کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی

منتشره شده در سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸

تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی

در واقع بسیاری از مردم تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را نمی‌دانند. این بدان معنی است که آن‌ها نمی‌توانند ارزش‌های متمایز و مهمی را که می‌توان از هر دو سرویس جداگانه به‌ دست آورد را درک کنند. هنوز هم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی دو کلمه‌ای هستند که به‌ جای هم استفاده می‌شوند و به‌ همین ترتیب می‌توانند کارهایی را که به‌ جای همدیگر را انجام می‌دهند هم به‌ عنوان لیست وظایف خود داشته باشند. اما به‌ شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید از کمپین تلفنی خود بیشترین بهره‌وری ممکن را ببرید، به‌ شناخت تفاوت بین این دو و چگونگی استفاده از آنها برای بالابردن شرایط تجارتی خود استفاده کنید. در این نوشته قصد داریم تا مهم‌ترین تفاوت بین بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را برای شما مطرح کنیم و بعد از مطالعه این نوشته و شناخت تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌توانید متناسب با کسب‌وکار و نیاز خودتان گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟

یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی در میان کسب و کارها استفاده از این دو کلمه یعنی بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی به‌ جای یکدیگر است. کلمه‌ی سنتی فروش تلفنی یک اصطلاح بسیار قدیمی است که به‌ عنوان فعالیت جداگانه‌ای از دیرباز به‌ آن پرداخته شده است. اما بازاریابی تلفنی روشی است که در مقایسه با روش اول بسیار جدیدتر بوده و اغلب به‌ عنوان یک اصطلاح کلیدی در امور کسب و کار استفاده می‌شود که حتی فروش تلفنی هم می‌تواند یکی از زیر مجموعه‌ها و عناصر آن به‌ حساب بیاید. امروزه بسیاری از متخصصان صنعت کسب و کار از واژه‌ی بازاریابی تلفنی استفاده می‌کنند تا همه فعالیت‌هایی را که از طریق تلفن انجام می‌دهند، در جهت استفاده از ارتباط با مشتری به‌ کار گیرند. این شامل ایجاد یک گروه از مشتریان برای یک محصول یا خدمات خاص یا ایجاد فرصت‌های جدید به‌ منظور هدایت مشتریان، ارائه‌ی اطلاعات، انجام تحقیقات بازار، فروش محصولات و خدمات مشتریان جدید و مشتریان قبلی می‌باشد.بنابراین باید بدانید که اصطلاح بازاریابی تلفنی یک اصطلاح کلیدی می‌باشد که شامل فروش تلفنی و دیگر انواع تبلیغات بازاریابی‌ها در فرهنگ جامعه‌ی خود می‌شود. به‌ یاد داشته باشید که شما هم مانند دیگران این اشتباه فاحش را انجام ندهید و از بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی یا برعکس استفاده نکنید.

همیشه در هنگام استفاده از سرویس خاص برای کسب و کار خود باید موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید:

بازاریابی تلفنی جذب خدماتی است که باعث ایجاد علاقه، ایجاد فرصت، فراهم آوردن اطلاعات، بازخورد مشتریان، امکان ملاقات و ایجاد ارتباط های تلفنی می‌باشد. اما فروش تلفنی شامل خدماتی می‌باشد که محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت مستقیم و از طریق تلفن مشتریان‌تان می‌فروشید.

بازاریابی تلفنی چشم‌اندازی را ایجاد می‌کند که توسط آن افرادی را پیدا می‌کنید تا در مورد آنچه شما به‌ آن‌ها به عنوان محصول یا خدمات پیشنهاد می‌دهید، اطلاعات زیادی به‌ دست آورده و فرصت مناسبی برای شناخت مشتریان و کسب و کار شما به‌ دست بیاورد. در مقابل فروش تلفنی می‌تواند این فرصت را برای کسب و کار خود و شرکت شما به‌ صورت کوچک‌تری انجام دهد.

بعد از اینکه با تفاوت اصلی بین دو فعالیت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی آگاه شدید دیگر این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید کدام سرویس می‌‌تواند نیازهای شما را به‌ بهترین شکل ممکن برآورده کند. انتخاب شما به‌ طور کامل بستگی به‌ نتایجی دارد که شما می‌خواهید از کسب و کار خود به‌ دست بیاورید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *