کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

عکاسی تبلیغاتی چیست

منتشره شده در یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

عکاسی تبلیغاتی چیست

عکاسی تبلیغاتی پر زرق و برق‎‌تر است. نوعی از عکاسی که البته خود زیرشاخه عکاسی صنعتی به شمار می‎رود و به احتمال زیاد در چندین صفحه از یک مجله شاهد استفاده از آن بوده‎اید. تصاویر تبلیغاتی بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساس هستند. به نسبت عکاسی صنعتی جنبه تبلیغاتی این نوع عکاسی به مراتب بیشتر است. در عکاسی صنعتی، شما در حال عکاسی یک محصول هستید و می‎گویید “بفرمایید!”اما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی، شما با آن‎که هنوز در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، ولی از تصویر خود برای بیان یک داستان استفاده می‎کنید تا خدمات یا کالای شما جذابیت بیشتری داشته باشد. شما با گفتن چیزی که محصول به نمایش می‎گذارد انگیزه خرید را در افراد به وجود می‎آورید، تا این‎که محصول را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید.مانند عکاسی از محصولات آرایشی که همیشه داستان های زیادی پشت هر عکس است.

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی از مجموعه تکنیک‎های مختلف در بحث نورپردازی، پس‎زمینه و وسایل کمکی استفاده می‎کند تا یک صحنه‎آرایی هنرمندانه و شیک به وجود آورد. اغلب اوقات این امر نیازمند تلاش و کمک بخش بازاریابی یک شرکت و متخصصان صاحب سبک آن است که در زمینه خاصی مهارت دارند. هدف اصلی این آماده‎سازی‎ها آسان‎سازی کار عکاس در ثبت تصاویر حرفه‎ای از سوژه (یا خدمات) با یک طعم خلاقانه برای جلب توجه مخاطبان است.

تمامی این مراحل آماده‎سازی به همکاری پرسنل استودیو و صرف وقت کافی نیاز دارد. سپس از تصاویر نهایی می‎توان برای ارائه پیام شفاف از طریق مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی و اینترنت استفاده کرد.عکاس تبلیغاتی آزادی خلاقانه بیشتری در نحوه به نمایش گذاشتن محصولات، خدمات، شیوه‎های زندگی و ایده‎ها از طریق عکاسی دارد. عکاسان تبلیغاتی اغلب اوقات متخصصانی در زمینه بازاریابی، مدیریت تجاری و حوزه‎های فروش هستند. براساس آماری که در سال ۲۰۱۱ توسط وب‎سایت Goldprints.com منتشر شده است، در ۸۰ درصد کمپین‎های تبلیغاتی از عکاسی تبلیغاتی استفاده می‎شود.
نکات عکاسی تبلیغاتی:

حتی با آن‎که به یک محصول توجه نمی‎کنید، هنوز هم مهم است که به بهترین شکل همه چیز را در عکاسی تبلیغاتی به تصویر بکشید، بنابراین بهتر است از همان تجهیزات با کیفیت عکاسی صنعتی استفاده کنید. گرچه در عکاسی تبلیغاتی، شما همواره باید این سوال را از خود بپرسید “آیا این تصویر با رویای من برای این کمپین تبلیغاتی هماهنگی دارد؟ آیا داستانی که من سعی در گفتن آن دارم را می‎گوید؟” اگر یک تصویر با موضوع ذهنی شما هماهنگی ندارد، آن را بی‎خیال شوید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *