کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مواد غذایی کم کالری اما پرانرژی۳

منتشره شده در یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

مواد غذایی کم کالری اما پرانرژی۳

  • انواع مختلف توت ها

مانند دیگر میوه ها توت ها نیز مملو از آب و فیبر هستند که می توانند شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارند. اما خاصیت دیگری که دارند طعم شیرین آن ها است که می توانند جایگزین خوبی برای مصرف شیرینی جات غیر رژیمی شوند و شما به این ترتیب کالری کمتری را دریافت خواهید کرد.

  • سیب و گلابی

سیب و گلابی دارای آب فراوانی هستند که اگر آنها را با پوست مصرف کنید فیبر بیشتری را دریافت خواهید کرد و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید. توصیه ای که برای شما داریم این است که به جای آب میوه از خود میوه ها استفاده کنید زیرا با این کار علاوه بر دریافت فیبر بیشتر، مجبور به جویدن آنها نیز هستید و این عمل نسبت به نوشیدن آب آنها وقت بیشتری می گیرد و در این زمان وقت گیر کالری کمتری را دریافت می کنید.

  • گریپ فروت

این میوه با وجود این که دارای خواص چربی سوز زیادی نیست ولی با ایجاد احساس سیری در فرد از پرخوری پیشگیری می کند و این به خاطر وجود فیبرهای محلول بسیار زیاد در آن است که برای هضم نیاز به زمان طولانی دارند.
اگر قبل از هر وعده غذایی نصف گریپ فروت و یا یک لیوان آب گریپ فروت میل کنید باعث احساس سیری می شود و در طی غذا خوردن نیز کالری کم تری جذب بدن شما می شود.

  • چای سبز

نتایج چندین تحقیق حاکی از آن است که چای سبز با تحریک بدن و سوزاندن چربی های شکمی موجب کاهش وزن می شود. چای سبز حاوی فیتوکمیکال موسوم به کاتچین است که می تواند باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شود.

  • فلفل تند

فلفل تند دارای ترکیب بدون طعم و موسوم به کپسایسین است. این ترکیب موجب مهار شدن اشتها و نیز سرعت متابولیسم برای مدت کوتاهی می شود و وجود این عوامل در کاهش وزن تاثیر دارند. یکی دیگر از دلایل کاهش وزن با این سبزی تند آن است که بسیاری از افراد وقتی غذای آنها تند و پر ادویه باشد کمتر از آن می خورند و از وزن آنها کاسته خواهد شد.

  • دارچین

تحقیقات اخیر حاکی از این موضوع است که دارچین می تواند میزان قند خون را کنترل کند و مصرف دارچین می تواند اشتها را مخصوصا در افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تقریبا هر شخصی می تواند از روش سنتی برای مصرف دارچین استفاده کند و از خواص آن بهره مند شود به این صورت که مقداری از آن را درون چای یا قهوه و یا ماست ریخته و آن ها را بدون اضافه کردن کالری شیرین کند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *