کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

معرفی حرفه تزیینات خودرو

منتشره شده در چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

معرفی حرفه تزیینات خودرو

تزئینات اتومبیل

مقدار سرمایه ایی که نیاز داریم تا بتوانیم شغل فروش و نصب لوازم اسپرت را راه اندازی کنیم

  • سرمایه ایی برای رهن و اجاره کردن مغازه

سرمایه برای رهن بستگی به محیطی که میخواهید کرایه کنید دارد فضاهای بزرگ سرمایه بیشتری را میطلبد و قسمت زیادی از سرمایه ایی که برای خریدن وسایل در نظر داشتید را باید صرف کرایه مغازه کنید.هم چنین برای پر کردن مغازه های بزرگ به جنس بیشتری نیاز دارید فضای بزرگ قفسه بندی زیادتری لازم دارد که باعث افزایش هزینه ها میشود.

  • سرمایه انسانی مورد نیاز

سرمایه انسانی مورد نیاز این کار به مساحت مغازه و تعداد مشتری های آن بستگی دارد.و تعداد نیروی کار میتواند از یک تا پنج نفر با توجه به فضای فروشگاه متفاوت باشد.در زمینه فروش محصولات و ارائه خدمات باید از نیروهای ماهر استفاده شود. پرسنل میتوانند حقوق ثابتی داشته باشند.

  • محصولاتی که در این کسب وکار ارائه میشود

محصولاتی که برای تزئین خودرو میتوان استفاده کرد بسیار زیاد است.اما بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، می توان به این نتیجه رسید که در ازای هر متر مربع فضایی که در فروشگاه اشغال میشود به حدود یک الی یک و نیم میلیون تومان سرمایه نیاز دارید.

  • وسایل و دستگاههای مورد نیاز

برای شروع این کار هم نیاز به وسیله و امکاناتی است که به شرح زیر است:

 

  • وجود قفسه برای قرار گیری وسایل روی آن.
  • میز کانتر
  • وسایل موردنیاز برای حسابداری
  • تجهیزات نورپردازی مثل دوربین های مداربسته.
  • داشتن گاوصندوق

کدام مکان برای ایجاد کسب و کار فروش و نصب لوازم اسپرت خودرو مناسب تر است ؟

 

  • معمولا هر شهر بازار مخصوص خود را برای فروشندگان این محصولات دارد بنابراین افتتاح مغازه در این بازار ها با وجود اجاره گران تر اما به دلیل وجود مشتری بیشتر مناسب تر است.
  • برای اجاره کردن مغازه باید به خیابان توجه داشت تا خیابان عریض و دارای پیاده روی مناسب باشد.
  • مغازه را میتوانید در جایی نزدیک به صنف بنگاهداران معاملات خودرو کرایه کنید این مکان میتواند مقرون به صرفه برای راه اندازی این کسب و کار باشد.

چالش ها و بحران های این شغل کدامند ؟

 

اگر نتوانید فروش خوبی داشته باشید باعث میشود سرمایه شما برای مدتی بدون سود در مغازه بخوابد. همچنین باید به نوسانات موجود در بازار و ایجاد رکود و تورم در بازار توجه کرد که باعث میشود فروش در کسب و کار کاش پیدا کند.

شغل فروش تزینات خودرو به مهارت خاصی نیازمند است ؟

 

در این شغل با توجه به کارهایی که باید انجام پذیرد برخی از آن ها نیازمند گذراندن برخی دوره ها برای درست انجام دادن کار ها است .مثلا برای نصب یا تعویض کردن روکش صندلی،دودی کردن شیشه های ماشین و تعویض بوق، نصب هدلایت و نصب دزدگیر،تعویض کردن روکش فرمان،نصب سیستم صوتی نیاز به گذراندن دوره های تخصصی است.که میتوانید در اموزشگاه های فنی و حرفه ایی آموزش ببینید یا زیر دست افراد ماهر در این زمینه کار کنید.

انواع لوازم تزئیناتی خودرو

  • یک نوع از این لوازم میتوان به لوازم تزئینات داخلی خودرو اشاره کرد که باعث افزایش نمای داخلی خودرو میشود مثل:

روکش های صندلی، نورپردازی کردن داخل خودرو،تزئینات فرمان، اسپرت کردن صندلی، کفپوش،انواع دزدگیر،تعویض کردن بوق ماشین،

 

  • نوع دوم لوازم تزئینات بیرونی خودرو است که از آن برای افزایش نمای بیرونی استفاده می‌کنند شامل:

۱. انواع هدلایت ها ، چراغ‌ها ، شبرنگ بدنه، دودی کردن شیشه ماشین، آینه بغل، رکاب و سپر،

۲. هم چنین اگزوز، فیلتر هوای اسپرت، فنر لول اسپرت میتوان نام برد.

بیشتر مردم جامعه مخصوصاً نسل جوان برای خودروی خوداز نظر زیبایی و تزئینات اهمیت قائل اند. تزئینات خودرو می‌توانند فقط جنبه تزئینی داشته باشد و باعث زیبایی شود بدون اینکه عملکردی را به خودرو اضافه کند.

فضای داخلی خودرو

فضای داخلی ماشین ها باید برای سرنشینان و مخصوصا راننده ها مناسب باشد و باعث ایجاد ارامش و راحتی هنگام استفاده از خودرو شود.از جمله این موارد میتوان به

 

  • رنگ
  • بو
  • نور
  • ارگونومی جسمانی

اشاره کرد.

  • رنگ

برخی از رانندگان به همرنگ بودن اجزای داخلی ماشین اهمیت میدهند اما این هم رنگ بودن به معنای ست کردن نیست بلکه ارتباط مناسبی باید بین رنگ ها برقرار شود مثلا در ماشینی که اتاق داخلی خودرو به رنگ کرم است میتوانند روکش فرمان را قهوه ایی انتخاب کنند تا تعادل رنگ برقرار شود.مثلا هنگام ماندن در ترافیک گذراندن وقت در محیطی که از نظر رنگ یک ارامش خاصی ایجاد میکند برتری دارد به اتاق داخلی ماشینی که به دلیل وجود رنگ های متنوع آزار دهنده است.

هم چنین میتوانید در انتخاب کردن رنگ زیرپایی، روکش صندلی نیز به ترکیب رنگ توجه کنید.

  • بو

واردن شدن به خودرو در صورتی که همراه با بوی ناخوشایند ناشی از کشیدن سیگار یا بوی نم حاصل از بازش باران باشد میتواند آزار دهنده باشد. فضای داخل اتومبیل نشان دهنده ی شخصیت صاحب آن است.

استفاده کردن از انواع بوگیرها، خشبو کننده های اتومبیل میتواند گزینه ی مناسبی برای این کار بحساب آید.اما باید به این نکته توجه کرد که هنگام خریدن خشبو کننده ها به آن توجه شود چون برخی از آن ها ایجاد بوی تند و باعث سردرد میشوند.

  • نور

نور کار شده در اتاق خودرو بوسیله باز شدن درب خودرو روشن و دیده میشود.

برای ایجاد نور مناسب در خودرو از وسائل تزئینی استفاده میکنندمثل استفاده از لامپ هایی با رنگ متفاوت که بسیار جذاب هستند. سیستم پخش خودرو، شارژرهای فندکی، یا بخور های خشبو کننده محیط میتوانند دارای لامپ ها با رنگ های مختلف باشند.

  • ارگونومی جسمانی

به حالت بدن و طریقه نشستن افراد در اتومبیل می گویند. اگر فرد مدت زیادی در طول روز از ماشین استفاده میکند حالت صندلی و زاویه ی نامناسب فرمان می تواند باعث ایجاد خستگی در راننده شود یا در صورت وجود امکانات برای تغییر دادن حالت صندلی میتوان از خستگی راننده کم کرد.

به همین دلیل به افراد توصیه میشود که استاندارد های موردنیاز برای اینکه داخل خودرو بنشینند را رعایت کنند تا بعد از مدت طولانی دچار کمر درد و زانو درد نشوند.

برای ایجاد این راحتی شرکت های ساخت خودرو پشتی را برای گودی کمر،ساخت گردنی برای گودی سر،مجهز کردن صندلی ها به ماساژور تعبیه کرده اند. به همین منظور لوازم متعددی توسط شرکت های مختلف ساخته و توزیع شده است.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *