کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

شیوه تولید پادری و کفپوش

منتشره شده در شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸

شیوه تولید پادری و کفپوش

برای تولید پادری و کفپوش ابتدا الیاف موئی ساقه درخت خرما را خیس و آن را زیر پارچه‌ای مرطوب نگهداری می‌کنند تا نرم و انعطاف پذیر شود. سپس الیاف حاصله را تابیده و به ریسمان‌های مقاوم و محکمی تبدیل و آنگاه ریسمان‌های بدست آمده را روی چهارچوب ویژه‌ای که تقریباً به اندازه فرآوردههای تولید شده است، سوار کرده و بافتن آنرا آغاز می‌کنند.
تار فرآورده را همان ریسمان‌ها تشکیل داده و الیاف موئی را از لابه لای تارها عبور و با دفتین بافت را محکم می‌کنند و اضافی الیاف را بریده تا قسمت‌های خارجی صاف و یکسان شود.
بعد از اتمام بافت روی فرآورده را به وسیله دستگاه مخصوصی کاملاً صاف و یکنواخت کرده و توسط محلول کلر آنرا شستشو و سپس نقاشی و رنگ آمیزی می‌کنند.

روش نگهداری و شست و شوی حصیر بدین صورت است که باید در برابر حرارت و آتش، فشار، ضربه و اشیای نوک تیز و برنده حفاظت از برخی از راه‌های نگهداری است که البته این تولیدات با آب ولرم و شوینده‌های معمولی قابل شست و شو است.
این حرفه به خاطر در تماس بودن پاها با آب و وسایل کار نمور، خیلی زود بافنده را دچار درد پا و زانو و نهایتاً به روماتیسم مبتلا می‌کند و گاهی بافنده مجبور به معالجه طولانی و انجام جراحی بر روی پا می‌شود.
با توجه به اصول ورعایت نکات ایمنی و بهداشتی می‌توان این هنر جهانی را هر چه بیشتر رشد داد و زمینه تولید آن را هر روز بیش از گذشته در عرصه‌های نو فراهم کرد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *