کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

لوبیای لیما چیست

منتشره شده در چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

لوبیای لیما چیست

لوبیا لیما نوعی گیاه کوهی است که در طول سال ها رشد می کند یا بهتر است بگوییم لوبیا لیما معمولا به عنوان محصولات سالیانه رشد می کنند. دو نوع لوبیا لیما وجود دارد که از نظر سایز متفاوت هستند و با توجه به نوع رشد آنها، می توانند از دو نوع باشند که آنها می توانند به عنوان گونه بوش یا نوع وین رشد کنند.به طور متوسط، نوع بوش آنهایی هستند که دانه های کوچک را تولید می کنند اغلب به عنوان لیما نوزاد خوانده می شوند گاهی اوقات آنها نیز به عنوان لوبیای کره ای نامیده می شوند.تنوع وین این گیاه دانه های بزرگ را تولید می کند که به راحتی به عنوان لوبیا لیما طبقه بندی می شوند.

معمولا، سایز مدل بزرگتر لوبیا چهارسانتی متر ارتفاع دارد، در حالی که نوع کوچکتر آن حدود سه سانتی متر رشد میکند ؛ وجه مشترک میان آنها این است که حالتی چرب و کره ای دارند و طعم خوشایند و شیرین دارند.اغلب متوجه می شوید که دانه های لیما بزرگ به زمان بیشتری برای رشد و بالغ شدن نسبت به نوع کوچک نیاز دارند. دو روش برای استفاده از لوبیا وجود دارد که در روش اول، این لوبیا را زمانی که کال است می چینند و از آن استفاده میکنند و در روش دوم، آنها را رها می کنند تا خشک شوند.

۱ فنجان لوبیای لیما حاوی ۶۸۵ میلی‌گرم فسفر است (۶۹٪ از نیاز روزانه‌ی بدن به فسفر)این نوع لوبیا حاوی ماده‌ای مغذی به نام مولیبدن است. این ماده‌ی مغذی برای افرادی که از حساسیت سولفیت رنج می‌برند مفید است – این نوع حساسیت نشانه‌هایی از جمله سردرد، گیجی و بالا رفتن سرعت ضربان قلب دارد.

چگونه این مواد غذایی حاوی فسفر را در رژیم غذایی‌مان قرار بدهیم؟

می‌توانید لوبیای لیما را به سالاد سبزیجات‌تان اضافه کنید، ساده‌ترین راه برای مصرف این لوبیا همین است.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *