کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

جاهای دیدنی شیراز

منتشره شده در یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸

جاهای دیدنی شیراز

  • پرسپولیس (تخت جمشید):اینجا یکی از جاها اصلی دیدنی شیراز.۷۰ کیلومتر از شیراز دورتر ولی دینش ارزش داره. وقتی میری تخت جشید یه حس شکوه و بزرگی بهت میده و جایی که شاید شبیه اینجا باشه فقط شهر رم. حسی از قدرت، برتری، بی‌وفایی دنیا، و قطعا گذر دائمی زمان. به عنوان میراث جهانی تو یونسکو ثبت شده.زمان داریوش اول ساخته شده و اسکندر مقدونی بهش حمله کرده.

  • پاسارگاد: پایتختی حکومتی کوروش کبیر و جانشینش بوده.چیزایی که از این مکان مونده یکی آرامگاه کوروش و یکی باقیموندا کاخش که خیلیم معروفن.

 

 

  • نقش رستم:یه مجموعه باستانی و قشنگ که یکمم شبیه ساختمون خزانه تو شهر باستانی پیزا توی کشور اردن.مهترین لثری که تو این مجموعه هس آرامگاه چهارتا پادشاه هخامنشی از جمله داریوش بزرگ که توی سینه کوه.

  • آرامگاه حافظ: حافظ برا ما ایرانیا خیلی دوس داشتنی.محتوا خیلی شعراش عشق و ایمان.حافظ خونی را هم نوجونا دوس دارن و هم همه آدما تا سنای بالا.تو موسیقی و خوشنویسی از شعرا حافظ خیلی استفاده کردن.

  • آرامگاه سعدی : یکی دیگه از شاعرایی که خیلی مهم و مربوط به رون وسطی میشه.و برا تفکراتش که خیلی عمیق و اخلاقی بوده همه دنیا میشناسنش.چون مغولا به ایران حمله کردن شروع به جهانگردی کرد و همه چیزایی که دید و تجربه کرد را به صورت نوشته در آورد.

  • شاه چراغ : سومین زیارتگاه مقدس ایرانیاس. خیلی قشنگ و دوست داشتنی.یه مجموعه از آیینه کاری و کاشی کاری و…. است .

  • باغ دلگشا : مال دوره ساسانی ، صفویه و قاجاره.زندیان این باغ را به شیوه ساسانیا ساختن و بعد زمان قاجار دس خانواده قوام الملک بود و یه سری کوشک بهش اضافه کردن.اولین کلاه فرنگی ایرانی  پر آیینه کاری و نقاشی رنگ و روغن و یه عالمه درخت نارنج و پرتقال توی حیاطش هست که بیشتر قشنگش کرده.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *