کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

طریقه مصرف کنسرو ذرت در پخت‌ و پز

منتشره شده در چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

طریقه مصرف کنسرو ذرت در پخت‌ و پز

ذرت به یکی از مواد غذایی اصلی برای تزئین و طعم دادن به غذاها تبدیل‌شده است. ذرت مکزیکی یکی از میان وعده‌های پرکالری و خوشمزه است که خصوصاً در فصول سرد طرفداران بسیاری دارد. طریقه مصرف کنسرو ذرت در ذرت مکزیکی بسیار راحت و ساده است. استفاده از کنسروهای ذرت برای طبخ ذرت مکزیکی زمان پخت و دردسرهای آن را به حداقل می‌رساند. کافی است مواد اولیه‌ای مانند کالباس، قارچ و پیاز را از قبل خردکنید. سپس پیاز و کالباس و قارچ را در کره تفت با حرارت ملایم و کم تفت بدهید. پس از ۱۰ دقیقه ذرت را به مواد تفت‌داده شده اضافه کرده و هم بزنید تا مواد مختلف آن با یکدیگر مخلوط شوند. در آخر هم سس مایونز و پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر نرم و آب شود. به همین سادگی یک میان وعده خوشمزه را برای عزیزانتان می‌توانید فراهم کنید.

طریقه مصرف کنسرو ذرت در پخت‌وپز بسیار ساده بود و کافی است تا محتویات درون قوطی را از آن خارج کرده و اجاره دهید تا آب آن گرفته شود. سپس می‌توانید به‌راحتی از ذرت‌ها در مواد غذایی خود استفاده کنید. برای استفاده از کنسرو ذرت در غذاهای سرخ‌کردنی بهتر است آن‌ها را با محتویات دیگر مخلوط و با حرارت ملایم گاز آن‌ها را تفت دهید. برای مواد غذایی خورشتی یا آب‌پز هم می‌توانید آن‌ها را به محتویات در حال جوشیدن اضافه کنید.

از کنسرو ذرت می‌توان در غذاهای نظیر کتلت ذرت با پیازچه، سوپ ذرت و انواع سالادها نظیر سالاد ماهی با ذرت و سالاد ماکارونی یا الویه نیز استفاده کرد. همان‌طور که گفته شد پس از باز کردن درب قوطی کنسرو و آب کش کردن ذرت‌ها می‌توانید به‌طور مستقیم از آن‌ها در سالاد نیز استفاده کنید. عموماً مدت‌زمان ماندگاری کنسروهای ذرت باز نشده در حدود ۲ سال است. اما زمانی که درب قوطی را باز کردید بهتر است آن را به ظروف درب دار پلاستیکی یا شیشه‌ای منتقل کنید. همچنین قوطی‌های کنسرو ذرت را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد. کنسرو ذرت با تمام خواصی که ذرت دارد، برای برخی افراد ازجمله کسانی که از بیماری دیابت رنج می‌برند مناسب نیست.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *