ماه عسل به همراه نامزدم به جزایر هاوایی رفته بودیم.لب ساحل قدم می زدیم، که یک آقایی در حالی که افسار دو اسب در دست داشت، پیش ما آمد و گفت می خواهید با بیست دلار برای یک ساعت، با این دو تا اسب سواری کنید؟ من پیش خودم فکر کردم چه پیشنهاد خوبی، دو تا اسب ، یک ساعت سواری ، فقط بیست دلار! قبول کردم.

با نامزدم سوار اسب ها شدیم. هنوز چند قدمی حرکت نکرده بودیم که به نامزدم گفتم ای وای من چانه نزدم! همسرم گفت: ای بابا، اینجا دیگه ول کن، مثلا آمدیم ماه عسل. به همسرم جواب دادم : ببین من الان پیش خودم می گویم او که به من بیست دلار داد با هفده دلار هم قبول می کرد و او هم پیش خودش می گوید او که با بیست دلار قبول کرد با بیست و پنج دلار هم قبول می کرد. الان هم من ناراحت هستم و هم صاحب اسب ها ! ولی اگر به او هفده دلار داده بودم هم من راضی بودم و هم او. اولین اصل در مذاکره قیمتی این است که همواره چانه بزنید وتخفیف بگیرید.
۲) هرگز خودتان را مشتاق نشان ندهید.
برای گرفتن تخفیف فروشنده هرگز نباید متوجه شود که شما به محصول او نیاز مبرم دارید و یا از آن خوشتان آمده است. کاملا عادی رفتار کنید. میل خاصی به خرید نشان ندهید. حتی آمادگی داشته باشید از مغازه بیرون بیایید.
۳) از قیمت رقبا آگاهی کامل داشته باشید.
زمانی که فروشنده بداند شما از قیمت رقبای او اطلاع کامل دارید برای اینکه شما را از دست ندهد شرایط قیمت و پرداخت بهتری برای شما قائل خواهد شد. هنگام خرید کردن قیمت های پایین سایر رقبا را نام ببرید.
۴) در ابتدای مذاکره به فروشنده رقمی را پیشنهاد بدهید که مطمئن هستید قبول نمی کند. این کار چانه زدن شما را آسان تر می کند!
۵) رقم پیشنهادی خود را به صورت قطره چکانی بالا ببرید.
۶) یک راه کار خوب برای فهمیدن سقف تخفیف فروشنده، دادن پیشنهاد خرید در حجم بالا می باشد.
می توانید در ابتدای مذاکره فروش مبلغ یا حجم بالایی را به مشتری پیشنهاد دهید تا ببینید فروشنده چقدر به شما تخفیف می دهید. بعد می توانید رقم خرید خود را پایین بیاورید.
۷) در صورت قبول نکردن تخفیف نحوه پرداخت را اقساط کنید و یا امتیاز هایی دیگری مثل اشانتیون و یا حمل رایگان بگیرید.

 

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *