کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

نکته‌ها و ترفند‌هایی برای عکاسی خیابانی

منتشره شده در یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸

نکته‌ها و ترفند‌هایی برای عکاسی خیابانی

  1. معمول و ساده باشید:برای آنکه عکاسی خیابانی کنید لازم نیست تا چین بروید! کافی است از خانه خارج شوید و اتفاق‌های خیابانی در انتظار شما باشند.با وجود این که عکاسی خیابانی یک هنر بسیار سرگرم کننده است مواظب باشید که با مرموز و مخفیانه رفتار کردن خوشی آن را زیر سوال نبرید. خیلی معمولی لباس بپوشید چرا که می‌خواهید به میان مردم معمولی بروید. مردم همیشه بر اساس غرایزشان رفتار می‌کنند، اگر شما لباس‌های عجیب یا متفاوت پوشیده باشید و خیلی مرموز با یک دوربین و لنز بزرگ در میان آنها در تکاپو باشید، این احتمال وجود دارد که یا یک نفر با شما درگیر شود و یا با پلیس تماس بگیرد.به خاطر بسپارید که در بیشتر جاها عکاسی در خیابان و مکان‌های عمومی کاملا قانونی است، اما دقت کنید که نباید از شخصی در حیاط خانه‌اش و یا مکان‌های که به حریم شخصی آنها وارد می‌شود، عکس بگیرید. مثلا عکاسی در دستشویی‌های عمومی، داخل اتاق‌های تعویض لباس و مکان‌هایی مشابه عکاسی ممنوع است. هر چند که عموما عکاس‌های خیابانی این نکات را رعایت می‌کنند.سعی نکنید رفتار و منش خاصی را دنبال کنید. کافی است با اعتماد به نفس به سمت کاری که قصد دارید انجام دهید پیش بروید و فراموش نکنید که عکاسی خیابانی، این هنر مدرن، با سرعت زیادی به سمت محبوبیت‌ پیش می‌رود.
  2. تنظیمات حرفه‌ای دوربین را فراموش نکنید:بهترین تنظیم برای دوربین همانی‌ست که با آن بیشتر از همه احساس راحتی می‌کنید. قرار دادن تنظیمات دوربین در حالتی که به آن عادت ندارید نه تنها شما را بلکه سوژه‌هایتان را نیز فراری می‌کند. انتخاب این که در چه حالتی (خودکار، اولویت با سرعت شاتر، دریچه دیافراگم و …) کاملا یک انتخاب شخصی است. برخی افراد ترجیح می‌دهند همه تنظیمات را دستی انجام دهند تا به طور کامل بر دوربین تسلط داشته باشند در حالیکه عده‌ای ترجیح می‌دهند از تنطیمات خودکار استفاده کنند تا بتوانند بیشتر بر ترکیب‌بندی تمرکز کنند.حالت اولویت با دریچه دیافراگم که در دوربین‌های نیکون با A و در دوربین‌های کانن با Tv یا Av نشان داده می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که از سوژه‌ها و احسام متحرک بهتر عکاسی کنید. برای این منظور کافی‌ست ابتدا تنظیم عمق میدان را یاد بگیرید و به لحظه‌ها را ثبت کنید.برای آنکه بهترین نور را داشته باشید، ساعات طلایی (پس از طلوع و پیش از غروب آفتاب) بهترین هستند، اما این ساعت‌ها اکثر ما یا خانه هستیم و یا در حال برگشت به خانه‌ایم. پس باید بهترین بهره را بقیه ساعت‌ها ببریم. عکاسی سیاه و سفید یک راه حل برای زمان‌هایی است که نور مناسبی وجود ندارد و این کار کنتراست زیادی به عکس شما اضافه می‌کند و می‌تواند نکاتی که قصد دارید به بیننده را منتقل کنید، پر رنگ‌تر جلوه دهد.عکاسی در نور شب کمی دشوارتر است. برای آنکه مجبور نباشید با نور فلاش کسی را آزاد دهید لازم است هم در تنظیم‌های دوربین دقت کافی داشته باشید و هم کمی خلاقیت به خرج دهید تا عکس‌های متفاوتی ایجاد کنید.
  3. تماس مستقیم چشمی باشد یا خیر:این انتخاب کاملا به شخص شما برمی‌گردد. باید در برقرار کردن ارتباط با دیگران پیشرو باشید و بابت این که می‌خواهید عکس آنها را بگیرید بهشان حس خوبی بدهید. این بهترین راه است برای آنکه به افرادی که از عکاسی کردن شما حیرت می‌کنند، دلیل کارتان را توضیح دهید و به آنها احساس امنیت القا کنید.اگر ارتباط برقرار کردن با افراد برای شما راحت نیست، اشکالی ندارد؛ کافی‌ست به جای آنکه مستقیم به افراد خیره شوید به یک مجسمه، ساختمان یا بنا در پشت سر آنها نگاه کنید تا این طور به نظر برسد که از آن سوژه‌ها عکاسی می‌کنید نه از افراد.افراد معمولا چنین فرض می‌کنند که آنها سوژه‌های عکاسی عکاس‌ها نیستند. برای خود شما چند بار تا کنون پیش آمده که ناگهان در مقابل دوربین فردی قرار گرفته باشید؟ چنین اتفاق‌هایی زیاد رخ می‌دهد و معمولا باعث آزار و نگرانی شما نخواهد شد.
  4. با دیگران یکی شوید:سعی کنید که شما هم بخشی از اتفاق‌های خیابانی باشید و تنها تماشاگر نباشید. بی‌شک اگر فقط روی یک نیمکت بنشینید و نظاره‌گر باشید هم می‌توانید صحنه‌‌های خوبی شکار کنید اما اگر با دیگران همراه شوید آنگاه عکس‌های واقعی‌تر و از زاویه‌ای متفاوت ثبت خواهید کرد.
    مثلا آیا در حال شما اتفاق خاصی در حال وقوع است؟ خب می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و دوربین‌تان را برداشته و به میان جمعیت بروید و هر روز عکس‌های مختلفی ثبت کنید. در اطراف قدم بزنید و منتظر اتفاق‌های تازه باشید و فرصت را از دست ندهید.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *