کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

شربت درمان سرفه

منتشره شده در شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸

شربت درمان سرفه

  • شربت درمان سرفه با پیاز
شربت درمان سرفه با پیاز
شربت درمان سرفه با پیاز

پیاز به عنوان دارو برای جذب بیماری ها به کار می رود آن ها درمانی خوب برای تسکین سرفه نیز هستند. مقدار گوگرد بالای آن خواص ضد التهابی می دهد ، نیز غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به خلاص شدن سموم از بدن کمک می کنند.

شربت سرفه پیاز را با میخک مصرف می کنند که به تسکین درد و زنجبیل به کاهش خلط کمک می کند. عسل طعم شیرینی دارد و سوزش گلو را تسکین می دهد لیمو باعث افزایش ایمنی کلی برای دفع عفونت می شود.

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

پیاز بزرگ
عسل خام ۲/۳ فنجان
میخک ۱۰ عدد
زنجبیل ۱ پینچ
نصف آب یک لیمو

همه ی مواد را با هم ترکیب کنید بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود آن را داخل شیشه صاف کنید وقتی به دمای اتاق رسید داخل یخچال قرار دهید مدت ماندگاری آن ۱ ماه در یخچال است هر دو یا سه ساعت این شربت را بخورید

  • نوشیدنی درمان سرفه با زردچوبه
نوشیدنی درمان سرفه با زردچوبه
نوشیدنی درمان سرفه با زردچوبه

زرد چوبه در سرفه، به ویژه سرفه های خشک، اثر درمانی دارد.

نصف فنجان آب را بجوشانید یک ق چ پودر زرد چوبه و یک ق چ خوری فلفل سیاه اضافه کنید همچنین می توانید چوب دارچین را اضافه کنید و حدود دو یا سه دقیقه بجوشانید یک قاشق سوپ خوری عسل را اضافه کنید این را روزانه بجوشانید تاسرفه را بهبود دهید

  • نوشیدنی درمان سرفه با زنجبیل
نوشیدنی درمان سرفه با زنجبیل
نوشیدنی درمان سرفه با زنجبیل

زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های طبیعی برای سرفه است.

زنجبیل تازه را به صورت تکه های کوچک ببرید و کمی آن ها را خرد کنید آن ها را در یک فنجان آب بگذارید و بجوشانید این محلول گیاهی را ۳ تا ۴ بار در روز برای تسکین گلو درد، سرفه بدون توقف و حتی انسداد بنوشید هم چنین می توانید کمی عصاره لیمو و عسل اضافه کنید.

  • نوشیدنی درمان سرفه با لیمو
نوشیدنی درمان سرفه با لیمو
نوشیدنی درمان سرفه با لیمو

لیمو می توانند در انواعی از روش ها برای درمان سرفه استفاده شوند لیمو ها دارای خواصی هستند که التهاب را کاهش می دهند و هم چنین با ویتامین ث موجود با عفونت مبارزه می کنند.

شربت سرفه ساده می تواند با ترکیب دو قاشق سوپ خوری عصاره لیمو و یک قاشق سوپ خوری عسل درست شود. این شربت سالم را چندین بار در روز بنوشید .راهی دیگر ترکیب عصاره لیمو را با کمی عسل و کمی فلفل قرمز است .

  • درمان سرفه با سیر
درمان سرفه با سیر
درمان سرفه با سیر

سیر خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد که به درمان سرفه کمک می کند دو تا سه حبه سیر را در یک فنجان آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری پونه به آن اضافه کنید بگذارید در دمای اتاق خنک شود، کمی عسل به آن اضافه کنید و آن را بنوشید این کار به تنفس بهتر کمک خواهد کردمقداری سیر له شده را با چند قطره روغن میخک و مقداری عسل برای تسکین گلو و سرفه کمک خواهد کرد. همچنین می توانید از سیر در آشپزی استفاده کنید.

نوشیدنی درمان سرفه با پیاز

نوشیدنی درمان سرفه با پیاز
نوشیدنی درمان سرفه با پیاز

یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای سرفه کردن پیاز است. تنفس بخار پیاز می تواند به توقف سرفه کمک کند.همچنین می توانید شربتی از عصاره آب پیاز پخته شده ، چای و عسل درست کنید روزانه بنوشید تا سرفه های خشک را تسکین دهید .راه دیگر ترکیب آب پیاز و عسل است آن را بنوشید تا گلو درد تسکین پیدا کند

  • درمان سرفه با شیر داغ با عسل
درمان سرفه با شیر داغ با عسل
درمان سرفه با شیر داغ با عسل

شیر داغ با عسل می تواند سرفه های خشک و درد سینه را تسکین دهد ممکن است سرفه های مداوم را تجربه کنید برای نتیجه بهتر قبل از خوابیدن آن را بنوشید. برای مزیت بیشتر از خواص ضد درد عسل بهره ببرید یک ق چ عسل ساده را با شکم خالی قورت دهید این کار به تمیز کردن خلط و تسکین گلو کمک می کند.

  • درمان سرفه با فلفل

فلفل قرمز به کاهش درد سینه به خاطر سرفه های مداوم کمک می کند. هم چنین سینه را گرم و تحریک می کند . چنانچه در بخش سلامت نمناک و در غالب درمان سرفه با موادط بیعی و خانگیگفته شده است با مخلوط کردن ۱/۴ق چ خوری فلفل قرمز، ۱/۴ق چ عسل،۱/۴ ق چ زنجبیل، ۱/۴ ق چ سرکه سیب و دو قاشق آب مخلوط کنید و این شربت را ۲ یا۳ بار در روز بنوشید .

  • درمان سرفه با آب هویج

هویج دارای ویتامین ها و مواد مغذی زیادی هستند که می توانند به تسکین علایم مختلف سرفه کمک کنند.

آب چهار تا پنج هویج تازه را بگیرید و کمی آب اضافه کنید تا رقیق شود برای طعم و مزیت بیشتر یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید این نوشیدنی ۳ یا۴ بار در روز اضافه کنید تا این که علائم بهبود پیدا کند.

  • درمان سرفه با انگور

انگور خواصی دارد که به عنوان خلط آور عمل می کند و خلط را از بخش های آسیب دیده سیستم تنفسی بیرون می کند هرچه زودتر از خلط خلاص شوید، سرفه سریع تر خوب خواهد شد می توانید به سادگی انگور و یا آب پرتقال تازه بخورید عصاره انگور با یک قاشق عسل می تواند موثر باشد.

  • درمان سرفه با بادام

بادام دارای خواص تغذیه ای هستند که نقش فعالی در بهبود علایم سرفه ایفا می کنند.۵تا ۶ عدد بادام را در آب به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت خیس کنید پوست آن را بکنید و به همراه کمی کره ۳ یا۴ بار روزانه بخورید .

برچسب ها : ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *