کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

شبکه های اجتماعی و کسب و کار

منتشره شده در شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸

شبکه های اجتماعی و کسب و کار

یکی از بزرگترین باورهای غلط در کسب و کار آن است که اگر می‌خواهید موفق شوید باید شبکه‌ی بزرگی داشته باشید. در واقع، برای شروع فقط به ۵ یا ۱۰ نفر نیاز دارید.

واقعیت آن است که اندازه‌ی شبکه‌تان چیزی نیست که اهمیت دارد. این تاثیر آدم‌ها در شبکه‌تان است که مهم شمرده می‌شود.

  • اگر شبکه‌تان ۱۰۰۰ نفر دارد، اما تاثیرگذار نیستند، ارزش تبلیغاتی و تجاری نزدیک به صفر خواهد داشت.
  • اگر شبکه‌تان فقط ۱۰ نفر است، اما مشتاق هستند و تاثیری واقعی دارند، این امر یک ارزش تجاری گسترده ای برای شما خواهد داشت.

دست از وقت تلف کردن بابت رد و بدل کردن کارت ویزیت در رویدادهای شبکه سازی بردارید. آدم‌هایی که در این رویدادها شرکت می‌کنند می‌خواهند چیزی به شما بفروشند نه چیزی از شما بخرند و تعداد بسیار بسیار اندکی از آدم‌هایی که ارتباط خوب دارند وقت‌شان را صرف شرکت در آن‌ها می‌کنند. هیچ یک از آدم‌های صاحب نفوذی که من می‌شناسم یا طی ۲۵ سال گذشته در مدیریت بازاریابی دیده‌ام در این رویدادها شرکت نمی‌کنند. بهترین شبکه‌ای‌ها به این پی برده‌اند که راه ارتباط گرفتن با آدم‌های درست، هدف قرار دادن آگاهانه‌ی آن‌ها است.

پیشنهادی داریم: فهرستی از ۳۰ بانفوذترین آدم در بازار درست کنید. این‌ فهرست می‌تواند شامل مشتریان آتی با کیفیت یا شاید معرفان با نفوذ باشد؛ معرف‌ها کسانی هستند که شما را به تعداد فراوانی از خریداران توصیه می‌کنند. سپس، طرحی درست کنید که به شما اجازه می‌دهد توجه آن‌ها را به خود جلب کنید. این رویکرد هدفمند زمان می‌برد، اما نتایج آن کلان و چشمگیر است.

باور نمی‌کنید؟

بسیار خب، پس به این فکر کنید که اگر این کار را انجام داده بودید کسب و کارتان چقدر متفاوت به نظر می‌رسید و شما می‌توانستید تلفن را بردارید و با متنفذترین آدم‌های صنعت خودتان صحب کنید! این یک بازی-عوض‌کن است!

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *