کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مقایسه پنجره upvc و پنجره آلومینیومی

منتشره شده در دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸

مقایسه پنجره upvc و پنجره آلومینیومی

تا چندین سال پیش پنجره های آلومینیومی به عنوان پنجره های بسیار خوبی شناخته می شدند و مزایای آن ها نسبت به پنجره های آهنی بر همگان آشکار بود. اما با ظهور پنجره های upvc، این پنجره ها به علت مزایای بسیار زیادشان جای پنجره های آلومینیومی را گرفته اند. مزایای پنجره های upvc نسبت به پنجره های آلومینیومی را می توان در چند مبحث خلاصه کرد برای اطلاع از تمامی مزایای پنجره upvc به اینجا مراجعه کنید:

۱- سازگاری با محیط زیست:

در حین ساخت پروفیل های آلومینیومی مواد جانبی زیادی تولید می شوند که برای محیط زیست مضر است در حالی که ساخت پروفیل پنجره upvc این مواد جانبی را تولید نمی کند. پنجره upvcاز طرفی پنجره های upvc مصرف انرژی را کمتر می کنند که به نوبه خود باعث کاهش مصرف سوخت های فسیلی و متعاقب آن کاهش آلودگی محیط زیست می شود.

۲- عایق حرارتی بودن پنجره upvc

آلومینیوم، رسانای بسیار قوی گرما است و به همین دلیل استفاده از آلومینیوم ضریب حرارتی پنجره را افزایش می دهد. افزایش ضریب حرارتی پنجره باعث اافزایش تلفات انرژی و مصرف بیشتر سوخت های فسیلی می شود. در حالی که پروفیل پنجره upvc دارای رسانایی نسبتاً صفر است و باعث کاهش رسانایی حرارتی پنجره می شود.

۳- دوام بالای پنجره upvc

گرچه آلومینیوم در مقابل زنگ زدگی مقاوم است اما رنگ و نمای آن در طول زمان تغییر می کند. آلومینیوم با مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد در حالی که پنجره upvc در مقابل تمام عوامل شیمیایی مقاوم بوده و رنگ و نمای آن در طول زمان تغییر نمی کند.پنجره های آلومینیومی با بست های مختلف به یکدیگر وصل می شوند ودر حقیقت استحکام پنجره آلومینیومی وابسته به استحکام بست های آن است در حالی که پروفیل های پنجره upvc به یکدیگر جوش می خورند و به همین دلیل کمتر تغییر شکل داده و استحکام آن ها بیشتر است و از طرفی پروفیل ها با استفاده از ناودانی های گالوانیزه استحکام بیشتری پیدا می کنند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *