...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

نعناع و ارزش غذایی این گیاه

منتشره شده در چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸
تعریف نعنا و ارزش غذایی آن
نعناع چیست

نعناع و ارزش غذایی این گیاه

نعناع گیاهی است باطبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر است. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوت است که به طور گسترده در آشپزی و در کرم ها،خمیردندان، آدامس، خوشبو کننده ها، آبنبات ها و به عنوان یک ترکیب باشکلات در کوکی و کلوچه مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع یک گباه رایج و پرمصرف است که بیشتر آن در نزدیکی بدنه های آبی رخ می دهد و در طول سال رشد می کند. نعناع هم چنین به طور گسترده در محصولات آرایشی، در آروماتراپی و به طور طبیعی از حشره کش ها استفاده می شود.درباره نعنا و ارزش غذایی این گیاه در این مقاله برای شما بیشتر توضیح می دهیم با ما همراه باشین.

در اساطیر یونانی، نعناع به عنوان گیاه مهمان نوازی شناخته می شود. در روزه ای اول کشف، از ضرابخانه به عنوان یک اتاق تنها تا زمانی استفاده می شود که مزایای متعدد دیگری می تواند فراهم کند و به نور داده می شود. نعناع که عموماً به پوندیا در هندمعروف است، به طور گسترده در غذاهای خاور میانه ای، هندی، انگلیسی و آمریکایی به شکل چای، نوشیدنی، آب نبات، ژله، شربت، بستنی و غیره استفاده می شود.

 

ارزش غذایی نعناع:

برگ های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود می باشند. روغن نعناع شامل اسیدهای فنولیک, فیتوسترون, ساپونین ها, تریترپین ها, فلانوئیدها، کاروتنوئید, آنتوسیانین ها و غیره است. روغن نعناع به طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می شود. این روغن امروزه به طور گسترده ای در آماده سازی خوراک ها, عطرها و برای درمان انواع مختلفی از مشکلات استفاده می شود.

تفاوت پونه با نعناع

بوی معطر پونه کاملا از نعناع قابل تشخیص است و طعم آن در ابتدا گرم، گس و تلخ است، اما پس از مدتی در دهان حس خنکی ایجاد می کند. می توانید این گیاه را با ریشه از خاک در آورده و در گلدان کاشته و جلوی پنجره یا در بالکن قرار دهید. در تمام فصول گرم سال، پونه از طریق ریشه تکثیر می شود و بوی معطر آن فضای خانه را مطبوع و حشرات موذی را دور می کند.
بوعلی سینا حکیم بزرگ ایرانی با برشمردن انواع پونه می گوید که پونه گوهری است لطیف و پونۀ کوهی از پونۀ جویباری قوی تر است.

فواید آب نعناع

نعناع به هضم کمک می کند. پس شما می توانید آن را مزمزه کنید و به همزمان به روده هایتان کمک کنید. نعناع خنک کننده است اضافه کردن آن به آب شما باعث خنک کردن نوشیدنی هایتان در روز گرم تابستان می شود.

تعریف نعنا و ارزش غذایی آن
فواید آب نعناع

چگونه در خانه یک لیوان آب نعناع تهیه کنیم؟

موادلازم:

  1. ۳ تا ۴ برگ نعناع
  2. قطعات یخ
  3. آب
  4. ۴ تا ۶ قطره عصاره استویا (اختیاری)

برگ های نعناع را آبکشی کنید و آن ها را بین انگشتان خود خرد کنید و روغن نعناع را بگیرید. در یک ظرف تمیز قرار دهید، یخ را به آن اضافه کنید و در صورت استفاده از آن، آب سرد را بریزیر و از آن لذت ببرید.

عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف بیش از حد نعناع

در افراد با سابقه اختلالات سنگ صفرا, نعناع باید تنها پس از مشورت با پزشک متخصص مصرف شود. همین امر در مورد زنان باردار نیز صدق می کند. مصرف بیش از حد نعناع توصیه نمیشود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.