کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

۳ اصل اساسی موفقیت در بازاریابی ایمیلی

منتشره شده در یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸

۳ اصل اساسی موفقیت در بازاریابی ایمیلی

  1. از محتوا برای ساختن فهرست ایمیل استفاده کنید.اساسا، ساختن فهرست ایمیل باید تابع توسعه‌ی هدف و محتوای پیام بازاریابی ایمیلی‌تان باشد. وقتی این‌ها با ترتیبی درست انجام شوند، می‌توانید به مشترکین احتمالی خبرنامه‌ی ایمیلی‌تان بگویید در پیام ایمیل‌های‌تان منتظر چه چیزی باشند.مثلا، زولو‌اند زپر، که یک خرده‌فروش پوشاک زنانه است، در وب‌گاه‌اش یک فرم اشتراک خبرنامه‌ی کوتاه و مختصر دارد. این فرم، به عنوان روشی برای تشویق ثبت‌نام می‌گوید: “در این ماجراجویی به ما بپیوندید و نخستین فردی باشید که به‌روزرسانی‌ها و پیشنهادهای ویژه را دریافت می‌کند.”زیر نویس عکس: فرم اشتراک در وب گاه زولو‌اند و زپر به مشتریان وعده‌ی به‌روزرسانی محصولات و پیشنهادهای ویژه می‌دهد.این فرم بازاریابی ایمیلی وعده‌ی پیام‌های ایمیلی مرتبط با محصول را می‌دهد. این فرم وعده می‌دهد مشترکین چه نوع محتوایی را دریافت خواهندکرد.افراد زولو‌اند زپر به خوبی می‌دانند می‌خواهند چه‌چیزی بفرستند، و احتمالا هدف‌شان افزایش سودها یا افزایش خریدهای تکرارشونده است. برای همین این افراد می‌توانند به روشنی برای مشترکین توضیح دهند چه‌چیزی را دریافت خواهندکرد.
  2. ایمیل‌ها باید محتوای وعده‌داده‌شده را ارائه کنند.آدم‌هایی که عضو خبرنامه‌ی ایمیلی زولو‌اند زپر می‌شوند، انتظار دارند پیام‌های مرتبط با محصول، از قبیل تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه دریافت کنند. در عوض، اگر زولو‌اند زپر شروع به فرستادن پیام‌های سیاسی در حمایت از یک کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌کرد یا پیام‌هایی درباره‌ی یک موضوع ایالتی یا منطقه‌ای می‌فرستاد، ممکن بود مشترکین شگفت‌زده یا حتی ناراحت شوند.در ۲۰۱۵ این اتفاق به نحوی برای یک تولیدکننده‌ی کفش افتاد. آن شرکت در وب‌گاه‌اش یک فرم اشتراک خبرنامه‌ی ایمیلی داشت، که وعده‌ی اخبار و اطلاعات مربوط به محصولات شرکت را می‌داد. اما در نوامبر، این تولیدکننده به مشترکین‌اش یک پیام ایمیلی با بار سیاسی فرستاد.این پیام به نحوی یک موضع جنجالی را در رابطه با محیط زیست ترویج می‌کرد. بعضی از دریافت‌کنندگان این ایمیل با دیدگاه‌های شرکت مخالف بودند. این آدم‌ها شروع به تماس گرفتن با فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌ای کردند که کفش‌های آن تولیدکننده را عرضه می‌کردند. در نهایت، حداقل یک فروشگاه خرده‌فروشی زنجیره‌ای دیگر آن برند را در فروشگاه‌اش عرضه نکرد، که تقریبا نیم‌میلیون دلار از فروش سالانه را از بین برد.در مقابل، اگر خبرنامه‌ی ایمیلی‌تان وعده‌ی اطلاعات مرتبط با سیاست‌های محیط‌زیست را می‌دهد، فرم خرید با تخفیف یا اعلان‌های محصول را نفرستید.درس بازاریابی ایمیلی اساسی در این‌جا این است که به سادگی همان محتوایی را فراهم کنید که هنگام ثبت‌نام بازدیدکننده به او وعده داده‌بودید.
  3. ایمیل را محک بزنید و بسنجید تا آنها را بهبود دهید.اساس نهایی برای بازاریابی ایمیلی موفق این است که گفتاورد جان وانامیکر را نادیده بگیرید و برای اطمینان از اثربخشی بازاریابی ایمیلی‌تان، آن را بسنجید.سنجش و محک زدن می‌تواند به چند صورت انجام بگیرد.برای این‌که بفهمید در مسیر رسیدن به اهداف‌تان هستید یا نه می‌توانید راهبردتان را محک بزنید. مثلا، اگر هدف بازارایابی ایمیلی‌تان افزایش خریدهای تکرارشونده است، آیا در واقع مکررا فهرست مشترکین ایمیل را به‌روزرسانی می‌کنید؟ آیا در کل، افراد فهرست ایمیل‌تان بیش‌تر از سایر مشتریان‌تان تمایل به خرید دوم، سوم، و چهارم دارند؟ پاسخ دادن به این سوال‌ها کمک‌تان می‌کند بازاریابی ایمیلی‌تان را بهبود ببخشید.هم‌چنین می‌توانید ایمیل‌های انفرادی را محک بزنید تا بدانید آیا عنوان پیام یا فراخوانی به اقدام در آن پیام اثربخش هست یا نه. با استفاده از تست تقسیم(آزمون اسپلیت) یا چندمتغیره، می‌توانید موثرترین روش‌ها را برای به انجام رساندن فروش یا جذب کردن یک خواننده پیدا کنید.

به‌طور خلاصه، بازاریاب‌هایی که در این مفاهیم اساسی بازاریابی ایمیلی مهارت دارند باید به کسب‌ و کارهای‌شان کمک کنند به اهداف‌شان برسند، و موفق شوند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *