کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مزایای و کاربردهای پرس های هیدرولیکی

منتشره شده در شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸

مزایای و کاربردهای پرس های هیدرولیکی

مزایای پرس های هیدرولیکی

  1. نیروی ثابت مستقل از مسیر
  2. نیروی قابل تنظیم دقیق
  3. کشش وکشش عمیق
  4. معمولاً در مواردی که نیروی ثابتی در فاصلهٔ زیاد قرار دارد.
  5. اکستروژن مستقیم قطعات بلند
  6. توان کاری نامحدود

کاربردهای پرس هیدرولیکی

یک پرس هیدرولیک تقریبا برای تمامی اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد اما کاربرد اولیه ی آن تبدیل قطعات فلزی به ورق می باشد. در صنایع دیگر جهت نازک سازی شیشه، ایجاد پودر در صنایع آرایشی و فرم دادن قرص ها در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، از دیگر کاربردهای رایج آنها می توان موارد زیر را نام برد:

  1. پرس ماشین‌های فرسوده: پرس هیدرولیک قلب هر سیستم اوراق سازی است، در این فرآیند یک موتور هیدرولیک فشار زیادی بر سیال داخل سیلندرها اعمال می‌کند، فشار سیال صفحات را بلند می‌کند و با نیروی زیاد آن‌ها را بر روی ماشین‌ها می‌کوبد و آن‌ها را له می‌کند.
  2. پودر کاکائوی بدون چربی: در حین ایجاد دانه‌های کاکائو، مایعی بنام آب شکلات استخراج می‌شود. برای ایجاد این پودر این مایع از زیر یک پرس هیدرولیک با فشار بیرون می آید بعد از این مرحله، جهت تبدیل آن به پودر فرآیندهای دیگری نیز انجام می‌شود.
  3. ساخت شمشیر: در فرآیند ساخت شمشیرها، یک پرس هیدرولیک جهت ایجاد سطحی صاف به استیل خام استفاده می‌شود.تولیدکنندگان در صنایع مختلف از پرس هیدرولیک برای شکل دادن محصولات، قالب گیری، پرس کردن، پانچ کردن و… استفاده می‌کنند. پرس هیدرولیک به کاربران اجازه کنترل نیروی مورد نیازی که باید روی ماده جهت قالب گیری، پرس، پانچ و… اعمال شود را می‌دهد. پرس هیدرولیک نقش بسیار مهمی را در فرآیند ساخت فلزات بازی می‌کند چون کارهای تکراری و سخت را با حرکات خیلی نرم و روان و با سرعت دلخواه انجام می‌دهد. پرس‌های هیدرولیک می‌توانند طوری ساخته شوند که رو به بالا، یا به طرفین یا بر سمت پایین اعمال نیرو کنند. در کل پرس‌های هیدرولیک سرمایه و هزینه‌های عملیاتی کمتری نسبت به تکنولوژی‌های دیگر پرس دارند. امروزه آخرین تکنولوژی‌های سنسورهای الکتریکی هم به پرس‌ها افزوده شده تا ضریب ایمنی دستگاه‌های پرس را بالاتر ببرد.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *