کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

فروش سیم کارت خارجی در ایران

منتشره شده در یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

فروش سیم کارت خارجی در ایران

به‌زودی سیم کارت خارجی از اپراتورهای بین المللی به طور رسمی و قانونی در ایران فروخته می‌شوند!

چند سالی است اقسام متفاوتی از سیم کارت خارجی به صورت قاچاق و غیرقانونی در ایران به فروش می‌رسند. سایت‌ها و مراکز فروش فیزیکی زیادی سعی دارند سیم‌کارت‌هایی نامعتبر یا معتبر اما با قیمت‌های بسیار گزاف را به متقاضیان بیندازند و از این ره‌گذر سود سرشاری نصیب‌شان شود. بارها به وزارت ارتباطات و نهادهای دولتی این گله شده بود که چرا این بازار را سروسامانی نمی‌دهند و قوانین روشنی برای شرایط فروش سیم کارت خارجی و فعالیت اپراتورها در ایران وضع نمی‌کنند.

حالا، دیروز اعلام شده سرانجام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز فروش سیم کارت خارجی تلفن همراه را به شرکت‌های غیردولتی و واجد شرایطی که در ایران به ثبت رسیده باشند؛ واگذار می‌کند.

علت این تصمیم‌گیری نیز «در راستای حمایت از حقوق مشترکین و افزایش رضایت آن‌ها به منظور ضابطه‌مند شدن فعالیت عاملین فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها» اعلام شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه خود بیان کرده مدت زمان اعتبار این مجوز ۲ سال شمسی خواهد بود و پس از انقضای تاریخ آن، سازمان تنظیم مقررات می‌تواند دوباره اعتبار مجوز را برای ۲ سال دیگر تمدید کند.

به گفته سازمان، شرکتی که مجوز دریافت کرده باید طبق مفاد مصوبه شماره ۸ جلسه شماره ۱۶۷ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی نسبت به فروش سیم کارت خارجی تلفن همراه در داخل کشور و ارائه خدمات پشتیبانی و اطلاع‌رسانی آن‌ها اقدام کند.

در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات تاکید شده شرکتی غیردولتی باید متقاضی دریافت مجوز فروش سیم‌کارت‌های داخلی باشد و تا پایان تاریخ اعتبار مجوز نیز هیچ‌گونه تغییری در ماهیت حقوقی خود انجام ندهد.

فروش سیم کارت خارجی در ایران

آیا اپراتورهای بزرگ وارد ایران می‌شوند؟

متقاضی باید برای صدور پروانه موافقت ارایه کننده اصلی یا اعطای نمایندگی به متقاضی که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبداء رسیده است را به همراه نسخه ترجمه رسمی به سازمان ارایه کند.

همین‌طور، دارنده مجوز باید کلیه مشخصات مشترکین حقیقی شامل کارت ملی (و یا مشخصات گذرنامه برای اتباع خارجی)، نشانی دقیق پستی، کدپستی و شماره تماس و مشخصات کامل ثبتی مشترکین حقوقی را اخذ و یک کپی از تمام مدارک پیش خود نگه دارد ولی حق افضای هیچ‌یک از این اطلاعات را ندارد.

گفتنی است مجوز فوق شامل فروش سیم­‌کارت­‌های شبکه­‌های ماهواره­ای نمی‌شود. فروش سیم­‌کارت­‌های شبکه­‌های ماهواره­‌‌ای ثریا، اینمارست و مانند این‌ها ممنوع است.

بسیاری از کاربران اعتقاد دارند شرایط سخت‌گیرانه ذکر شده برای دادن مجوز فروش سیم‌کارت‌های خارجی و موضوع‌هایی مانند تحریم‌ها و عدم فعالیت و ارتباط اپراتورهای بزرگ دنیا در ایران؛ شرایط بازار را چندان تغییر نخواهد داد و باز هم سیم‌کارت‌های اپراتورهای ایرانی تقریبا کل بازار را در اختیار خواهند داشت.

نظر شما درباره فعال شدن و فروش سیم‌کارت خارجی در ایران چیست و آیا شرکت‌های معتبر و بین‌المللی می‌توانند جای پایی در بازار موبایل نسبتا بزرگ و پرسود ایران پیدا کنند؟

 

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *