کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

ثبت مخفیانه موقیعت مکانی توسط آیفون!

منتشره شده در پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

ثبت مخفیانه موقیعت مکانی توسط آیفون!

اگر نمی دانید متاسفانه باید بگوییم که آیفون به طور مخفیانه موقعیت مکانی شما را با جزئیات کامل ثبت کرده و اطلاعات آن مکان ها را در خود ذخیره می کند. در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که این اطلاعات ذخیره شده آیفون موقعیت مکانی شما چه هستند، چگونه می توان آن ها را کنترل و یا حتی به طور کامل پاک کرد. در ادامه با صنعت همراه باشید.

آیفون موقعیت مکانی شما را مخفیانه ثبت می کند!

این ویژگی که “مکان های مهم یا همان Significant Locations” نامیده می شود، توسط کمپانی اپل به صورت زیر توصیف شده است: این ویژگی به آیفون شما اجازه می دهد تا مکان هایی که برای شما پر اهمیت هستند را شناسایی کرده و اطلاعات مفید و کاربردی مربوط به آن مکان را بر روی نقشه، تقویم، عکس ها و … به شما بدهد. ویژگی “مکان های مهم” رمزگذاری شده است و توسط خود اپل هم خوانده نمی شود.

به مانند خیلی چیزها در iOS، “مکان های مهم” را هم نمی توانید به راحتی پیدا کنید! این ویژگی را می توانید از آدرس زیر بیابید:

Settings > Privacy > Location Services > System Services > Significant Locations

برای دسترسی پیدا کردن به این اطلاعات باید با پسورد آیفون خود یا شناسایی چهره و یا شناسایی لمسی وارد شوید.

ثبت مخفیانه موقیعت مکانی توسط آیفون!

به تنظیمات Location Services رفته و Significant Locations را بیابید

 

ثبت مخفیانه موقیعت مکانی توسط آیفون!

برای ورود به این تنظیمات نیاز به passcode یا Touch ID/Face ID دارید

در ادامه اطلاعات ثبت شده در آیفون موقعیت مکانی وقتی وارد صفحه ی “مکان های مهم” شدید، با لیستی از مکان هایی که از آن ها بازدید کرده اید روبه رو می شوید که مجددا هر کدام به مکان هایی با جزئیات و اطلاعات بیشتر و دقیق تر از زمانی که در آنجا بوده اید تقسیم شده اند. با لمس هر کدام از این مکان ها، نقشه باز شده و مکان دقیقی که در آن جا بوده اید و زمان حضور شما در آن مکان را به شما نمایش می دهد.

ثبت مخفیانه موقیعت مکانی توسط آیفون!

تنظیمات Significant Locations

خب شاید شما هم مثل من به این اطلاعات و زمان ها و مکان ها هیچ علاقه ای ندارید! شاید هم “مکان های مهم” مورد توجه شما قرار بگیرد و بخواهید اطلاعات مکان هایی که هفته ها و حتی ماه ها پیش بازدید کرده اید را داشته باشید. در هر دو صورت، اپل به شما اجازه ی کنترل کامل بر روی این اطلاعات را می دهد.

اول از همه، شما کلا می توانید ویژگی را با لمس Significant Locations در تنظیمات گوشی غیرفعال کنید تا اطلاعات مکانی و زمانی شما ثبت نشود. با این کار از ثبت اطلاعات جدید جلوگیری می کنید، ولی اطلاعات قبلی ثبت شده در گوشی شما باقی مانده و پاک نمی شوند.

برای پاک کردن اطلاعات خود دو گزینه دارید:

اطلاعات هر مکان خاص را به تنهایی پاک کنید. برای این کار Edit را در قسمت بالا، سمت راست نمایشگر خود لمس کرده و هر اطلاعاتی که می خواهید را دیلیت کنید.
به صفحه ی Significant Locations رفته و کل اطلاعات خود را با Clear History پاک کنید.

حال که با نحوه ی کارکرد “مکان های مهم” آشنا شدید، می توانید تمامی اطلاعات مربوط به مکان هایی که بازدید کرده اید را با ذکر کامل جزئیات داشته باشید. اگر سوال یا پیشنهادی داشتید در قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

 

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *