کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

بازاریابی موفق۳

منتشره شده در یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸

بازاریابی موفق۳

  1. پیگیر و سمج باشید.تحقیقات نشان می‌دهد برای آن که پیامی به یاد سپرده شود باید آن را تکرار کرد.ایمیل‌های متعددی را به افراد مشخصی بفرستید.اگر تبلیغات می‌کنید، این کار را هر جایی که استطاعت آن را دارید مکررا انجام دهید.
  2. قیمت‌های‌تان را افزایش بدهید.آیا رقیب‌تان قیمت‌هایش را افزایش داده است؟ شاید بهتر است شما هم این کار را انجام بدهید.قیمت‌های بالاتر شما را از بقیه سوا خواهد کرد، و این را القا می‌کند که محصول شما بهتر است، و شایسته‌ی پرداخت قیمت اضافی است. BMW با پژوپارس رقابت نمی‌کند.در این رابطه دقت به خرج دهید. مشتری باید ارزش قیمت بالاتر محصول را به عینه ببیند.
  3. بهترین راه موفقیت نادیده گرفتن رقابت است.بسیاری از آدم‌ها آن قدر نگران این هستند که رقبای‌شان چه می‌کنند که کار خودشان را فراموش می‌کنند. اگر به موضع و کسب و کار خودتان اطمینان دارید، نگران رقابت و رقبا نباشید.
  4. گرایش‌ها یا رویدادهای جاری را تبلیغ کنید.آیا می‌توانید محصول‌ یا خدمات‌تان را به یک محیط یا رویداد پیوند بزنید، مثلا المپیک، یا لیگ فوتبال برتر؟از طریق ارتباط با گروه‌های شناخته شده به اعتبار و شهرت ارزشمند دست پیدا کنید.
  5. از ضرب‌العجل استفاده کنید.مطمئن شوید روی آیتم‌های تبلیغی‌تان محدوده‌ی زمانی گذاشته‌اید.حواس‌تان به تاریخ‌های انقضاء باشد. (پیشنهاد شما چه وقت پایان می‌پذیرد؟)
  6. آنها را از نداشتن محصولات‌تان بترسانید.برای محصولاتی که امنیت شخصی، ایمنی یا سلامت فردی را افزایش می‌دهند، ترس می‌تواند یک ابزار موثر تقویت کسب و کار باشد.اگر مشتریان همین حالا محصول شما را نخرند، چیزی را از دست خواهند داد. یک تخفیف، هدیه‌ی رایگان، و غیره. ترس از دست دادن از انتظار به‌دست آوردن قدرتمندتر است.
  7. هدیه بدهید.یک چیز خاص که برای نگه داشتن به قدر کافی خوب است و همچنین یادآورد مناسبی برای کسب و کارتان است هدیه بدهید. یک نامه باز کن، لیوان قهوه، یا کاغذنگهدار و غیره. برای این منظور سه راز بازاریابی در ادامه آمده است که هیچ کس یه شما نمی گوید:باید متعهد باشید. پول را تهیه کنید و آن را کنار بگذارید. دانه‌ای را بکارید که بعدا ثمر خواهد داد.باید پیگیر باشید. چرا مک دونالدز هر روز در هر شبکه‌ای تبلیغات می‌کند؟ آیا کسی در آمریکا یا بعضی از کشورها هست که اسم مک دونالدز را نشنیده باشد؟ پیام بازاریابی باید مرتبا تقویت شود. اگر مشتریان‌تان درباره‌ی‌تان چیزی نشنوند شما را فراموش خواهند کرد.باید مطمئن باشید. بیشتر برنامه‌های بازاریابی حداقل ۶۰ تا ۹۰ روز تا رسیدن به کمترین نتایج زمان می‌برند. صبور باشید، تلاش‌های‌تان در دراز مدت جواب خواهد داد.
  8. سعی نکنید فقط پول در بیاورید.به مشتریان‌تان محصولات یا خدمات واقعا مفید ارائه بدهید که هم شما و هم مشتریان‌تان را خوشحال کند.به کاری که عاشقش هستید بپردازید و پول خودش به دنبال آن به‌دست خواهد آمد.
  9. جمعیت ‌شناسی نواحی فروش اطراف‌تان را بشناسید.جمعیت شناسی تفکیک ناحیه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید یا قصد خدمت رسانی دارید. مثلا چه تعداد تهرانی، شهرستانی، افغانی و غیره در آن جا وجود دارد. سطوح درآمد چگونه است؟ تعداد صاحب خانه‌ها و غیره. این‌ها اطلاعات مهمی هستند چون اگر این ناحیه استطاعت محصول شما را نداشته باشد یا آن را نخواهد آن وقت حتی قبل از آن که دست به کار شوید از کسب و کار کنار گذاشته شده‌اید.
  10. آیا بزرگتر یعنی بهتر؟ یا کوچک زیبا است؟آیا باید از بودجه‌ی محدود تبلیغات‌تان برای ایجاد تبلیغات بزرگتر و قابل رویت تر استفاده کنید که مجبورتان خواهد کرد کمتر آن را به نمایش بگذارید یا بودجه را صرف تبلیغات کوچکتری که کمتر به چشم می‌آید بکنید که قادر خواهید بود آن را به دفعات بیشتری به نمایش بگذارید؟پاسخ این است: تبلیغات کوچکتر اما دفعات بیشتر.بیشتر مردم حتی کسانی که کاندیدهای احتمالی محصولات شما هستند نوعا نخستین باری که تبلیغاتی را می‌بینند به آنها واکنش نشان نمی‌دهند.ممکن است لازم باشد مشتریان بالقوه پیش از دست زدن به هر اقدامی چندین بار تبلیغات شما را ببینند.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *