کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

ماسک زنجبیل برای رشد و تقویت موهای سر

منتشره شده در چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸

ماسک زنجبیل برای رشد و تقویت موهای سر

اگر نگران نازک شدن و ریزش مو هستید ، زنجبیل میتواند به شما در رفع این نگرانی کمک کند پس یکی از این روش های درمانی زنجبیل را که در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم امتحان کنید . به دلیل توانایی زنجبیل در تحریک گردش خون و پروتئین های کراتین ، یک ماسک مو ساخته شده از زنجبیل می تواند زندگی را به موهای شما برگرداند.

۱)ماسک آب زنجبیل

زنجبیل
آب

طرز تهیه:شش اونس ریشه زنجبیل تازه را پوست بگیرید. آن را به قطعات برش داده و در مخلوط کن به همراه یک چهارم فنجان آب بریزید و آنها را باهم مخلوط کنید تا زمانی که یک خمیر غلیظ داشته باشید. مخلوط را از صافی رد کنید و به صورت کامل آب آن را بگیرید و روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید تا ۵-۱۰ دقیقه روی پوست سر و موهایتان باقی بماند.بعد از زمان تعیین شده موها را به طور کامل بشویید.

۲)زنجبیل و روغن جوجوبا

مواد لازم

۳-۴ عددنجبیل تازه
روغن جوجوبا (یا روغن زیتون فشرده سرد )

طرز تهیه:پوست زنجبیل را کامل بگیرید و آن را خوب رنده کنید (ساده ترین کار برای بدست آوردن آب زنجبیل).با استفاده از یک صاف کننده یا یک پارچه نازک ، زنجبیل رنده شده را فشار داده و آب آن را از خمیر جدا کنید.روغن جوجوبا (یا روغن زیتون یا روغن نارگیل) را به آن بیفزایید – مقدار آن را به صورت چشمی میتوانید تعیین کنید به این صورت که برای این ماسک روغن بیشتری از آب زنجبیل استفاده کنید.مواد اولیه ماسک را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از توپهای پنبه ای ، آن را بر روی قسمتهای مختلف سر خود بمالید. مطمئن شوید که پوست سر شما کاملاً با این ماسک پوشیده شده است. برای نتیجه ی بهتر باید یک یا دو بار در هفته این روال را انجام دهید.پوست سر آغشته به این ماسک را به مدت ۳ دقیقه ماساژ دهید و موهای خود را با یک کیسه پلاستیکی یا کلاه دوش بپیچانید. اجازه دهید ماسک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند (یا اگر بیشتر وقت دارید) بیشتر بنشینید و سپس موهایتان را به صورت کامل با شامپوی ملایم بشویید.

نکته

اگر مشکل پوست سر یا شوره سر دارید ، باید این ماسک مو را امتحان کنید زیرا واقعاً پوست سر شما را تمیز می کند و به یاد داشته باشید برای دیدن نتیجه ، باید در استفاده منظم از این امر مداومت به خرج دهید.

۳)ماسک ضد ریزش موی زنجبیل و رزماری

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده
۲ قاشق غذا خوری روغن گیاهی مانند نارگیل ، بادام یا روغن زیتون
۳ تا ۵ قطره روغن رزماری

طرز تهیه:با موهای تمیز شروع کنید ، زیرا تمیز نبودن مو و پوست سر مانع از خیس شدن کامل موهایتان با ماسک می شود.زنجبیل رنده شده ، روغن گیاهی دلخواه و اسانس رزماری را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید.موهای خود را به چندین بخش تقسیم کنید ، این مخلوط را روی پوست سر خود با استفاده از انگشتانتان به خوبی در قسمت ریشه های مو بمالید.اجازه دهید مخلوط ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند ، سپس طبق معمول بشویید.برای بهترین نتیجه ، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *