کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

سایر مواد سازنده شامپو

منتشره شده در چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸

سایر مواد سازنده شامپو

دیگر مواد سازنده شامپو صرفاً برای ارتقای کیفیت محصول استفاده می‌شود و ویژگی‌هایی مانند کف، شست و شوی راحت، عدم سوزش چشم و پوست، حالت خمیری شامپو، رایحه خوش، کاهش مواد سمی و شیمیایی، زیست تجزیه پذیری، مقدار ناچیزی خصلت اسیدی، عدم آسیب رسانی به مو‌ها و کمک به ترمیم مو را امکان پذیر می‌کنند. بیشتر شامپو‌ها به علت وجود دانه‌های ریز و پولک مانند مواد تشکیل دهنده، مرواریدی رنگ هستند. برای مثال دی استریت گلیکول به طور شیمیایی از اسید سیتریک حیوانی و یا گیاهی گرفته شده است. دی استریت گلیکول مانند موم است. تولید کنندگان شامپو برای ارتقای کیفیت محصول از سیلیکون استفاده می‌کنند.

اسامی سایر مواد شامپوها

● آمونیوم کلرید
● آمونیوم لوریل سولفات
● گلیکول
● سلولورات سولفات سدیم: این ماده از روغن نارگیل گرفته شده برای تولید سولفونات سدیم و نرم کردن آب سخت استفاده می‌شود. نگرانی وجود مواد سرطان‌زا در مواد تشکیل دهنده شامپو سال ۱۹۹۸ به وجود آمد و تا به حال صحت آن تاییدنشده بعضی منابع علت خارش پوست سر را به همین علت می‌دانند.
● سدیم لوریل سولفات: سدیم لورو امفوتریت به طور طبیعی از روغن نارگیل به دست می‌آید خاصیت پاک کنندگی و ضدعفونی کننده دارد و چشم را نمی‌سوزاند.
● پلی ساکارید ۲۰: یک نوع گلیکول طبیعی و اصلی که به عنوان حلال در روغن‌ها و عطر‌ها کاربرد دارند، این مایع در تمامی سطوح مواد جامد مثلاً مو می‌تواند نفوذ کند.
● پلی ساکارید ۸۰: نوعی گلیکول است که برای نرمی و حالت دهندگی مو کاربرد دارد.
● پلی ساکارید ۱۵۰: نوعی گلیکول است که برای پر پشت شدن و ضخیم شدن مو به کار می‌رود.
● سیتریک اسید: این ماده به صورت بیوشیمیایی تولید می‌شود و به عنوان آنتی اکسیدان برای حفظ روغن شامپو به کار می‌رود همچنین باعث تشدید سوزش چشم‌ها می‌شود، اما وجود سدیم لورو امفوتریت اثر آن را خنثی می‌کند، اسید سیتریک برای پایین آوردن PH و افزودن خاصیت اسیدی استفاده میشود، اما اسید ضعیفی است و ‏PH آنان ۵/۵ است. شامپو‌ها معمولاً در پ.هاش ۵ قرار دارند به همین علت باعث درخشندگی کف سر و ریشه مو‌ها می‌شود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
● کواترنیوم ۱۵: این ماده خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.
● پلی کواترنیوم ۱۰: کوچکترین شباهتی به کواترنیوم ۱۵ ندارد و ماده اصلی سازنده شامپو است و به حفظ رطوبت و موی سر کمک می‌کند.
● متیل سوتیازولین یا MIT: به عنوان محافظت کننده قوی موی سر عمل می‌کند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *