...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

عایق چیست و انواع مختلف آن کدامند۲

منتشره شده در دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

عایق چیست و انواع مختلف آن کدامند۲

۱۱ـ فوم های پلی استیرین: این نوع عایق به صورت های مختلفی نظیر پلیت وجود دارد و برای اینکه بتواند به عنوان یک عایق حرارتی عمل کند، چگالی آن نبایستی کمتر از ۲۴کیلوگرم بر مترمکعب باشد.
۱۲ـ رزین ملامین: رزین ملامین یک ماده با چگالی بسیار کم، سلول باز، عاری از کلرور فلوئورکربن (CFC) و قابل انعطاف با خصوصیات عایقی خوب حرارتی و صوتی است. به عنوان یک ماده آ لی، رزین ملامین نیز دارای حد دمای فوقانی بالایی است.
۱۳ـ پشم شیشه معدنی: پشم شیشه به شکل های مختلفی، از لوله ای (توپی) گرفته تا تخته های صلب و مقاطع از پیش شکل داده شده لوله ای وجود دارد. پشم شیشه علاوه بر کاربردهای صنعتی در سایر موارد نیز به منظور عایق کاری حرارتی و صوتی سرویس های گرمایش و تهویه به کار می رود.
عایق چیست؟انواع مختلف آن کدامند؟
۱۴ـاکسید منیزیم: اکسید منیزیم یک محصول تمیز و خنثی است و در نتیجه به طور وسیعی در صنایع غذایی، دارویی و مواد آرایشی و سایر فرآیندهایی که تمیز بودن محیط آن ها اهمیت خاصی دارد، به کار می رود.
۱۵ـ رزین صلب پلی ایزوسیانورات(PIR): (PIR) به شکل هایی با استحکام زیاد وجود دارد و به طور وسیعی برای عایق کاری لوله کشی در دمای تبرید و دمای متوسط و تجهیزات موجود در صنایع پتروشیمی، گاز و فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. (PIR) در انواع وسایل حمل و نقل سردخانه دار و در کانال کشی و لوله کشی ساختمان و لوازم ساختمانی استفاده می شود.
۱۶ـعایق سیلیس میکروپروس: عایق میکروپروس به طور وسیعی در سیستم های ذخیره کننده حرارتی و برای عایق کاری صنعتی دما بالا که در آن ویژگی های حرارتی بهتری نسبت به مشخصه حرارتی عایق فیبری مورد نیاز است، استفاده می شود.
۱۷ـ رزین فنلی: رزین فنلی، با داشتن ضخامت نسبتا کم از خاصیت عایق کاری حرارتی بالایی برخوردار و نسبتا خنثی است. از این رو در کاربردهای گرمایشی و تهویه مطبوع که با وجود محدودبودن فضا، استانداردهای عایقی بالایی نیاز دارد و در صنایعی که میزان آتش کلاس صفر و مشخصه های انتشار کم دود حاکم است به کار می رود.

۱۸ـ فیبرهای معدنی: عایقی غیرقابل اشتعال است و در محدوده دمایی ۲۱ تا ۶۵۰درجه سانتی گراد کارایی دارد.
۱۹ـ فایبرکلاس: آب و رطوبت را جذب می کند و بیشتر از مواد عایق خاصیت آب کشی دارد. حداکثر دمای کاری آن با توجه به نوع و جنس آن ۱۹۱ تا ۴۵۴ درجه سانتی گراد و چگالی آن ۲۴ تا ۹۶کیلوگرم بر مترمکعب است و اصولا مقاومت فشاری ضعیفی دارد. فایبرگلاس در نوع کم چگالی دارای دانسیته حدود ۲۳ تا ۲۴ کیلوگرم بر مترمکعب است و مقاومت فشاری آن در ۱۰درصد تغییر فرم در دمای ۲۴درجه سانتی گراد برابر ۲۱۵هزارم کیلوپاسکال است. حداکثر دمای کار آن ۵۰۰درجه سانتی گراد است.
۲۰ـفوم های پلیمری چندلایه: از جمله عایق های مناسب برای استفاده در مورد لوله های offتshore، فوم های پلیمری چند لایه هستند. این عایق از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. عایق مذکور می تواند با توجه به شرایط کاری بین ۵ تا ۷لایه داشته باشد.
۲۱ـ فوم های الاستومر شکل پذیر: این عایق به صورت سیاه و لاستیکی است. آب و رطوبت را جذب نمی کند. حداکثر دمای کاری آن ۸۲درجه سانتی گراد و چگالی آن ۹۶کیلوگرم بر مترمکعب است. مقاومت فشاری آن ضعیف است. به خودی خود خورنده نیست، اما با وجود آب به خصوص وقتی که آب حاوی یون های خورنده نظیر کلراید باشد، خوردگی حادث می شود.
۲۲ـ پشم معدنی: می تواند آب و رطوبت را جذب کند. با توجه به نوع و جنس آن، حداکثر دمای کاری آن بین ۶۴۹ تا ۹۸۲ درجه سانتی گراد و چگالی آن نیز حدود۹۶ تا ۳۰۴ کیلوگرم بر مترمکعب است. مقاومت فشاری آن ضعیف است، اگرچه در چگالی های بالاتر وضع بهتر می شود.
۲۳ـ عایق های Perlite- Silicate: حداکثر دمای کاری آن حدود ۵۹۳ درجه سانتی گراد و چگالی آن حدود ۲۲۴کیلوگرم بر مترمکعب است. مقاومت فشاری آن نیز حدود ۴۸۳ تا ۵۵۲ کیلوپاسکال در ۵درصد تغییر فرم است. از آن جا که PH آن بالا و حدود ۱۰است، لذا خوردگی کمتری در سطوح فلزی ایجاد می کند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.