کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

چجوری یادداشت برداری کنیم

منتشره شده در شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸

چجوری یادداشت برداری کنیم

یادداشت نوشتنا با نوشتن عنوان و نکات و مواردی که باید برا موقعیتتون بدست بیارین شروع کنین.بعدش از فهرست اولیه‌ی برا یه موقعیت واقعی یا یه متن عملی برا رفع یه مشکل و انجام کارا استفاده کنین. هربار که خودتون و تینتون دارین رو هر کدوم از نکاتی که یادداشت کردین کار میکونین فهرستتونا دوباره بیبینین تا اگه نکته جدیدی به ذهنیدون اومد بنویسین یا چیزیا خواستین عوض کنین.

وقتی یادداشتونا نوشتین، با کسای که تو کاری که میخواین بکنین تجربه دارن مشورت کنین تا یوقت یادداشتون مشکلی نداشته باشه.فهرستونا جوری بنویسین که هرچی میخواین ازش پیدا باشه.این فهرست می‌تونه یه یادداشت تک صفحه‌ ساده باشه که می‌تونین از راه کامپیوتر خودتون اونا بخونین یا به تیمدون بدین، یا یه دفترچه‌‌ چند صفحه‌ای باشه که می‌تونین اونا نیگر دارین و تو  زمانا نیاز ازش استفاده کنین.

یک یادداشت خوب، کم و مفید و ثابت رو یه موضوع خاص است که از عبارات و جملات ساده و معلوم توش استفاده شده و از نوشتن متنا زیاد و کلما نا مفهوم توش نیست. حتی می‌تونین برا یه سری نکات که باید یاددون بمونه ، از نمودارا و شکلا مختلف تو یادداشت‌تون استفاده کنین.

نکته‌ مهمی که باید یاددون باشه اینه که  هر وقت نکته‌ جدیدی یاد گرفتین که باید به ذهن‌تون بسپارین، یادداشتتونا جدید کنین. با انجام این کارا میتونین کیفیت کارتونا زیاد کنین.میتونین یادداشت خوددونا تو فضا مجازی به نمایش بزارین تا بقیه ازش استفاده کنن و وقتی یه چیز جدید یادگرفتن،به یادداشتتون اضافه کنن.

  1. نکته ۱: اگر باید کار خود را طی مراحلی با ترتیب مشخص انجام دهید، می‌توانید یادداشت‌تان را به صورت فلوچارت تهیه کنید.
  2. نکته ۲ : تو بیشتری از موارد می‌تونین زود بهد تهیه‌ یادداشتتون ، از اون استفاده کنین. اما وقتایی که ایمنی کار خیلی مهم و یا وقتایی که وقوع یه اشتباه می‌تونه خیلی بد تموم میشه، لازم که صحت و دقت یادداشت خوددونا بررسی کنین تا مطمئن بشین که درست و کامل.
  3. نکته۳ : اگه میتونین جزئیاتی که مهم نیستنا ننویسین. اگه یادداشتتون زیاد و درهم باشه ، بقیه ازش استفاده نمیکنن.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *