کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

نوآوری‌های و چالش‌های اینشورتک

منتشره شده در یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸

نوآوری‌های و چالش‌های اینشورتک

  • نوآوری‌های اینشورتک

علاوه بر مدل قیمت‌گذاری بهتر، استارتاپ‌های اینشورتک در حال آزمایش روش‌های جدید جهت رقابتی کردن محیط می‌باشند. یکی از این روش‌ها استفاده از هوش مصنوعی آموزش دیده جهت رسیدگی به وظایف کارگزاران و پیدا کردن ترکیبی مناسب از سیاست‌ها برای تکمیل پوشش بیمه است. علاوه بر این تلاش می‌کنند تا با استفاده از اپ‌های موبایلی سیاست‌های متفاوت را جهت مدیریت و مانیتورینگ بر روی یک پلتفرم یگانه گردآوری نمایند. از طریق این اپ‌های موبایلی می‌توان برای موقعیت‌های کوچکی نظیر دریافت بیمه برای قرض گرفتن ماشین یک دوست اقدام کرد. علاوه بر این با استفاده از مدل P2P، بیمه‌های گروهی و همچنین تخفیف‌های گروهی جهت جذب مشتری ارائه می‌شود.

  • چالش‌های اینشورتک

با وجود نوآوری‌ها و مزایای بسیار، دلایل متعددی بازیکنان اصلی بازار را از انطباق با اینشورتک باز می‌دارد. از گذشته تا به امروز، در برخی از حوزه‌ها به دلیل پیچیدگی محصولات و خدمات، ایجاد نوآوری در این حوزه‌ها بسیار سخت بوده و نیازمند زمان زیادی می‌باشد.صنایع بسیاری وجود دارند که تکنولوژی در آن نفوذ کرده و تغییرات عظیمی در آن‌ها به وجود آورده است. اما صنعت بیمه با توجه به پیچیدگی نوع محصولات و خدمات، نسبت به جذب تکنولوژی و ایجاد تغییرات در جهت بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان مقاوم‌تر بوده است و به همین علت وجه‌ی خوبی میان مشتریان خود ندارد.

قوانین موجود در این صنعت برای استارتاپ‌هایی که به دنبال ایجاد تغییرات تکنولوژیکی در این حوزه هستند همچون موانعی عمل می‌کنند. صنعت بیمه ذاتاً ریسک‌ناپذیر است و در مقایسه با ماهیت چابک و نوآورانه استارتاپ‌ها تناقض دارد. شرکت‌های بزرگ بیمه نیز برای رعایت چنین قوانینی بسیار محتاطانه عمل کرده‌اند و به همین علت است تا به حال در این صنعت دوام آورده‌اند. این موضوع باعث شده است که از استارتاپ‌ها فاصله بگیرند و نتوانند همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشند. اما این مسئله بزرگتر از آن است که به نظر می‌رسد چرا که بسیاری از استارتاپ‌های اینشورتک همچنان وابسته به بیمه‌گران سنتی برای مدیریت ریسک و همچنین اداره‌ی بیمه نامه هستند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *