کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

سیستم مدولار یا جعبه گیاه

منتشره شده در یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸

سیستم مدولار یا جعبه گیاه

نوع دیگری از روف گاردن ، مدل های پیش ساخته ای است که بدون نیاز به زیرساخت، قابل پیاده شدن روی هر بام و بالکن و هر نوعی از بام­ های سبز هستند. این قطعات پیش ساخته با پوشش گیاهی متنوع و از پیش کاشته شده به صورت گیاهان مختلف تا درخت و درختچه عرضه می شود. در این سیستم گیاهان در جعبه های مخصوصی که تمام یا بیش­تر بام سبز را می­ پوشاند، کشت و نگهداری می­شوند و برخلاف سیستم های غیرمدولار محیطی ناپیوسته تشکیل می دهد.
کاشت گیاهان در سیستم مدولار رواج گسترده­­ای یافته است زیرا اینگونه سیستم می تواند از مشکلات و هزینه­ های کلان ایجاد بام­ های ضد آب بکاهد. همچنین مهمترین ویژگی این سیستم طراحی با اجزا و قطعاتی است که علاوه بر اینکه رشد پایدار گیاه را فراهم می کند، وزن کم و قابلیت جابجایی آنها به راحتی امکان ایجاد طرح­ها و الگوهای مورد نظر را فراهم می­کند.
شرکت مهندسین مشاور چکاد نواندیشان طرح، به عنوان شرکت پیشروی این سیستم در ایران با طراحی و ساخت قطعاتی نظیر فلاورباکس­ ، آلاچیق، پرگولا و… تحت عنوان “چکادبام” نه تنها مشکلات استفاده از سیستم های غیرمدولار را برطرف نموده بلکه با کاربرد استیل در ساخت قطعات، مشکلات استفاده از اجزای چوبی در زمینه میزان مقاومت به باد، آفتاب، باران و اشعه ماورا بنفش و پوسیدگی و رنگ رفتگی آنها در برابر این عوامل اقلیمی را ندارند. همچنین کلیه گلجای­ ها و سینی­ ها در این سیستم شامل صفحه­ ای نگهدارنده دارای پوشش ­های ضد ریشه، فیلتر ژئوتکستایل، زهکش، لایه فیلتر خاک، آبروها، پیچ ­های اتصال دهنده، محکم کننده و اتصال دهنده­ های پایه است.

مهمترین ویژگی­ها و مزیت­های این سیستم عبارتند از:

– ایجاد روف گاردن در کوتاهترین زمان ممکن
– امکان ایجاد طرح­ها و الگوهای مورد نظر
– واحدهای مدولار: سبک و قابل انتقال
– پیاده کردن قطعات، انبار کردن آنها خارج از محل استفاده و سوار کردن مجدد آنها
– زیبا و سازگار با محیط زیست
– پشتیبانی طولانی مدت از گیاهان با کمترین نگهداری
– امکان ایجاد هر سه نوع روف گاردن
– قیمت مناسب

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *