کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

عوامل موثر بر بازار

منتشره شده در چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

عوامل موثر بر بازار

دلایل متعددی برای رشد یا کاهش سودآوری بازار وجود دارد. در ادامه ما اهمیت و اثر هر عامل ارائه شده در بازار را با کمک نمونه های مربوطه توضیح می دهیم.

  • تعداد خریداران و فروشندگان

Flipkart پیشنهاد ویژه ای را ارائه می دهد که در آن افراد باید خرید مورد نظرخود را از طریق وب سایت ثبت کنند. به این ترتیب، با استفاده از وب سایت می توان تقاضای محصول را تخمین زد و موجودی محصول با توجه به تقاضای آن حفظ شود. اگر تعداد خریداران بیشتر باشد، محصول باید دوباره خریداری شود.

  • انواع کالاها

اگر شخصی بخواهد یک ماشین خریداری کند، بایستی نوع ماشین، برند های موجود، بودجه و غیره در نظر گرفته شود. از طرفی با محدودیت بودجه تنوع ماشین های انتخابی پایین می آید.

  • رقابت

برند آرایشی Lakme یک محصول جدیدی تولید کرده است ۲ در ۱ است. این محصول شوینده صورت، اسکراب صورت در قالب یک محصول عرضه می شود. اما سوالی که به ذهن می رسد این است که چه نیازی بود؟ جواب ساده است: رقابت

این محصول می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و با رقابت رو به رشد مقابله کند.

  • انتظار خریداران

ما یک محصول را فقط به دلیل اینکه انتظارات ما را برآورده می کند خریداری می کنیم. برند Yardley ادعا کرد که محصولی عرضه کرده که پوست را به مدت شش سال مرطوب و تغذیه می کند. بنابراین افراد با پوست خشک آن محصول را با انتظار اینکه ادعای او درست است، خریداری خواهند کرد.

  • عوامل فرهنگی

عوامل فرهنگی مانند فرهنگ و آداب و رسومی که ما از آن ها پیروی می کنیم نیز در بازار تاثیر می گذارند.

  • عوامل اقتصادی

یک فرد زمانی که نرخ طلا کاهش می یابد آن را خریداری می کند. زمانی که نرخ آن افزایش پیدا می کند مشتریان کاهش می یابند.

  • عوامل اجتماعی

آنچه که در بازار عرضه می شود به فاکتورهای اجتماعی بستگی دارد. تحلیل ها نشان می دهد که عوامل اجتماعی بر کسب و کار شرکت ها تاثیر می گذارد. برای مثال پپسی نوشیدنی های غیر الکلی را تولید کرد تا تفاوت های فرهنگی در سراسر جهان را حفظ کند.

  • عوامل سیاسی

عوامل سیاسی نیز بسیار مهم است. چیزی که از طرف دولت ممنوع می شود نمی تواند در بازار فروخته شود. به عنوان مثال، ممنوعیت گوشت.

برچسب ها : ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.