کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

جاذبه های گردشگری اردبیل

منتشره شده در یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری اردبیل

با عرض سلام خدمت دوستان و همراهان عزیزم. امروز با شما هستم با معرفی چند جاذبه طبیعی گردشگری در استان اردبیل که لازم است ببینید.

اردبیل، از شهرهای بزرگ و تاریخی با جاذبه‌های گردشگری بسیار است که در کنار آب و هوایی مطبوع و دلپسند و مناظر چشم‌نواز کوهستانی، محبوب گردشگران و مسافران است.

کلان‌شهر اردبیل، از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای استان اردبیل است که یکی از پرترددترین مقاصد گردشگری در شمال غرب کشور محسوب می‌شود. این شهر زیبا و کهن، مملو از آثار ارزشمند تاریخی، دیدنی‌های طبیعی و منزلگاه مردمی با فرهنگ و اصیل و غنی است که خود یکی از دلایل محبوبیت آن در بین مسافران و گردشگران به‌شمار می‌رود.

بد نیست بدانید که در اوستا، اردبیل از دو کلمه‌ی «آرتا» به معنای «مقدس» و «ویل» به معنای «شهر» تشکیل شده است؛ یعنی شهر مقدس که از گذشته تا به امروز، در بین بسیاری از مردم سراسر جهان، محبوب و ارزشمند است. باستان‌شناسان مدعی شدند که تاریخی پیش‌تر از هزاره‌ی ششم قبل از میلاد، برای منطقه‌ی اردبیل وجود دارد. طبق پژوهش‌هایی که در محوطه‌ی باستانی شهر یئری مشگین‌شهر انجام شده، اکتشافات تازه‌ای که نشان از تمدن و فرهنگی بالغ بر هشت هزار سال در ناحیه‌ی اردبیل و مناطق اطراف آن، دارد، حاصل شده است.

دریاچه شورابیل

جاذبه های گردشگری اردبیل

یکی از جاذبه های گردشگری اطراف اردبیل دریاچه شورابیل است که این دریاچه قبلاً بسیار شور بوده است ولی امروزه با افزوده شدن آب شیرین از شوری آن کاسته شده ، بطوریکه نوعی ماهی در آن پرورش داده می شود. این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله قایق رانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، هتلهای مجهز و زیبا، مجموعه شهر بازی برای بچه ها، رستوران در وسط دریاچه و… است. این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل بطرف خلخال در یکی از دره های کوهستان با غیروو در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط پنج متر یکی از زیباترین و دیدنی ترین دریاچه های ایران می باشد. در حال حاضر نوعی ماهی قزل آلای رنگین کمان که از زمره بهترین نوع ماهیان دنیا می باشد در آن پرورش داده می شود که هر ساله تعداد زیادی از مردم جهت ماهیگیری و کوهنوردی و استفاده از مناظر بدیع و بی نظیر منطقه و هوای خنک و مطبوع آن به دریاچه روی می آورند.

پل هفت چشمه‌ (داش کسن) اردبیل

جاذبه های گردشگری اردبیل

«پل هفت‌ چشمه»، از دیگر آثار باقی‌مانده‌ی تاریخی در شهرستان اردبیل است که در میدان پانزده خرداد، اول خیابان ساحلی و بر رودخانه‌ی «لیقو چای»، ساخته شده است. «پل یدی گوزلی»، «ججین»، «کورپی قرمزی» و «پل داشکسن»، از دیگر نام‌های این سازه‌ی ارزشمند تاریخی است که در بین مردم شهرت دارد. سازندگان این پل، آن را با هفت دهانه‌ی آجری و با قوس پنج و هفت و موج‌شکن‌های سنگی ساخته‌اند. از عمده مصالحی که در احداث آن استفاده کرده‌اند، می‌توان به گچ و آهک اشاره کرد. قدمت پل هفت‌ چشمه به دوران حکومت صفویان بازمی‌گردد که پس از آسیب‌هایی که بر اثر گذشت زمان به آن وارد شده بود، در سال ۱۳۷۴ هجری شمسی اقدامات مرمت و بازسازی آن، شروع شد. پل هفت‌ چشمه در سال ۱۳۴۸ و در مردادماه به ثبت ملی رسید.

 

دریاچه نئور

جاذبه های گردشگری اردبیل

در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری از جنوب شرقی شهرستان اردبیل، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی قرار دارد که به نام «دریاچه‌ی نئور»، شناخته می‌شود. این پدیده‌ی زیبای طبیعی دارای مساحتی به طور میانگین ۲۵۷ هکتار است که عنوان وسیع‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین استان اردبیل را به خود اختصاص داده است. حضور نوعی ماهی در این دریاچه‌ی زیبا که به «قزل‌آلای رنگین‌کمان»، شهرت دارد، از مهم‌ترین دلایل مسافرت بسیاری از گردشگران و مردم محلی به این منطقه است. همچنین مناطق زیبا برای کوهنوردی و نیز آب و هوای خنک و مطبوع از دیگر ویژگی‌های این ناحیه در استان اردبیل برای جذب مسافر است. از دیگر گونه‌های جانوری که در این منطقه‌ زندگی می‌کنند، می‌توان به خرس قهوه‌ای، گرگ، اردک، کبک، چکاوک، بلدرچین، عقاب طلایی، خوتکا و روباه اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری اردبیل

قزل آلای رنگین کمان

مسافران برای رسیدن به دریاچه بهتر است از راه اصلی دسترسی به آن استفاده کنند. در حاشیه‌ی بخش جنوب شرقی اردبیل یا میدان ایثار این شهرستان، راه آسفالته‌ای به سمت شهرستان خلخال منشعب می‌شود که با طی مسافتی ۳۵ کیلومتری در این جاده، به مرکز روستای «بودآلالو»، منتهی خواهد شد. از سمت چپ مسیر، راه آسفالته‌ای با طول ۱۰ کیلومتر تا روستای «عباس‌آباد»، وجود دارد که با عبور از آن، دریاچه‌ی نئور در قسمت شرقی آن مشاهده می‌شود. مسیر کوهستانی و سردسیر است و برف‌های بسیاری در زمستان می‌بارد، بنابراین بهترین زمان ممکن برای تماشای زیبایی‌های طبیعت در منطقه‌ی دریاچه‌ی نئور، دو فصل بهار و تابستان خواهد بود.

 

جنگل فندقلو

جاذبه های گردشگری اردبیل

در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری از شهرستان اردبیل، می‌توان به تماشای یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری رفت که به حق از زیباترین و بی‌نظیرترین مکان‌های دیدنی در استان اردبیل محسوب می‌شود. «جنگل فندقلو»، نام این دیدنی‌ خارق‌العاده‌ی طبیعی است که با چشم‌انداز خارق‌العاده‌ی جنگلی-مرتعی، گردنه‌ی زیبا و شگفت‌انگیز حیران در کنار پوشش گیاهی متعدد بومی یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در اردبیل را تشکیل داده است. در واقع این منطقه از استان اردبیل، سالانه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است که برای تماشای طبیعت منحصربه‌فرد آن در این ناحیه حضور می‌یابند. جالب است بدانید که در جنگل فندقلو، می‌توان شاهد رشد و پرورش گیاهان کمیابی بود که خود از ویژگی‌های بارز آن به‌شمار می‌رود. همچنین از دیگر نکات جالب و شنیدنی در مورد جنگل فندق‌لو، وجود استخر با خاصیت درمانی است که به «مشه‌سویی» شهرت یافته است.

 

پل معلق مشگین‌شهر

جاذبه های گردشگری اردبیل

پل معلق مشگین‌شهر که با طول ۳۶۵متر بلندترین پل پیاده‌روی در خاورمیانه است، یکی، دو سالی است که افتتاح شده. این پل در پارک جنگلی خیاو است و پارک در کنار رودخانه خیاوچای قراردارد و تابلوهای راهنما شما را به سمت پل معلق هدایت خواهند کرد. وقتی روی پل بروید، رود خیاوچای را زیر پای‌تان و قله سبلان را در دور دست خواهید دید. وقتی روی این پل طولانی قدم می‌گذارید، ۸۰متر بالاتر از سطح رودخانه هستید.

محل عبور عابران دو متر عرض دارد و هنگام راه رفتن روی آن، خیال‌تان از بابت ایمنی‌اش راحت باشد. چون عرشه پل برای بارهای زیاد طراحی شده و در مقابل رطوبت و آتش‌سوزی و ضربه و فشار نیز مقاوم است. ضمنا پل مجهز به صاعقه‌گیر و حسگرهای کنترل حرکت جانبی است. این پارک جنگلی ۳۰۰هکتاری، پیست اسکیت، شهربازی و آبشار مصنوعی و البته هزاران درخت میوه هم دارد.

فقط دقت کنید که مشگین‌شهر یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران است و در نوروز، تقریبا سرد است.

 

آبگرم‌های سرعین

جاذبه های گردشگری اردبیل

شهر سرعین حدود ۱۰چشمه آبگرم دارد و در هرکجای شهر که اقامت کنید، به آنها دسترسی خواهید داشت. مجتمع آب‌درمانی سبلان بزرگ‌ترین مجموعه آبگرم سرعین است. سه استخر سرپوشیده؛ دو استخر برای خانم‌ها و یک استخر برای آقایان دارد، چهار سونای خشک و دو سونای بخار، به همراه تعداد زیادی حوضچه و دوش خصوصی. مجتمع آب‌درمانی بش باجیلار هم یکی از قدیمی‌ترین آبگرم‌های سرعین است که آب آن از پنج چشمه آبگرم تأمین می‌شود.

سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

 

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *