کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مشخصات نان لواش سنتی

منتشره شده در چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

مشخصات نان لواش سنتی

نان لواش ، نان سنتی مسطحی است که از آرد معمولی(سبوس گرفته )، آب، نمک، مخمر صنعتی و یا خمیر ترش طی فرآیندهای تخمیر تهیه شده و پس از شکل دهی به صورت خاص خود برروی سطح داغ پخته می شود.

شکل ظاهر ی: نانی است بیضی یا مستطیل شکل به ابعاد ۳۵ الی ۷۰ سانتی متر مربع به وزن تقر یبی ۲۰۰گرم . معمولا نان لواش را در دو اندازه بزرگ و کوچک تهیه می نمایند و ابعاد مذکور در بالا مربوط به نان بزرگ می با شد . لواش نانی است بسیار نازک و می توان بر ای مدت طولانی آن را نگهداری کرد و در موقع لزوم با کمی مرطوب کردن آن را مانند نان تازه به مصرف رساند.

مواد لاز م: آرد، نمک، آب، خمیر ترش . آرد و آب و نمک را با هم مخلوط کرده به صورت خمیر در می آور ند،سپس خمیر ترش را به آن می افزایند و برای مدت ۴ ساعت در حالی که روی آن را پوشانده اند در محلی نسبتا گرم نگه می دارند بعد از ور آمدن خمیر یعنی تکمیل عمل تخمیر، چانه ها را به وزن تقر یبی ۲۵۰ الی۳۰۰ گرم آماده نموده و روی سینی های تخته ای قرار می دهند . ابتدا هر چانه را با وردنه (وسیله ای که به وسیله چوب مدور که دو سر آن دارای دسته ا ست ) و سپس با تیرک تا آنجایی که ممکن با شد نازک می نمایند، سپس روی بالش مخصوص که کمی بزرگتر از اندازه نان است قرار داده و به د یوار تنور می چسبانند .مدت پخت این نوع نان برای هر ۵ عدد لواش ۲۵ الی ۳۰ ثانیه می باشد .این تعداد نان حدود ۱ کیلوگرموزن دارد

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *