کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

فواید شکلات در سلامت مغز

منتشره شده در سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸

فواید شکلات در سلامت مغز

برای آشنایی با فواید شکلات در سلامت مغز با ما همراه باشید.

  • شکلات و حالات روحی روانی :

معلوم شده شکلات افسردگی و اضطراب را بهتر میکنه و به افزایش احساسات آرام و خرسندی کمک می کنه. معتقدن که فلاونول ،متیل اکسانتین ها هر دو در بهتر شدن این حالت نقش دارن. تو یه مطالعه دیگه، افراد سالم بعد از خوردن یک نوشیدنی شکلاتی که روزانه حاوی مقدار زیادی پلی فنول هست احساس آرامش و رضایت کردن. از طرف دیگر کسانی که نوشیدنی های را میخورن که پلی فنول نداره هیچ تغییری تو حالت خود تجربه نمی کنن. همچنین در مقایسه با شکلات بدون پلی فنول ، شکلات با پلی فنول بالا نیز برای بهتر شدن افسردگی و اضطراب و نیز سایر نشانه ها تو افرادی با سندروم خستگی مزمن در یک مطالعه دیگر نشان داده شده است.

  • شادی بیشتر و جلوگیری از افسردگی:

شکلات تیره حاوی فنتیل آمین. این ماده شیمیایی وقتی فرد عاشق می شه، تو مغز تولید می شه درست که شکلات تیره می تونه افراد را خوشحال کنه، و دلیل آن را می توان از راه علم توضیح داد. مطالعه ۱۹۹۶ نشان می ده که شکلات باعث ترشح اندورفین تو مغز شده و باعث می شه افراد احساس خوشحالی و رضایت کنن. ماده شیمیایی دیگر انتقال دهنده عصبی سروتونین که احساس خوشحالی را ایجاد می کنه. مقدار سروتونین کم به افسردگی و اضطراب نسبت داده میشه. طبق گفته ، خوردن شکلات تیره می تونه باعث افزایش سطح سروتونین و جلوگیری از افسردگی بشه.

  • شکلات و عملکرد شناختی :

به گفته محققین، فلانول وقتی که شکلات میخورین در مناطق مغزی که در یادگیری و حافظه فعال هستن، به ویژه هیپوکامپ، جذب می شه. این فلانولا جریان خون و به مغز افزایش می دن، تشکیل نورونای جدید را زیاد میکنن، عملکرد نورون ها را بهتر میکنن، ارتباطات بین نورونا را زیاد میکنن و نورونا را از رادیکالای آزاد حفظ میکنن. شکلات و کاکائو عملکرد شناختی را در جوانان و افراد مسن تر با اختلال شناختی خفیف بهتر میکنن. حتی دوزهای واحد از شکلات تیره با فلانول بالا برای بهبود عملکرد در آزمون های شناختی، از جمله آزمون حافظه، در بزرگسالان سالم نشان داده شده.

 

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *