کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

مزایای فلفل برای پوست و مو

منتشره شده در سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

مزایای فلفل برای پوست و مو

 

مزایای فلفل سیاه برای پوست و مو

مزایای استفاده از فلفل سیاه برای پوست
مزایای استفاده از فلفل سیاه برای پوست

آنتی اکسیدان های قوی که در فلفل سیاه موجود هستند ، مزایای ضدپیری فوق العاده را ارائه می دهند. فلفل سیاه پوست را تمیز می کند و به درمان آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کند.

  1. فلفل سیاه برای مبارزه با چین و چروک : آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که آنها می توانند نشانه های پیری را ایجاد کنند و به پوست شما آسیب برسانند.فلفل سیاه علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و حتی لکه های تیره را از بین می برد. شما می توانید به سادگی فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، تا اثرات تقویت کننده پوست را در آن مشاهده نمایید.فقط یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را با مقدار مساوی از عسل و زردچوبه ترکیب نمایید و آن را به عنوان ماسک روی صورت خود اعمال نمایید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.
  2. فلفل سیاه برای سم زدایی پوست : فلفل سیاه می تواند به عنوان یک اسکراب برای پوست مورد استفاده قرار بگیرد و سلول های مرده را از بین ببرد، که باعث میشود پوست نرم تری داشته باشید. مقداری فلفل سیاه را له کنید و در آب بخیسانید و یک قاشق چای خوری ماست را به آن اضافه نمایید.سپس این اسکراب روی صورت خود اعمال نماید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. این اسکراب به حذف سموم از پوست شما کمک می کند و درخشان شدن و نرمی آن را افزایش می دهد، یا همچنین می تواند گردش خون در پوست را ترویج بخشد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به پوست شما اهدا کند.خواص ضد التهابی و ضد باکتری آن به جلوگیری از آکنه نیز کمک می کند.

مزایای استفاده از فلفل سیاه برای مو

مزایای استفاده از فلفل سیاه برای مو
مزایای استفاده از فلفل سیاه برای مو

خواص آنتی اکسیدانی فلفل سیاه کمک می کند تا مسائل جدی مو، مانند:شوره سر و ریزش حل شود. همچنین می توانید برای اثر بخشی بهتر، آن را با عسل یا زردچوبه ترکیب کنید.

  1. فلفل سیاه برای کمک به درمان شوره سر : اگر از مشکلات شوره سر رنج می برید، فلفل سیاه یکی از بهترین درمان ها است. یک قاشق چای خوری فلفل سیاه ،له شده را به یک کاسه کشک اضافه کنید و آن را روی پوست سر خود اعمال نمایید و پس از حدود ۳۰ دقیقه با آب بشویید.می توانید پس از آن از شامپو استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از این مخلوط بیش از حد استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد سوزش و ناراحتی پوست سر شود.
  2. فلفل سیاه برای بازسازی و ترمیم مو : یک قاشق چای خوری از دانه های فلفل سیاه و سفید را با آبلیمو ترکیب نمایید و روی پوست سر و موی خود اعمال کنید. باعث می شود تا موهای شما احیا شود و به آن براقی و درخشندگی و نرمی اهدا می کند و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.همچنین می توانید یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را با مقدار مساوی عسل ترکیب کنید و به موهای تان اعمال نمایید باعث می شود تا ریشه مو تقویت شود.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *