کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

نکته‌ها و ترفند‌هایی برای عکاسی خیابانی۲

منتشره شده در یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸

نکته‌ها و ترفند‌هایی برای عکاسی خیابانی۲

  1. حواستان به خودتان باشد:اگر قصد دارید مدت زمان زیادی را برای عکاسی صرف کنید پس حتما به خاطر بسپارید که زیاد گرسنه نمانید و خود را بیش از حد خسته نکنید. این خستگی در عکس‌های شما خودش را به نوعی نمایان خواهد کرد.
  2. تنها یا همراه با دیگران:این که دوست داشته باشید تنها برای عکاسی بروید و یا دوستان و اقوامی را همراه خود داشته باشید به انتخاب شخصتی‌تان معطوف می‌شود. همراه داشتن دوستان علاوه بر سرگرم شدن، امکان داشتن یک یا مدل را نیز برایتان فراهم می‌کند. مثلا گاهی می‌توانید از یکی از دوستانتان بخواهید جلوی دوربین قرار بگیرید و طوری وانمود کنید که از او عکس‌ می‌گیرید در حالیکه سوژه دیگری را مد نظر دارید و بدین ترتیب می‌توانید از سوژه موردنظرتان بی‌دغدغه عکاسی کنید.
  3. بپرسید چرا:سوال مهمی که باید از خودتان بپرسید این است که «چرا می‌خواهم عکاسی خیابانی کنم؟» پاسخ به این سوال بسیار مهم است. قبل از آنکه بخواهید در مورد تجهیزات مورد نیاز و چگونگی عکاسی خیابانی سوال کنید برای جوابی برای آن «چرا» یافته باشید.دلیل عکاسی می‌تواند این باشد که شما می‌خواهید لحظاتی را در خاطرات‌تان ثبت کنید و یا می‌خواهید پیام خاصی را برسانید. مثلا شرایط رقت انگیز یک مکان و یا سخاوت و مهرباتی مردم. شاید هم برای شما عکاسی مثل شکار جواهرات باشد. تنها منتظرید تا لحظه‌های نابی را پیدا کرده و آن را به تصویر بکشید. دلیلش هرچه باشد باید پیش از شروع به کار آن را به خوبی دریافته باشید.
  4. حس تازگی‌تان را حف‍ظ کنید:گاهی با نگاه به عکس بیشتر از سوژه ، درباره عکاس اطلاعات به دست می‌آورید. زاویه نگاه عکاس، هرچقدر هم در پس لنز و دوربین مخفی شده باشد، گاهی نشانه‌هایی از خود برروز می‌دهد.آیا از محیط اطرافتان خسته شده‌اید؟ یکنواخت شده است؟ شک نکنید که عکس‌هایتان نیز ناواضح، تکراری و خسته کننده خواهند بود. پس از شهر بیرون بروید و یا حداقل به محله دیگری در شهرتان بروید و چیزهای کاملا نو را به تصویر بکشید. یکی از محاسن عکاسی خیابانی این است که به شما احازه نمی‌دهد که در جای گرم و نرم و تکراری‌تان فرو روید و در عوض شما را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند. همین امر باعث می‌شود شما افراد جدیدی را بشناسید و با دنیاهای متفاوتی آشنا شوید.
  5. لذت ببرید:این آخرین نکته‌ای است که باید به خاطر بسپارید. از عکاسی لذت ببرید و به آن به چشم یک سرگرمی نگاه کنید. یادتان باشد که قرار نیست تمام عکس‌هایی که می‌گیرید یک شاهکار هنری باشند پس خودتان را تحت فشار و استرس قرار ندهید. آن وقت حتما نتیجه‌های بهتری خواهید گرفت.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *