کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

۲۹ خوراکی چاق‌کننده اما سالم

منتشره شده در سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸

۲۹ خوراکی چاق‌کننده اما سالم

حتی اگر اطمینان دارید که تغذیه‌ی سالمی دارید، باز هم کمی درباره‌ی رژیم غذایی‌تان فکر کنید. بعضی غذاها از آنچه واقعا هستند، سالم‌تر به نظر می‌رسند. بعضی دیگر از خوراکی‌ها نیز به تنهایی سالم هستند، به شرطی که با افزودنی‌های ناسالم خراب‌شان نکنید. این نوع غذاها می‌توانند تمام تلاش‌های شما را در جهت کاهش وزن خنثی کنند. درست است که حذف خوراکی‌های به درد نخور و مضر اولین گام برای کاهش وزن است. اما گاهی خوراکی‌های سالمی هم که جایگزین می‌کنید، به طور تعجب‌آوری چربی و کالری بالایی دارند. به همین دلیل اندازه‌ی مصرف آنها مهم است، حتی در مورد میوه‌ها، آجیل‌ها، ماست و سالادها!

پس رژیم‌تان را به هم نریزید و به راهنمایی زیر درباره‌ی ۲۹ خوراکی سالم که می‌توانند به طرز خطرناکی چاق‌کننده باشند، توجه کنید. همچنین توصیه‌هایی درباره‌ی جایگزین‌های رژیمی و اندازه‌‌ی مصرف مناسب این خوراکی‌ها نیز بیان می‌شوند تا کار شما را برای مصرف وعده‌های غذایی بدون احساس گناه و عذاب وجدان در مورد چاق شدن راحت‌تر کنند.

  • آووکادو

این ابرخوراکی حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید، همچنین فیبرهای شکم‌پرکن و چربی‌های غیراشباعِ مناسب برای قلب است. اما اگر هدف‌تان کاهش وزن است، باید حواس‌تان به مقدار مصرف‌تان باشد.

آووکادو
آووکادو

آووکادو چربی و چگالی انرژیِ بالایی دارد. اندازه‌ی وعده‌ی رایج برای خوردن آووکادو، تقریبا یک‌پنجم یک آووکادو است که ۵۰ کالری انرژی دارد. یک عدد آووکادو می‌تواند تا بیشتر از ۳۵۰ کالری انرژی به بدن می‌دهد. این یعنی یک کاسه‌ی کوچک سس «گوآکاموله» که ماده‌ی اصلی آن آووکادو است، چیزی بیش از یک میان‌وعده محسوب می‌شود و در واقع بسیار به یک وعده‌ی غذایی کامل شبیه است.بدون عذاب وجدان بخورید: می‌توانید «گواکامولی» را با دستور پخت‌های سبک‌تر که تقویت‌کنند‌ه‌ی سوخت‌وساز بدن هستند، آماده کنید.

  • مغزها

مغزها حاوی اسید‌های چرب امگا۳ی دوستدار قلب، پروتئین، ویتامین E و فیبر هستند، اما کالری بالایی نیز دارند. برای نمونه، یک‌چهارم فنجان بادام، ۱۳۲ کالری انرژی دارد. با این حال، همه می‌دانیم که مشت مشت و مثل پاپ‌کورن، آجیل خوردن بسیار آسان است پس باید جلوی خودتان را بگیرید.بدون عذاب وجدان بخورید: به جای اینکه مستقیما از ظرف آجیل‌خوری‌تان، مغزها را بردارید، به اندازه‌‌ی معقولی از آنها اکتفا کنید و از این «رژیم خراب‌کن»‌ها پرهیز کنید.

مغزها
مغزها

 

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *